Page 7 of 13

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 28 February 2017, 09:54
by nexus6
Zobacz w przykładzie w rozdziale tura i rozkazy - (u mnie to jest na 12 str pdf PL ) - przykład tury, rozkaz dziewiąty. 'transporter sdkfz 251/1 otrzymał rozkaz (rozkazy wydaje się środkom transportu a nie jednostkom transportowanym !) wysadzenia jednostek czyli squadu grenadierów i MG (a przecież to są dwie jednostki). Mogę się zgodzić, że przy załadunku może nie zachodzić tu analogia, ale przy rozładunku wydaje mi się, że wystarczy jeden rozkaz.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 28 February 2017, 10:01
by Robakk
Załadunek i rozładunek to rozkazy wozów, nie oddziałów! Wystarczy jeden :)

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Sunday, 5 March 2017, 12:09
by nexus6
Jak wygląda sprawa z widzialnością w lesie/ z lasu/ w las ? W zasadach nie ma słowa na ten temat. Jak to rozwiązaliście na własny użytek?

I jeszcze sprawa z bronią maszynową. W zasadach jest , że przy szturmach broń maszynowa daje pewne profity, niestety w listach armii nie ma ani słowa ile takiej broni znajduje się w drużynie (dodatek Barbarossa). Na pewno można założyć, że u niemców broń maszynową posiadali dowódcy, a u sowietów jak to było z pepeszą (mowa o 1941)?

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Monday, 6 March 2017, 22:22
by MaaX
O ile dobrze pamietam to w zasadach bylo napisane ze widac do 5" w glab lasu.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Monday, 6 March 2017, 23:02
by nexus6
Pewnie to jest oczywistość, ale chciałbym się upewnić - jeśli drużyna piechoty decyduje się ostrzelać wroga jednostkę, to sumuję się szybkostrzelnosć broni wszystkich obecnych w składzie. np. jeśli w drużynie jest 4 zołnierzy z karabinami (szybkostrzelnosć 1) i jeden z średnim km (5) to razem daje to nam 9 rzutów kostką?

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 7 March 2017, 09:16
by Przemos19
Zasadniczo tak.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Wednesday, 8 March 2017, 08:12
by nexus6
Zastanawia mnie pewna niekonsekwencja w zasadach - ruch wszystkich jednostek w danej turze należy traktować jak ruch symultaniczny, tak więc jeśli cieżarówka w ciagu tury przemieścić się od punktu A do punktu B i ani więcej, gdzie punkt A to początek tury, a B koniec tury, to jakim cudem przewożona jednostka, która opuściła ciężarówkę może wykonać jeszcze swój ruch. Skąd ten dodatkowy czas? Według mnie jest to poważny błąd w zasadach.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Wednesday, 8 March 2017, 09:57
by sowabud
nexus6 wrote:Zastanawia mnie pewna niekonsekwencja w zasadach - ruch wszystkich jednostek w danej turze należy traktować jak ruch symultaniczny, tak więc jeśli cieżarówka w ciagu tury przemieścić się od punktu A do punktu B i ani więcej, gdzie punkt A to początek tury, a B koniec tury, to jakim cudem przewożona jednostka, która opuściła ciężarówkę może wykonać jeszcze swój ruch. Skąd ten dodatkowy czas? Według mnie jest to poważny błąd w zasadach.


To nie jedyna dziwna rzecz w tych zasadach. Ale trzeba je przyjąć lub grać w co innego. :(

