Pytania o zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 23:50

Owszem, są różnice w parametrach.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » wtorek, 25 kwietnia 2017, 07:50

Są różnice.
ZIS-3 ma podstawową przebijalność pancerza 7, ZIS-2 ma przebijalność 8.
Niwelowane to jest natomiast siła ognia obszarowego: ZIS-3 ma 4/4+, ZIS-2 ma 3/5+
Stąd identyczna cena - ZIS-2 to lepsze działo ppanc, ZIS-3 lepsze działo uniwersalne.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » niedziela, 18 czerwca 2017, 14:43

Jaką metodę przyjąć przy doborze typu ochrony dla całego squadu jeśli osłony są mieszane - np. płoty, budynki, krzaki itd. - dla poszczególnych żołnierzy.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » poniedziałek, 19 czerwca 2017, 01:08

Jeśli rodzaj osłony wykracza poza ustalone w podręczniku, tzn. jest w light jak i hard cover to należałoby po figurce sprawdzić.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 19 czerwca 2017, 07:33

Przecież nie wykonuje się rzutów obronnych dla poszczególnych figurek tylko dla całego squadu.
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Pytania o zasady

Post autor: DKDK » poniedziałek, 19 czerwca 2017, 19:02

Ale w czym problem? Najprostsza metoda polecana w każdej grze - rzut K6 i umówienie się z przeciwnikiem na 1-3 light cover na 4-6 hard cover, po co rozbijać na pojedyncze figurki squad to squad po co kombinować.
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Borsuk » poniedziałek, 11 września 2017, 10:35

Gdy rozbijasz wszystko na drobne gra trwa dwa dni a nie 1h :)
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » poniedziałek, 11 września 2017, 14:43

nexus6 pisze:Jaką metodę przyjąć przy doborze typu ochrony dla całego squadu jeśli osłony są mieszane - np. płoty, budynki, krzaki itd. - dla poszczególnych żołnierzy.
Taki cover w jakim jest większość.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » piątek, 15 września 2017, 22:49

Czy to prawda, że reserve move można wykonać po wszystkich rozkazach przeciwnika? Gdzieś tak przeczytałem. W manualu pisze, że reserve move przerywa rozkaz przeciwnika. Czyli na mój rozum jednak nie można.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » niedziela, 17 września 2017, 20:05

nexus6 pisze:Czy to prawda, że reserve move można wykonać po wszystkich rozkazach przeciwnika? Gdzieś tak przeczytałem. W manualu pisze, że reserve move przerywa rozkaz przeciwnika. Czyli na mój rozum jednak nie można.
To prawda mozna tak zrobic, bylo to potwierdzone przez tworcow. Ten ruch jednak moze byc przerwany ambush fire'em i jest to jedyny wypadek kiedy mozna uzywac ambush fire w swojej turze.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » niedziela, 17 września 2017, 21:28

To dziwne, bo manual wyraźnie mówi, że reserve move przerywa rozkaz nieprzyjaciela. Twórcy chyba sami się zaczynają gubić. Bo ten reserve move, trochę zamieszania robi w strukturze jasnych i przejrzystych poleceń. Co do ambush, to dla mnie było oczywiste, że można przerwać nim reserve move, bo też pisze, ze przerywa wrogi rozkaz. Jak rozumiem, to przerwanie rozkazu należy traktować dosłownie - nieprzyjaciel nie kończy już swoich zamiarów? I druga kwestia dla mnie niejasna, to na ile musi być jakiś związek między jednostkami obu stron, aby móc uruchomić ambush fire i reserve move. Bo chyba nie ma to sensu, gdy jeden gracz rusza się jednostką w jednej cześci terenu, a przeciwnik, gdzieś zupełnie na drugim końcu przerywa jego ruch używajac reserve move. Wydaje mi się, że takim minimum, to powinno być wzajemna linia wzroku pomiędzy obiema jednostkami.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » poniedziałek, 18 września 2017, 11:06

nexus6 pisze:To dziwne, bo manual wyraźnie mówi, że reserve move przerywa rozkaz nieprzyjaciela. Twórcy chyba sami się zaczynają gubić. Bo ten reserve move, trochę zamieszania robi w strukturze jasnych i przejrzystych poleceń. Co do ambush, to dla mnie było oczywiste, że można przerwać nim reserve move, bo też pisze, ze przerywa wrogi rozkaz. Jak rozumiem, to przerwanie rozkazu należy traktować dosłownie - nieprzyjaciel nie kończy już swoich zamiarów? I druga kwestia dla mnie niejasna, to na ile musi być jakiś związek między jednostkami obu stron, aby móc uruchomić ambush fire i reserve move. Bo chyba nie ma to sensu, gdy jeden gracz rusza się jednostką w jednej cześci terenu, a przeciwnik, gdzieś zupełnie na drugim końcu przerywa jego ruch używajac reserve move. Wydaje mi się, że takim minimum, to powinno być wzajemna linia wzroku pomiędzy obiema jednostkami.
Nie mozesz przerwac rozkazu w trakcie wykonywania. NP. jesli przeciwnik powie ze strzela do Twojego pojazdu ktory ma reserve move'a i rzuci kostka to nie mozesz uzyc w tym momencie reserve move'a. Mozesz to zrobic dopiero po rozpatrzeniu tego strzalu.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 18 września 2017, 17:42

Ok, już wiem gdzie się pojawił problem - zasady odnośnie reserve move różnią się w pierwszym i drugim wydaniu, a ja patrzyłem na pierwsze.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » niedziela, 8 października 2017, 11:35

Chciałem się upewnić - po rozkazie rostaw działo (po tym jak ciężarówka przeciągneła działo), działo owe może otrzymać rozkaz ognia ?
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady

Post autor: MaaX » wtorek, 10 października 2017, 22:09

nexus6 pisze:Chciałem się upewnić - po rozkazie rostaw działo (po tym jak ciężarówka przeciągneła działo), działo owe może otrzymać rozkaz ognia ?
Tak
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”