Pytania odnośnie zasad

Forum systemu bitewnego "Muskets & Tomahawks".
Kadzik
Colonel
Posty: 1693
Rejestracja: czwartek, 24 grudnia 2009, 01:32

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: Kadzik » czwartek, 17 października 2013, 16:57

Doczytałem kilka kwestii niejasnych dla mnie odnośnie zasad:

1. Za strzelanie przez zasłonę lekką (jak krzaczki i płotki) oraz gęstą (lasy, skały etc.) obowiązują modyfikatory odpowiednio -1/-2. Wyjątkiem są 2 sytuacje:
- model strzelający styka się z przeszkodą liniową np. murkiem, żywopłotem
- model strzela przez mniej niż 6" terenu, w którym się znajduje (tj. trzyma się w 6 calach od skraju lasu)

Dla mnie bomba, bo do tej pory nie byłem do końca pewien jak rozpatrywać strzelanie z lasu (bo ostrzał do jest logiczny.


2. Ogarnąłem zasady znaczników zasadzek :D Od następnego razu możemy na to pograć! :)
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: sowabud » czwartek, 17 października 2013, 19:26

Kadzik robi postępy w czytaniu, a ja w malowaniu.
Kadzik
Colonel
Posty: 1693
Rejestracja: czwartek, 24 grudnia 2009, 01:32

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: Kadzik » czwartek, 17 października 2013, 19:55

Podręcznik do M&T jest nawet dość logicznie napisany, ale niektóre zasady są w dziwnych miejscach.
Ostatnio zmieniony czwartek, 17 października 2013, 22:11 przez Kadzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kadzik
Colonel
Posty: 1693
Rejestracja: czwartek, 24 grudnia 2009, 01:32

Pytania odnośnie zasad

Post autor: Kadzik » sobota, 26 października 2013, 16:51

Doczytałem znowu nieco do zasad :D
1. Jest kolejny modyfikator do widoczności oddziału jeśli znajduje się za więcej niż 6" gęstej zasłony. Stąd Indian w gęstym lesie ponad 6" od krawędzi widać dopiero z 8".
2. Kiedy w wyniku rzutu na morale wypadnie Recoli jednostka musi się wycofać o bazowy ruch i obraca się frontem w stronę nieprzyjaciela, który spowodował test. Ew. jeżeli broni się za solidną zasłoną (reduta, kamienny mur) może nie wycofywać się, ale jest Wstrząśnięta i musi poświęcić następną aktywację na przywrócenie porządku. Jak widać nieopatrznie połączyłem te dwie opcje w jedną.
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: sowabud » środa, 30 października 2013, 15:36

Czy ilość oficerow jest jakoś ograniczona, czy tylko punktowo? Nie wiem czy gonić z malowaniem na 9. Dobrze mieć oficera, który powie czy uciekać szybko czy powoli.
Kadzik
Colonel
Posty: 1693
Rejestracja: czwartek, 24 grudnia 2009, 01:32

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: Kadzik » środa, 30 października 2013, 16:14

Możesz mieć oficera na każde pełne 10 modeli danej formacji (nie licząc oficera).
Czyli mając np. 18 regularnych i 24 nieregularnych, mogę mieć odpowiednio 1 regularnego oficera i 2 nieregularnych.

Dodatkowy oficer dla regularnych bardzo się przyda, ale to pod warunkiem, że będziesz miał przynajmniej 10 wojaków :)
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: sowabud » środa, 30 października 2013, 17:15

Rozumiem, czyli maluje oficera, sztandarowego i pewnie podoficera.
Kadzik
Colonel
Posty: 1693
Rejestracja: czwartek, 24 grudnia 2009, 01:32

Re: Muskets & Tomahawks

Post autor: Kadzik » środa, 30 października 2013, 17:27

sowabud pisze:Rozumiem, czyli maluje oficera, sztandarowego i pewnie podoficera.
Będę robił prawie tak samo: oficer i oddział składający się z 8 strzelców, sztandarowego, muzyka i podoficera ze szpontonem.
gogo24
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: wtorek, 18 marca 2014, 21:12

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: gogo24 » wtorek, 18 marca 2014, 21:16

Witam.
Jestem zainteresowany tym systemem, i mam pytanko:
Czy jest możliwe znaleźć/kupić instrukcję w języku polskim?
Pozdrawiam
Veni , Vidi , ale nie Vici
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5089
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: Telamon » wtorek, 18 marca 2014, 21:43

W Wargamerze się pytaj, powinni mieć.
Ew. sprowadzanie zza granicy, ale wątpię aby była taka potrzeba.
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: sowabud » środa, 19 marca 2014, 06:20

Nie ma zasad po polsku. Ze srednim angielskim sobie poradzisz, sa ladnie napisane.
gogo24
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: wtorek, 18 marca 2014, 21:12

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: gogo24 » środa, 19 marca 2014, 18:25

A czy może ktoś sobie spolszczył?
Veni , Vidi , ale nie Vici
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5089
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: Telamon » środa, 19 marca 2014, 18:29

Wątpię - z reguły ludzie znają na tyle angielski aby się połapać.
gogo24
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: wtorek, 18 marca 2014, 21:12

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: gogo24 » środa, 19 marca 2014, 18:36

To źle, ja jestem starej daty i ciężko z angielskim. Bu bu
A czy we wsi Wrocław ktoś gra?
Veni , Vidi , ale nie Vici
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie zasad

Post autor: AWu » środa, 19 marca 2014, 18:43

W to gra z 7ipół osób w kraju więc wątpię by u nas był ukryty wrocławianin..

To jest ultra niszowa gra która musisz sam rozkręcić a nie liczyć na już obecną scenę.

Aczkolwiek przykład Szczecina jest budujący.
Może załóż Wrocławski watek jakiś i może ktoś się zgłosi.
Ostatnio zmieniony środa, 19 marca 2014, 23:08 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Muskets & Tomahawks”