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Wednesday, 8 March 2017, 10:41
by Przemos19
Podobnie rzecz wygląda w przypadku np. Flames of War, zatem jest to powszechnie spotykane rozwiązanie. Wcale nie jest miło, jak podjeżdżają ci Jeepy z ppancami na twarz i otwierają ogień :) Tylko tam nic na to nie poradzisz, tutaj masz ambush i reserve move.
Ja bym wziął pod uwagę 2 rzeczy pod uwagę:
- ciężarówka wykonuje pół ruchu (czyli pojedynczy ruch) i wyładowanie, co zajmuje na tyle mało czasu, aby jednostka miała jeszcze możliwość wykonania choćby pół rozkazu. Ponieważ system nie przewiduje pół-rozkazów (pojedynczy ruch, pojedynczy strzał itp.) to jednostka dostaje cały rozkaz (strzał i ruch, ruch x2, strzał x2 itp).
Moim zdaniem jest to też premia dla grania piechoty ale też jest balansowane rozkazem ambush.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Wednesday, 8 March 2017, 11:10
by nexus6
Fakt, nie uwzględniłem, że przy rozkazie cała naprzód jednostka może wykonać ruch x2, a przy rozkazie wysiadać x1 i ta dodatkowa akcja.
Trochę to już lepiej wygląda niż początkowo mi się wydawało.

Jako jaką osłonę potraktować
A) - piechota chowa się za opancerzonym transporterem np. Sdkfz 251
B) - czołg częściowo schowany za róg budynku

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Wednesday, 8 March 2017, 12:11
by Przemos19
W przypadku strzelania przeciwpancernego do czołgu nie ma Cover Save. Dla ognia obszarowego - przyjąłbym 4+ Cover Save za przebywanie w twardej osłonie.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 28 March 2017, 13:01
by Reiner
Odświeżę trochę temat kilkoma pytaniami.

Nie mogę znaleźć informacji o wartościach punktowych na format gry.
Moglibyście podesłać?
Kolejne pytanie o wałkowany już kiedyś temat MG dla Grenadierów Pancernych.
3 sekcje na pluton po 3 osoby i działają osobno w stosunku do drużyn Grenedierów. W podręczniku jest zapis że korzystają z innych opcji transportu plutonu. Czyli w telegraficznym skrócie nie można ich pakować do Sd.Kfz z pozostałą piątką.
Grenadierzy Pancerni mogą jeszcze dodatkowo wykupić MG 34 lub 42. Jest mały zapis multiple HMG w podręczniku o zwiększeniu ROF dla całego squadu 34 daje +3 a 42 +4. Czy ta dodatkowo drużyna wchodzi w skład tej 5? Czy też może są to dodatkowi żołnierze...a jeśli tak to również w liczbie 3?
Mam nadzieję że nie zamieszałem pytania:)Abstrahując to Warwick pisząc podręcznik poczynił sporo niejasności...nie wiem był jakiś FAQ do tego? Od od dłuższego czasu strona IRON FIST publishing jest niedostępna....i nie ma nawet jak tego sprawdzić.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 28 March 2017, 14:37
by Przemos19
3 sekcje na pluton po 3 osoby i działają osobno w stosunku do drużyn Grenedierów. W podręczniku jest zapis że korzystają z innych opcji transportu plutonu. Czyli w telegraficznym skrócie nie można ich pakować do Sd.Kfz z pozostałą piątką.


W podręczniku wskazano sformułowanie "other vehicle" w sensie wsadzasz ich gdzie chcesz :)
Z FAQ (odnośnie statystyk Sdkfz 251: These are missing. In general they carry the squad they were bought with in the army list, but players might want to squeeze other teams in, or pick up other infantry as they move around the table.


Odnośnie multiple mg - masz na myśli 2 mg w drużynie 5 ludzi?

Jeszcze w zakresie opcji do plutonu Gepanzerte Grenadier:
There is space for 2 men in each of the Rifle Squads 3 251/1s, so a light mortar team, combat medic or a Panzerschreck team can fit in. The HMG team should have the option to be mounted in 251/1 for +16 pts +1-v BR.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 28 March 2017, 15:26
by Reiner
Przemos19 wrote:
3 sekcje na pluton po 3 osoby i działają osobno w stosunku do drużyn Grenedierów. W

Odnośnie multiple mg - masz na myśli 2 mg w drużynie 5 ludzi?




Dokładnie. Sekcje, sekcjami ale jest opcja dokupienia "tych" dodatkowych.

Re: Pytania o zasady

PostPosted: Tuesday, 28 March 2017, 18:58
by nexus6
Odnośnie sdkfz.251/1 - przewozi konkretnie 10 zołnierzy (+2 załogi).