Pytania o zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » piątek, 19 stycznia 2018, 18:20

Sytuacja jak na rysunku - większość jest schowana za budynkiem, ale trzech gostków jest widocznych.

Obrazek

Jak to potraktować? Na zagranicznym forum jakoś tak niejasno mi odpowiedziano, że nadal nie wiem. Załóżmy że strzelam z mg. Wykonuję rzuty na hity, a druga stroną rzuty obronne z osłoną twardą?

A jak to wygląda gdy strzelamy z pocisku HE? Rzut na celność z modyfikatorem -1 za osłonę i dalej jak przy mg - rzuty na hity i rzuty obronne z osłoną twardą?
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » niedziela, 21 stycznia 2018, 22:00

Ja bym to traktował jako infantry in the open czyli 6+ i możesz zabić tylko tych co widzisz.
Jeśli to był by mur przez który widać to wtedy cały oddział traktował bym jako w coverze.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 23 stycznia 2018, 09:57

Gdzieś to czytałem, ale nie mogę teraz tego znaleść - czy to prawda, że jednostka może opuścić teren walki i nie będzie traktowana jako zniszczona ani nie ciągnie się znacznika. I w takiej sytuacji, czy jednostka może opuścić teren przez dowolną krawędź ?
Awatar użytkownika
Mirek1939
Caporal
Posty: 63
Rejestracja: środa, 9 lipca 2014, 23:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Mirek1939 » wtorek, 23 stycznia 2018, 11:03

Tak.

1) jednostki na ''gościnnych występach'' np. samolot, który przylatuje robi co trzeba i znika a jak nie opuszcza pola bitwy to masz problem,
2) jednostki które mogą prowadzić ogień na wprost i pośredni. Teoretycznie taka jednostka może postrzelać a potem zjechać z pola bitwy i dalej prowadzić ostrzał pośredni. Inny przypadek to występowanie na planszy jednostek tylko z ogniem pośrednim jako opcją wówczas jeżeli taka jednostka opuści pole bitwy to twój BR nawet wzrasta np. Katiusza,
3) proces odwrotny do przybywania posiłków czyli np. kiedy scenariusz zakłada że nie możesz utrzymać pola bitwy i musisz jak najsprawniej dać nogę. Swego czasu był tu opisywany scenariusz ''ewakuacja kompleksu badawczego''. I jeżeli wycofującemu udawało się wyprowadzić z planszy - kotła, jednostkę to sztony ciągnął...jego oponent.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 23 stycznia 2018, 20:46

Nie o takie przypadki mi chodziło, ale w końcu znalazłem te zasady. W polskim manualu pdf tego nie ma jak i w pierwszym wydaniu zasad. Zasady te sa w drugim wydaniu i znajdują się w dziale The Battle Rating System - Voluntarily Leving The Table. Wg. tych zasad dowolna jednostka może opuścić stół i nie bierze się znacznika.
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » niedziela, 28 stycznia 2018, 12:17

Czy mogę wsadzić Infantry foot patrol do Ram Kangaroo i wystawić ten komplet w zwiadzie?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4950
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » niedziela, 28 stycznia 2018, 22:52

Czy jest taka opcja aby dokupić dla foot patrol? Jeśli tak, to będzie traktowany jako zwiad. Jeśli nie, to musi się przesiąść na polu bitwy do Ram.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » poniedziałek, 29 stycznia 2018, 18:41

Mam na myśli RAMy z Brytyjskich rozpisek na Normandię. Możne je wykupić w Specialist Supporcie. W tym wypadku zwykła piechota również musiałaby do nich wsiadać na polu bitwy. Wiem że jest to zgodne z zasadami ale mimo wszystko trochę dziwne.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4950
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » poniedziałek, 29 stycznia 2018, 23:39

Ma uniemożliwiać to powergaming :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » wtorek, 30 stycznia 2018, 00:16

O ile w przypadku zwiadowców ten argument wydaje się być dobry to w przypadku zwykłej piechoty nie bardzo. RAMy zajmują sloty ze Specjalistów więc ponosi się dodatkowy koszt za ich używanie.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 30 stycznia 2018, 23:26

Jeżeli biorą z dodatkowych grup np. ze specjalistycznego wsparcia baterię AT składającą się z 3 dział to jest traktowana jako jedna jednostka czy trzy i muszę z normalnych grup (np. piechoty) zakupić przynajmniej trzy jednostki? I to samo pytanie odnośnie gdy jest opcja dokupienia np. więcej ciężarówek, powozów konnych.
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Pytania o zasady

Post autor: DKDK » środa, 31 stycznia 2018, 14:44

nexus6 pisze:Jeżeli biorą z dodatkowych grup np. ze specjalistycznego wsparcia baterię AT składającą się z 3 dział to jest traktowana jako jedna jednostka czy trzy i muszę z normalnych grup (np. piechoty) zakupić przynajmniej trzy jednostki? I to samo pytanie odnośnie gdy jest opcja dokupienia np. więcej ciężarówek, powozów konnych.
Jako jedna jednostka, do każdego działa osobny transport np. powóz konny razy trzy.
Jednostkę piechoty kupujesz raz tzn infantry platoon ma jako wsparcie jedną jednostkę specialist czyli baterię dział AT
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » środa, 31 stycznia 2018, 17:16

Tak myślałem. Strasznie tu w battlegroupie jest zakręcone z tym co jest jednostką, a co nie. Raz jest liczona jako jedna (przy zakupie), a już w grze, każde działo to odzielna jednostka.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 6 lutego 2018, 17:55

Zastanawiam się dlaczego przy sdkfz.250/10 jest wymieniona załoga 3 ludzi skoro i tak nie można strzelać do załóg, a dla pocisków AP nie ma to żadnego znaczenia. A może ja o czyms nie wiem i liczba ludzi w załodze ma znaczenie?
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » wtorek, 6 lutego 2018, 20:19

W rulebooku jest napisane:

Kod: Zaznacz cały

Unit composition: 2 
Transport: SdKfz 250/10
To jest przy Recon Platoon Command. O jakiej jednostce mowisz? Najlepiej podaj ksiazke i strone.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”