Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.

Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby nexus6 » Monday, 27 February 2017, 09:47

Szanse że na polu bitwy pojawią się dwa wrogie samoloty jest znikome, ale już szansa, że w powietrzu spotka się rosyjski samolot i niemiecki obserwacyjny jest już całkiem realna. Samoloty w battlegroup są raczej do wsparcia sił lądowych i brak jako takich zasad jeśli chodzi o walkę powietrzną i dlatego pokusiłem się o stworzenie prostych zasad. Bazując na parametrach samolotów jakie występują w Barbarossie opracowłem pewne modyfikatory dotyczace zwrotności i szybkości. Zasada jest prosta, aby samolot mógł zaatakować wrogi samolot musi wyjść najpierw na dogodną pozycję, aby móc w ogole otworzyć ogień. Atakowany samolot wybiera czy próbuje uciec czy wymanewrować w zależnośći w czym jest lepszy - w jednym przypadku użyje modyfikatora szybkości, w drugim zwrotności. Atakujący samolot musi w takiej sytuacji użyć modyfikatora takiego jaki wybrał broniący się. Modyfikator dodaje się do rzutu kością - jeśli atakujący ma większy wynik - atakuje, jeśli nie broniący się uciekł.
A oto modyfikatory

samolot - mod. szybkości / mod. zwrotności
I-153 +4/+4
I-16 +3/+3
IŁ-2 +2/+1

Ju-87 +2/0
Bf-110 +5/0
Bf-109 +5/+2
Fieseler 0/0

Jak widać do listy włączyłem też Bf-109, gdyż w obecnej sytuacji strona niemiecka powinna mieć tez opcje sprowadzenia na pole walki, jeśli zajdzie taka potrzeba, rasowego myśliwca (po wylosowaniu żetonu wsparcie lotnicze zamiast ju-87 lub bf-110 można zawsze wybrac bf-109)
Dodatkowo - jeśli niemiecki samolot obserwacyjny jest atakowany przez przeciwnika, bez wzgldędu na rezultat, nie może w danej turze naprowadzać ognia artyleryjskiego (jest zbyt zajęty, aby nie dać się zestrzelić)
User avatar
nexus6
Lieutenant
 
Posts: 544
Joined: Sunday, 27 July 2014, 14:52
Location: Szczecin

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby Profes79 » Monday, 27 February 2017, 10:06

Z historycznego punktu widzenia to nie wiem czy to ma sens - samolot obserwacji artyleryjskiej, zwłaszcza taki jak Storch, miał zerowe szanse ucieczki jak atakowało go cokolwiek myśliwskiego pilotowanego przez inteligentną istotę. I-16 był od Storcha prawie dwukrotnie szybszy; I-153 był wolniejszy ale dalej z gigantyczną przewagą prędkości. Samolot obserwacyjny zaatakowany przez myśliwiec spadał..

Poza tym nie bardzo wiem dlaczego I-153 ma lepsze parametry od I-16 - przynajmniej w kwestii prędkości.
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby nexus6 » Monday, 27 February 2017, 10:14

I-16 jest obładowany rakietami i bombkami, ale fakt zastanawiałem się czy nie zrobić +4 do szybkości, gdy pozbędzie się tego balastu. Co do obserwacyjnego, może rzeczywiście trzeba zrobić automata.

(czy ktoś mógłby to przenieść do działu battlegroup - przez pomyłkę wątek umieściłem tutaj)

Odnośnie parametrów dodam jeszcze tylko, że o tyle ustalenie modyfikatorów szybkości było trudne, że samoloty rozwijaja różne prędkości w zależności od wysokości. Im niżej tym parametry są gorsze i uśredniają się dla wszystkich samolotów, tak więc kierowałem się prędkościami na poziomie morza (założyłem, że jeśli samoloty pojawiaja się na polu walki jako wsparcie sił lądowych, więc operują nisko) .
User avatar
nexus6
Lieutenant
 
Posts: 544
Joined: Sunday, 27 July 2014, 14:52
Location: Szczecin

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby Przemos19 » Monday, 27 February 2017, 10:43

Akurat w przypadku obserwacyjnych to zdarzały się przypadki, że ratowała je mniejsza prędkość - pilot robił zbyt dużą poprawkę i z uwagi na swoją wysoką prędkość przestrzeliwał. Ponadto ciężko trafić coś wolno latającego, lecąc 2x tyle.

Nawet na wiki coś takiego piszą:
Kukuruźnik, wbrew pozorom, był maszyną bardzo trudną do zestrzelenia przez samoloty Luftwaffe ze względu na to, że jego prędkość maksymalna była niższa niż prędkość przeciągnięcia myśliwców niemieckich Messerschmitt Bf 109 i Focke-Wulf Fw 190, co znacznie utrudniało celowanie.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby Sarmor » Monday, 27 February 2017, 14:27

Po-2 jest zresztą jedynym dwupłatowcem, który "zestrzelił" odrzutowiec: podczas wojny koreańskiej amerykański pilot, chcąc zestrzelić kukuruźnika, za bardzo zwolnił i stracił sterowność. ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
User avatar
Sarmor
Major General
 
Posts: 3958
Joined: Tuesday, 21 September 2010, 14:06
Location: Warszawa

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby xardas12r » Saturday, 11 March 2017, 00:10

Temat przeniesiony
Image
User avatar
xardas12r
Generalleutnant
 
Posts: 3881
Joined: Monday, 27 November 2006, 14:05
Location: Olsztyn/Warszawa

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby MaaX » Sunday, 19 March 2017, 17:24

nexus6 wrote:Samoloty w battlegroup są raczej do wsparcia sił lądowych i brak jako takich zasad jeśli chodzi o walkę powietrzną


Mechanika gry pozwala na walke pomiedzy samolotami.
User avatar
MaaX
Adjudant
 
Posts: 226
Joined: Monday, 6 January 2014, 14:56
Location: Warszawa

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

Postby nexus6 » Saturday, 25 March 2017, 13:42

I tą mechanikę wykorzystuję w moim pomyśle. To co ja proponuje to lekkie rozszerzenia zasad, a nie w zamian.
User avatar
nexus6
Lieutenant
 
Posts: 544
Joined: Sunday, 27 July 2014, 14:52
Location: Szczecin


Return to Battlegroup

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron