Pytania o zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 30 marca 2017, 10:31

Czy rozkaz naprawy obowiązuje aż do momentu naprawienia czy po nieudanej próbie w kolejnej turze trzeba ponownie wydać rozkaz naprawy?

Czy katiusze trzeba jakoś rozstawiać do ostrzału? Tzn. czy można wydac rozkaz 'move and fire' czy jednak standartowo 'unlimber' chociaż to nie jest typowe działo.

Czy jeśli czołg jest frontem do wroga, a doszedłem do wniosku, że lepiej wziąść nogi za pas, to czy wystarczy odwrócić model o 180 stopni i wykonć ruch cała naprzód czyli x2 movement. Na zawrócenie nic nie tracę, chociaż pewnie w rzeczywistości czołg straciłby z połowę czasu.
W przypadku gdybym cofał się tyłem, to też x2 movement minus dwa razy 1k6, zgadza się? Pewnie może być i inna kombinacja - do tyłu raz minus 1k6 i oddaje strzał.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4988
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » czwartek, 30 marca 2017, 15:03

1. Po nieudanej próbie należy w kolejnej turze ponownie wydać rozkaz. Jeśli znowu się nie uda - pojazd nie do naprawy.
2. Katiusze nie trzeba rozstawiać, jako że strzelają i tak przez obserwatora. Rozkaz jaki wydajemy to z jednej strony dla obserwatora rozkaz "Request Artillery Fire" a następnie po "spotter round" artyleria otrzymuje rozkaz "Fire for Effect". Żadnego ruchu, tylko strzał.
3. Jeśli pojazd się cofa na pełnej prędkości, należy dokonać dwóch rzutów gdyż jest to podwójny ruch.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 6 kwietnia 2017, 19:16

Jeżeli kupuję pluton piechoty (4 drużyny), to moge dokupić sobie 4 jednostki z innych sekcji jak engineer, rekon, logistic .... czy tylko jedną ?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4988
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » czwartek, 6 kwietnia 2017, 21:08

Tyle, ile w opisie plutonu jest wskazane.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » piątek, 7 kwietnia 2017, 20:57

Np. przy plutonie T-26 jest wyraźnie podane, że to upoważnia mnie do zakupu dwóch jednostek, a w opisie plutonu piechoty pisze, że można dokupić 4 supporty do plutonu i nic więcej, ale mi nie chodzi o supporty. Nie jest dla mnie jasne czy traktować pluton jako zakup jednej jednostki i wtedy przysługiwałoby mi prawo dokupienia tylko jednej jednostki z innych sekcji.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4988
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » piątek, 7 kwietnia 2017, 21:05

W opisie plutonu piechoty na samej górze pod nazwą plutonu wskazuje się, ile support units (choices) z list rekon, engineering lub specialist można wziąć. Natomiast ile dodatkowych jednostek wsparcia organicznego plutonu decyduje opis pod plutonem, pod napisem "Platoon Support Options" - "The platoon may inlcude up to X of the following additional units. No unit may be taken more than once.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » piątek, 7 kwietnia 2017, 21:56

Kiedyś widziałem rozpiskę na historyczny skład plutonu niemieckiego i z tego co tam wyczytałem to command squad składał się z oficera, podoficera, łączników i medyka. Oprócz oficera, który posiadał pm, cała reszta była wyposażona tylko w broń krótką. Jednym słowem, squad wybitnie nie do walki. A jak to wygląda w waszych rozpiskach? W jaką broń są wyposażone wasze command suqady. Swoją drogą w manualu nie ma nawet tabeli dla broni krótkiej, choć to nie problem (szybkostrzelność można przyjąć jak dla karabinu, a zasięg jak dla pm).
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4988
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » piątek, 7 kwietnia 2017, 22:51

Zasada jest tutaj jasna - cała drużyna, w tym HQ ma albo PM albo Kar98k.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » piątek, 7 kwietnia 2017, 23:13

Chyba nie jest taka jasna, bo w całym manualu nie ma ani słowa na temat wyposażenia command squad. To co napisałeś, to może być zwyczajowa zasada, ale nie oficjalna. Być może właśnie tutaj gracze mają pole do popisu - jedni uproszczą na maksa, a inni może będą woleli przyjąć historyczne składy (w każdej drużynie dowódca miał np. pm).
Awatar użytkownika
Mirek1939
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: środa, 9 lipca 2014, 23:18
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pytania o zasady

Post autor: Mirek1939 » sobota, 8 kwietnia 2017, 09:15

W zasadach podstawowych wyraźnie pisze ze każdy żołnierz (kierowca, kucharz, czyściciel latryn) posiada karabin chyba ze jest to ten, który posiada pistolet maszynowy.
"Żołnierze piechoty maja karabiny, nawet jeśli są w obsłudze działa albo jednostce dostawczej na tyłach"
oraz:
"Jeden żołnierz na drużynę [...] może mieć na wyposażeniu pistolet maszynowy"

Natomiast jak się przeciwnicy ugadają to można coś takiego przyjąć - byłoby ciekawie, ale raczej w mniejszych starciach i mocno piechociarskich.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » sobota, 8 kwietnia 2017, 11:33

Dzięki - umknęło mi to, a takie rozwiązanie z jednym pm na drużynę mnie satysfakcjonuje.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:42

Czy jeżeli mam np. forward hq (3 ludków plus jeep) i np. ludki schowały się do budynku i stamtąd prowadzą obserwację, a jeep jest gdzieś w pobliżu to znacznik za zniszczenie bierze się gdy
a) zniszczy się tylko tych 3 ludków
b) zniszczy się jeepa
c) zniszczy się jeepa i 3 ludków ?
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » czwartek, 13 kwietnia 2017, 21:15

Odpowiedzi a) i b) są poprawne :D

Warto pamiętać że w przypadku gdyby zamiast jeepa byłby motor to za niego nie ciągnie się się żetonu (jeep może poruszać się sam z siebie [ma kierowce], motor nie może).
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 601
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » niedziela, 23 kwietnia 2017, 21:50

Zis 3 i Zis 2 AT gun mają taką samą cenę. Czy to nie pomyłka jakaś?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4988
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 07:16

A różnica w przebijalności?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”