Pytania o zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4950
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » środa, 11 października 2017, 10:02

I w dobrych przypadkach wystrzelić 3 razy (jeśli ma dodatkową załogę i dobry rzut).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » środa, 11 października 2017, 15:32

Jedzie sobie drogą czołg, gracz stwierdza jednak że przeciwnik jest zbyt silny i chce go wycofać w kolejnej turze. Czy obrót o 180 stopni nic nie kosztuje i na full speedzie (x2 movment) może zawrócić (wiem, że jest opcja wycofywania czołgu frontem do wroga, ale to inna sprawa) ?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4950
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » środa, 11 października 2017, 20:02

Tak, może tak zrobić. Jednakże lekarstwem na to jest ambush fire i strzał w tylni pancerz.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 12 października 2017, 20:03

Znalazłem pewną rozbieżność w zasadach, być może w wyniku błędnego tłumaczenia. W manualu pl pisze, że znacznik bierzemy, gdy pierwszy raz zaatakuje samolot jakąś naszą jednostkę, natomiast w wersji angielskiej w pomocach Rules Reference Sheet pisze, że znacznik bierzemy gdy samolot atakuje pierwszy raz jednostkę. To znacząca różnica. Podejrzewam, że w rules reference sheet jest błąd.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » sobota, 14 października 2017, 22:39

Znacznik bierzesz gdy po raz pierwszy Twoje jednostki zostana zaatakowane przez samolot (nie ma znaczenia czy trafi).
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 19 października 2017, 08:01

Jak w praktyce wygląda użycie gońca na motocyklu? On zawsze towarzyszy HQ (bez wydawania dodatkowego dla niego rozkazu, gdy mu towarzyszy) czy teżmusi otrzymać wpierw rozkaz, aby podjechać do HQ.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » czwartek, 19 października 2017, 19:44

nexus6 pisze:Jak w praktyce wygląda użycie gońca na motocyklu? On zawsze towarzyszy HQ (bez wydawania dodatkowego dla niego rozkazu, gdy mu towarzyszy) czy teżmusi otrzymać wpierw rozkaz, aby podjechać do HQ.
Nigdzie w zasadach nie jest napisane ze Dispatch Rider musi byc w konkretnej odleglosci od HQ.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 23 października 2017, 15:38

Załóżmy, że większość squadu piechoty jest schowana, a mniejsza część bez osłony. Można przyjąć dla całego squadu osłonę taką jaką ma większość, ale zastanawiam się czy za cel mogłbym objąć tylko tą część składu piechoty, która jest bez osłony?
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 23 października 2017, 19:19

W Command Squad bez względu na straty personalne squad ma cały czas umiejętność obserwatora moździeżowego? To samo chyba dotyczy pozycji z defences Command Bunker, gdzie jest obsada 4 ludzi i umiejętność obser. moźdz.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » poniedziałek, 23 października 2017, 22:53

nexus6 pisze:Załóżmy, że większość squadu piechoty jest schowana, a mniejsza część bez osłony. Można przyjąć dla całego squadu osłonę taką jaką ma większość, ale zastanawiam się czy za cel mogłbym objąć tylko tą część składu piechoty, która jest bez osłony?
Nie
nexus6 pisze:W Command Squad bez względu na straty personalne squad ma cały czas umiejętność obserwatora moździeżowego? To samo chyba dotyczy pozycji z defences Command Bunker, gdzie jest obsada 4 ludzi i umiejętność obser. moźdz.
Tak
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 24 października 2017, 19:09

A w odwrotną stronę to działa? Tzn. można ostrzelać więcej niż jedną jednostkę na raz? Niektóre teamy są naprawde niewielkie np. obserwatorzy czy medyk i przebywanie ich razem z jakimś squadem piechoty w jednym miejscu lub chacie jest całkiem możliwe.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » wtorek, 24 października 2017, 23:09

Jedna sekwencja strzelania, mozesz strzelac do jednej jednostki.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 16 listopada 2017, 22:18

Czy zasada, że po przechwyceniu wszystkich celów gracz wygrywa obowiązuje w scenariuszach typu atak-obrona, gdzie zazwyczaj cele się rozmieszcza po stronie obrońcy?
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » piątek, 17 listopada 2017, 21:22

nexus6 pisze:Czy zasada, że po przechwyceniu wszystkich celów gracz wygrywa obowiązuje w scenariuszach typu atak-obrona, gdzie zazwyczaj cele się rozmieszcza po stronie obrońcy?
Zazwyczaj w scenariuszu jest napisane jesli nie obowiazuje, albo ze nie obowiazuje dla jednej ze stron.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » sobota, 18 listopada 2017, 14:30

Mój angielski nie jest za dobry i nie za bardzo rozumiem to zdanie:
(ze scenariusza Defence Line punkt 5) The defender cannot claim an all objectives secured victory. Ja to rozumiem, że na początku gry obrońca nie może rozstawić jednostek tak, aby zajmowały wszystkie cele, ale to i tak wydaje mi się bez sensu, bo w tym scenariuszu obrońca i tak może wyznaczyć cele tak, że sam pierwszy je zajmie, a to by oznaczało koniec gry. Chyba, że to zdanie znaczy, że zajęcie wszystkich celów nie daje zwycięstwa obrońcy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”