Pytania o zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Reiner
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Pytania o zasady

Post autor: Reiner » wtorek, 27 grudnia 2016, 10:55

Hejo,

Jako iż ostatnio reaktywowaliśmy z naszą ekipą Battlegroupa mam kilka pytań:

1. Otwarty pojazd opancerzony - jaki daje cover piechocie? lekką, twardą czy też może wzmocnioną?

2. Otwarcie ognia z Mg zamontowanego na pojeździe opancerzonym o wyjściu drużyny. Rozumiem że pojazd dalej może działać solo, poruszać się i strzelać?

3. Nieścisłości odnośnie liczby modeli do obsługi niemieckiego MG. W rulebooku pisze iż to dwu osobowa obsługa. W liście armii na overlord unit composition to 3 ludzi.

4. Jak stosować Pre- Registration Target ze slotu Additional Fire Support? Timed i Off table Request jest jasne a tutaj nie jestem pewny. Chyba że Pre Registration stosuje się razem z artylerią ze slotu Artilery Units?

5. Straty w załodze. Jak wpływają straty wśród załogi na szybkość ostrzału tudzież na ROF sekcji? Sekcja MG tudzież PAK 40.

6. Czy piechota może od razu zacząć grę jako tank raiders? Chodzi mi o sytuację jak jednostki wychodzą z rezerw. Czy wszystko uwzględniacie w dodatkowych zasadach scenariusza?

7. Przy misji ogniowej timed barrage nie stosuję się zasad rozrzutu (bo jak rozumiem rozrzut to seria próbna obserwatora)? Od razu przechodzę do rozliczenia trafień/ pinnów w 10''?
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o Zasady

Post autor: Przemos19 » wtorek, 27 grudnia 2016, 14:36

1.

2. Tak, przyjęte jest że przedni MG w SdKfz 251/1 używa załoga pojazdu, która w nim pozostała - co-driver. Źródło: http://www.guildwargamers.com/phpBB3/vi ... 51#p422053

3.

4.

5. Nie wpływają w ogóle w przypadku podstawowej załogi. Jeśli jest to additional crew na dodatkowy strzał - jeśli zginą wszyscy z dodatkowej to wtedy wraca do normalnego ROF.

6. Tylko ta, która posiada taką charakterystykę. Inna musi wsiąść na stole.

7. Nie stosuję się rozrzutu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Reiner
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: Pytania o Zasady

Post autor: Reiner » wtorek, 27 grudnia 2016, 14:51

Przemos19 pisze:
5. Nie wpływają w ogóle w przypadku podstawowej załogi. Jeśli jest to additional crew na dodatkowy strzał - jeśli zginą wszyscy z dodatkowej to wtedy wraca do normalnego ROF.
Dzieki Przemo za info. Więc generalnie póki jest choćby jeden model z additional crew to przejście testu marale na 5+ daje dodatkowy strzał.
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » wtorek, 27 grudnia 2016, 22:15

1.Nie można strzelać do piechoty w pojeździe.

3.Zawsze graliśmy na 3 osobowej załodze.

4.W tajemnicy przed przeciwnikiem wybierasz sobie jakiś punkt na stole (zapisujesz sobie koordynaty albo jakieś charakterystyczne drzewko, skrzyżowanie itp.). Strzelając w ten punkt z artylerii (off-table albo on-table) nie wymagany jest obserwator.

5.Tu Przemos chyba myli dwa pojęcia. W przypadku strzelania z dział jest tak jak opisał-dodatkowa załoga daje dodatkowy strzał na 5+, w przypadku strzelania z karabinów maszynowych mających ROF dodatkowa załoga nie daje specjalnego bonusu. Dodatkowo w momencie jak pozostanie tylko jeden obsługant to KM strzela z połową ROFa (chyba zaokrągloną w dół ale nie jestem pewien :D)

7.Stosuje się rozrzut-to normalny ostrzał w wyznaczonym punkcie w wyznaczonej turze. Nie musisz używać rozkazu żeby go użyć i nie możesz go też zatrzymać.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Pytania o zasady

Post autor: Robakk » wtorek, 27 grudnia 2016, 22:19

7. Z tego co wiem nie ma rozrzutu :)
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » wtorek, 27 grudnia 2016, 22:45

7.Hmm... W podręczniku jest napisane: "Resolve it straight away, using standard artillery rules"
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Pytania o zasady

Post autor: Robakk » wtorek, 27 grudnia 2016, 23:28

7. U ruskich dopisek jest, że koszt zawiera PRT. Tak ja grałem :oops:
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Pytania o zasady

Post autor: Wiciu » środa, 28 grudnia 2016, 02:35

7. Ojoj... Masz racje... Zapomniałem że przy Pre Registered Target nie ma rozrzutu :D

tak więc można uzupełnić jeszcze punkt 4:

4. Strzelając przy pomocy PRT nie rzuca się rozrzutu :D
Awatar użytkownika
Reiner
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Reiner » środa, 28 grudnia 2016, 10:08

Dzięki za info :)

Chciałbym jeszcze uściślić zasady odnośnie artylerii i nie tylko przed piątkową grą;)

1. Artyleria.


- Wybieram jednostkę z umiejętnością Artilery Spotter lub Mortar Spotter.

