Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Forum systemu bitewnego "Wrzesień 1939".
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 574
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
Been thanked: 1 time

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: sowabud »

Nie ma zgrzytu. Są takie rozkazy:
Ruch - poruszasz wszystkie podstawki lub niektóre z plutonu, ruch długi (podwójny)
Odwrót - tak samo, ale od przeciwnika
Ostrzał - strzelasz wszystkimi lub częścią podstawek plutonu
Natarcie - możesz się ruszyć o tzw. jeden moduł i strzelić, w dowolnej kombinacji (ruch, potem strzał lub odwrotnie), część podstawek może sie ruszać, a część strzelać. Tylko nie zawsze masz taką kartę.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Jarek »

Ale cały pluton robi to samo. A mi chodzi, żeby część mogła się ruszyć a część strzelić.
Teraz to jest możliwe - ok, ale tylko przy jednym rodzaju karty, których jest kilka szt. w talii.
sowabud pisze:Natarcie - możesz się ruszyć o tzw. jeden moduł i strzelić, w dowolnej kombinacji (ruch, potem strzał lub odwrotnie), część podstawek może sie ruszać, a część strzelać. Tylko nie zawsze masz taką kartę.
Jak wszystkie wyjdą albo ciągle na nie czekasz, to trochę pod górkę się jest ;)
No ale może na tym to ma polegać.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Robakk »

Hmm idea kart chyba nie jest do końca rozwiązaniem pozwalającym na budowanie strategii, w konsekwencji może gra po prostu frustrować... W Battlegroupie jest zmienna ilość rozkazów i chyba to rozwiązanie wydaje się lepsze.
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 574
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
Been thanked: 1 time

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: sowabud »

Nie wiem ile jest "natarć" w talii, ale tych mi nie brakowało. Część kart zostawała nam na ręce, bo aktywacja często dotyczy dwóch, a chyba także i nawet trzech plutonów. Odrzucałem generalnie odwroty, ruchy i same ostrzały, bo z racji boju spotkaniowego i odległości, były najniej potrzebne.

Ja też wolę losowe generowanie aktywacji po jednej jednostce, bez określania na karcie co ma robić dana jednostka.

Wolę losowość określania kolejności ruchów czy też aktywacji, aniżeli naprzemienną aktywację z losowym nakazem (ograniczeniem) jakiejś aktywacji. Tak zrobiłem w swej samoróbce "Operacje Konrad". Bo tak, to przy pechu można mieć na ręce same ruchy i odwroty. Wtedy tylko ten odwrót pozostaje.

Jest mechanizm trochę to poprawiający. Rzut na inicjatywę k10 można poprawić ilością odrzucanych kart na koniec tury. Czyli jak odrzucisz np. 6 z 7 kart które posiadasz, to masz +6 do rzutu. Ponadto, jeżeli zmodyfikowany rzut na inicjatywę masz dwukrotnie większy niż przeciwnik np. 4 do 8, to możesza zagrać kartę po karcie, czy na początku tury masz dwie aktywacje z rzędu.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: AWu »

Robakk pisze:Hmm idea kart chyba nie jest do końca rozwiązaniem pozwalającym na budowanie strategi, w konsekwencji może gra po prostu frustrować... W battlegroupie jest zmienna ilość rozkazów i chyba to rozwiązanie wydaje się lepsze.
Te zmienne ilości rozkazów nie miały absolutnie żadnego znaczenia w żadnej grze w którą grałem lub widziałem.
Więc nie jestem fanem tego rozwiązania (ale i cały Battlegropup mi się nie podoba - bo miesza skale).

Tutaj z kartami IGO-UGO to bardziej porównywalne do mechaniki M&T ale tam nie ma wymuszenia rozkazu.
Pomysł rożnej dostępności działań nie do końca mi się podoba, ale może być bardzo grywalny, kwestia wykonania.

Rzeczywiście to o czym pisze Jarek, uniemożliwia stosowanie taktyki właściwej epoce. Nie możesz atakować plutonem w osłonie własnej. Trzeba nacierać całą kompanią osłaniając się plutonami.

IMHO za duże podstawki by to działało efektownie na całej kompanii
- (trzeba wielkiego stołu) ale to może wtedy rzeczywiście inaczej funkcjonować zupełnie.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: GRZ »

@AWu
DBA?

Zapytam panowie: ile w obecnych zasadach mieliście kart na ręku. jak grałem to miałem tyle że może nie zawsze wszystko mogłem zrobić tak jak chciałem i czasem czegoś brakowało ale szansa żeby być mocno ograniczonym była bardzo mała. Dużo tego było. (Choć grałem dość dawno, może zmienili ilość kart na ręku) inne karty dla Niemców/Polaków i w zależności od scenariusz to świetny pomysł.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Robakk »

inne karty dla Niemców/Polaków i w zależności od scenariusz to świetny pomysł.
W takim razie mógłby to być gigantyczny plus gry. Oddało bo to klimat rożnych starć. Pytanie czy autorom będzie się chciało :)
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Jarek »

Jest też podobno pomysł na karty dowódców. Z tego co zrozumiałem działające całą grę po zagraniu. Albo bezpośrednio przydzielony do plutonu albo dający profity na wszystkie jednostki w grze, coś jak wpływ znajdującego się w pobliżu sztabu.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Sarmor »

A to nie jest coś, co zaproponowaliśmy podczas starcia? ;)
Wydaje mi się, że twórcy nie wyłapali, że mówiąc o zróżnicowaniu talii myśleliśmy o różnym rozłożeniu kart podstawowych.

@GRZ
Kart na ręce masz tyle, co plutonów, plus jedną lub dwie.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: AWu »

GRZ pisze:@AWu
DBA?
Czegoś nie rozumiem tutaj GRZ... Używaliście DBA jako elementu gry w Battlegrupa? :shock: :roll:
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: GRZ »

Te zmienne ilości rozkazów nie miały absolutnie żadnego znaczenia w żadnej grze w którą grałem lub widziałem.
Zrozumiałem że masz na myśli ogólnie o grach. Nie o grach w BG. :oops:
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Sarmor »

sowabud pisze:Podstawki sekcji/drużyn muszą sie znajdować do 30 cm od dowódcy. Wśrod pojazdow pancernych pojazd dowódcy nie jest znacznikiem, i tu można rozbijać koherencję.
Jedno pytanie nasunęło mi się wczoraj...
Dowództwo plutonu piechoty jest znacznikiem - nie strzela, nie atakuje, nie może zostać ostrzelane ani zaatakowane. A co z ruchem? Czy ruszają się drużyny, a potem stawiamy dowództwo w korzystnym miejscu, czy dowództwo też ma maksymalny zasięg ruchu, choć jest znacznikiem?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Jarek »

Sarmor pisze:A to nie jest coś, co zaproponowaliśmy podczas starcia? ;)
Może i tak, dużo się działo, ale miałem wrażenie, że pomysł się spodobał.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Sarmor »

Relacja z rozgrywki na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=132
TheNode.pl – zapraszam!
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Rozgrywka testowa w system "Wrzesień 1939"

Post autor: Radosław Kotowski »

Czytałem relację.
Bagnet na broń i w czołgi!
A jak piechotę zastąpi kawaleria?
Jak my tu przetrwaliśmy?
Zablokowany

Wróć do „Wrzesień 1939”