Pytania o zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Profes79
General
Posty: 5656
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: Profes79 » sobota, 18 listopada 2017, 17:41

Nie; to oznacza, że obrońca nie może uzyskać zwycięstwa poprzez zajęcie wszystkich celów. Zwycięstwo w scenariuszu osiągasz poprzez przekroczenie Battle Rating przeciwnika.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » niedziela, 26 listopada 2017, 20:35

Samolot zawsze atakuje z zasięgu 20-30 cali, ale czy mogę postawić go na planszy w odległości większej od celu, tak, aby wroga piechota i AA go nie sięgnęły?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4952
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:52

Nie. Zgodnie z zasadami ogień AA zawsze jest obszarowy na maksymnalnym zasięgu i nie jest istotne gdzie jest samolot na stole, gdyż przyjmuje się że jest ciągle w ruchu. To nie Wh40k i fliersy :D
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » środa, 29 listopada 2017, 14:05

Jeżeli mam do działka zakupiony dodatkowy team ładowniczych (powiedzmy 3+3), to biorąc pod uwagę straty jak długo mogę korzystać z opcji 3 strzału - przy 6, 5 i 4 ludziach, a poniżej już nie?
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Pytania o zasady

Post autor: DKDK » czwartek, 30 listopada 2017, 14:04

Dokładniej dotąd dopóki został choć jeden z teamu ładowniczych którzy liczą się jako dodatkowa obsługa czyli jak napisałeś przy 6, 5 i 4. Poniżej przestaje działać.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 30 listopada 2017, 16:52

Już się dowiedziałem na forum Battlegroupa, ze to są dwa oddzielne teamy (a ja myślałem, że się łączy w jeden wielki) i tak długo jak jest choć jeden człowiek to jest opcja dodatkowego strzału. Czyli może być tak, że z podstawowego teamu został tylko jeden i z teamu ładowaczy też jeden i dalej będzie opcja dodatkowego strzału. Tylko niewygoda z figurkami, bo trzeba trzymać je osobno.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 30 listopada 2017, 19:10

A jak policzyć siłę ogniową obrońcy w przypadku szturmu, gdy obrońca to team MG ? Normalnie wliczamy w to MG, czy uznajemy, że dystans jest tak bliski, że każdy używa tylko rifla.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » piątek, 1 grudnia 2017, 19:51

nexus6 pisze:A jak policzyć siłę ogniową obrońcy w przypadku szturmu, gdy obrońca to team MG ? Normalnie wliczamy w to MG, czy uznajemy, że dystans jest tak bliski, że każdy używa tylko rifla.
Gdzieś na forum The Guild było napisane że nie wilcza się MG. Jeśli w Twoim teamie MG dowódca na modelu ma pistolet maszynowy(sten itp) to spokojnie możesz go doliczyć moim zdaniem.
Profes79
General
Posty: 5656
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: Profes79 » piątek, 1 grudnia 2017, 22:03

Według mnie i na zdrowy rozsądek oraz zgodnie z zasadami stosowanymi w wielu innych grach taktycznych - MG dolicza siłę ognia do walki stricte ogniowej. W momencie, gdy dochodzi do walki wręcz lub na bezpośredni dystans, to traktowany jest jak zwykła piechota - przy czym oczywiście jeżeli dowódca ma osobistą broń maszynową - czy to pepeszkę, czy Thompsona czy MP40 to spokojnie może jej wtedy użyć.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » sobota, 2 grudnia 2017, 00:59

O pistolecie maszynowym, to wiedziałem.

W niedziele jak dobrze pójdzie, to uda mi się w końcu rozegrać pierwszą potyczkę - niby wydaje mi się, ze wszystkie zasady mam opanowane, ale co chwila przychodzi mi do głowy coś nowego. Na przykład to - czy snajper i spoter są traktowani jako dwa teamy? Analogicznie jak w przypadku obsługi działka i teamu loaderów, którzy są traktowani jako oddzielne jednostki.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » sobota, 2 grudnia 2017, 08:47

nexus6 pisze:Na przykład to - czy snajper i spoter są traktowani jako dwa teamy? Analogicznie jak w przypadku obsługi działka i teamu loaderów, którzy są traktowani jako oddzielne jednostki.
Nie, to jest jeden team, jak zginie spoter to zasieg snajpera wraca o 30".
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » sobota, 2 grudnia 2017, 20:52

Przeglądam tak sobie drugie wydanie zasad i widzę, że jest tam więcej przykładów niż w oficjalnym pdf który mam po polsku. Niektóre przykłady opisują sytuacje, o które tutaj pytałem np. szturm na team MG - jest normalnie policzona tylko szybkostrzelność MG i nic więcej.

Ale jest jeden przykład (zarówno w drugim wydaniu i polskiej wersji, choć minimalnie zmieniony), przy którym zastanawiam się czy nie popełniono błąd. Wg drugiego wydania, str.28, (Damage to transported troops), psażerowie przyjmują nadwyżkę hitów, które zniszczyły pojazd, ale w następnym akapicie pisze też, że jednostka w zniszczonym pojeżdzie przyjmuje D3 ofiar bez rzutów obronnych. Na mój rozum to wszystko powino się sumować - tzn. nadwyżka hitów plus D3 ofiar dodatkowo.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » sobota, 2 grudnia 2017, 22:33

Tak, sumuje się.
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » środa, 13 grudnia 2017, 20:54

Czy strzelanie z Off-table artillery request do Pre-registered point również nie wymaga rzutu na komunikację? Innymi słowy, czy po rzucie na priorytet mogę od razu przejść do rzutu wskazującego które działa są dostępne?
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » czwartek, 14 grudnia 2017, 08:34

Ja bym to interpretował że nie możesz użyć go na pre-registered target, bo w jego opisie jest napisane ze Artylery spoter(albo mortar) musi wezwać te działa. No i communication test zależy od tego jakie chcesz wsparcie więc zdawanie go automatycznie było by bez sensu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”