SPOTTER SEQUENCE
- Wydaje rozkaz Artilery Request
- Desygnuje cel do 70''
- Test priorytetów (jeśli Off- Table) Test komunikacji
- Test Komunikacji (jeśli artyleria na stole)
- Rozrzut


FIRE FOR EFFECT
- Określenie liczby strzałów czyli Rozkaz(y) Open Fire! w zależności od ilości dział plus testy morale na 5+ za additional crew jeśli jest na stole (Off- Table zawsze)
- Określenie trafień 1 pudło 2-5 pinned 6 direct w 10 ''.



2. Jeśli jednostka na liście armii nie ma rozpisanego wyszkolenia przyjmuje się iż mają REGULAR?
Na liście German Panzer division na Overlord jest mała nieścisłość.
Panzergrenadier Platoon ma opcję upgrade do Veteranów, Armoured Panzergrenadier Platoon już takiego zapisu nie ma. Czy to błąd?

3. Wykupuje FHQ w postaci SdKfz 251/3 with 3 men. Czy dla potrzeb gry mogę normalnie opuścić pojazd załogą? Wtedy rozumiem iż gdy transport ulegnie zniszczeniu lub załoga biorę dwa sztony zamiast jednego? Czy wtedy Sdkfz 251/3 ma jakiegoś co -drivera?

4. Czy Counter Battery Fire Mission może przerwać timed barrage?

To chyba tyle :)
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Przemos19 » środa, 28 grudnia 2016, 11:13

1. http://www.guildwargamers.com/phpBB3/vi ... 21&t=30869 - tutorial.
W zarysie jak piszesz - komunikacja, designation target, spotter round (dewiacja), fire for effect ilość kości 2x ilość luf, przyznanie trafień, resolve hits.

2. Nie mam ze sobą podręcznika aby potwierdzić.

3. Mogą opuścić pojazd normalnie, to ich transport tylko.

4. Skoro Counter Battery przerywa ostrzał spoza stołu, a timed barrage jest spoza stołu, to moim zdaniem może.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Reiner
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: Pytania o zasady

Post autor: Reiner » środa, 28 grudnia 2016, 12:38

Czyli przeciwnik po prostu traci swój Timed Barrage bo nie może zostać wykorzystany już ponownie. Rozumiem że jeśli przerywam Conterbattery Mission np. Off Table Artilery Request przeciwnika to wtedy ta misja ogniowa mu nie przepada biorąc pod uwagę zapis że może wykorzystywać tę misję ogniową do skutku?
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 31 stycznia 2017, 15:25

Jeżeli np. rifle platton command squad liczy 3 osoby, to znaczy, że mam 3 oficerów, czy tylko 1, a reszta to jakaś pomoc/kierowca? To samo pytanie dotyczy forward HQ, które też liczy 3 osoby.
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Adjudant-Major
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Pytania o zasady

Post autor: Biały Vilk » wtorek, 31 stycznia 2017, 17:12

Jeden oficer. Reszta to właśnie kierowcy, adiutanci, gońcy itp.
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pytania o zasady

Post autor: nexus6 » wtorek, 31 stycznia 2017, 19:47

A w przypadku czołgów? U niemców widzę w każdym sqadzie 1 officera, a u ruskich nie ma go w plutonie. Nie ma go nawet w kompanii (Barbarossa, dywizja zmech.). Przy puli punktowej 750 dla ruskich wyszło więc mi, że mam tylko 3 oficerów - forward HQ i po jednym do plutonu. A u niemców, gdzie wyszło mi dodatkowo ok. 5 squadów pancerki, tyleż więcej oficerów. Jak rozumiem wszystko jest ok. i tak ma być.
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Adjudant-Major
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Pytania o zasady

Post autor: Biały Vilk » wtorek, 31 stycznia 2017, 20:25

Tak, jest w porządku. W "Barbarossie" trzeba było jakoś oddać fatalny stan radzieckiej kadry dowódczej w pierwszych miesiącach — stąd braki w oficerach i mniejsza ilość rozkazów do rozdysponowania.
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”