Dyskusje o zasadach

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: DKDK » poniedziałek, 30 października 2017, 16:58

1. A wiesz,że przy ogniu punktowym z AP działa mają klasę N ? To jest lepiej niż niektóre wozy opancerzone, a do tych ogień z riffli i km jest nieskuteczny (chyba że coś nie wiem) Nie słyszałem, aby zasady uwzględniały amunicję przeciwpancerną do kmów, inaczej można by było ostrzelać wozy opancerzone.
2. Wystarczy poszperać w sieci by zobaczyć zdjęcia, czy za taką osłoną można się schować czy nie. Ilość obsługi działa była adekwatna do wielkości działa np. pak37 miał 2 osoby.
3. Mówimy tu o ogniu na wprost, czyli spokojnie może trzymać skrzynki z amunicją w osi za działem.
4. Myślę, że gdyby dać twardą osłonę na wprost, to byłoby w sam raz. Mówisz o nieśmiertelnych załogach, a co powiesz na okopane działo - to dla ciebie dopiero problem, co (osłona wzmocniona i to nie tylko od frontu)?

ad.1 no nie wiesz ale co tam większość Pz I i Pz II w kampanii wrześniowej załatwiły ckmy z amunicją ppanc,wozy opancerzone zawsze możesz ostrzelać vide zasady pinningu ale to chyba wiesz?
ad. 2 tarcze ochronne nawet na zdjęciu w linku który zapodałeś jakiej są wysokości? bo stać za nimi nie dasz rady. radzę mały eksperyment z paintballem stań za małą zasłoną i spróbuj coś zrobić jak na każdy Twój ruch leci w Twoją stronę morze kulkek z farbą (per analogiam kal. np. 7,62 mm z maxima) poza tym tarcze np dp paka 36/37 nie zasłonią całej sylwetki.
ad.3 skrzynki za działem dobre!! amunicja była tam gdzie było poręczniej ale ja się nie znam.
ad. 4 jeszcze raz przeczytaj zasady pinningu i takie magiczne słowo suppression fire, a z okopanym działem nie mam problemu tak jak i na wojnie nie mieli problemu wezwij możdźierze albo artylerię przygwoźdź rozstrzelaj albo obejdź a nie pchaj się pod lufę.
ad.... poza tym tura gry to kilka minut więc manewry w grze nie są tylko pustym słowem strzelcy zmieniają pozycję a nie stoją na wprost i strzelają w osłonę działa. i przy okazji nabój karabinowy 7,62 mm jest w stanie przestrzelić szynę kolejową, tak wiem usłyszę że to z kałacha ale............
zresztą najskuteczniejszym sposobem likwidacji oddziałów w battlegrupie jest pinning, bo spinowane nic nie mogą zrobić co chyba też wiesz.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 30 października 2017, 17:18

Rozumiem, że mogę strzelać z ckm do wozów opancerzonych i je załatwić. Jaka jest procedura, skoro o tym piszesz?

Link był z wikipedii i chodziło mi tylko o tekst, w którym pisało, że tarcza chroni od broni strzeleckiej, ale jak ci zależy na zdjęciach, to sobie popatrz na to - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 3%BCtz.jpg Jedno z mniejszych działek, pak36 - pchają prawie na stojąco i wystają im tylko czubki hełmów, no i widać, że nawet czterech ludzi może się spokojnie schować.

To z okopanym działem nie masz problemu, bo możesz wezwać moździerze, a działko nie okopane stanowi dla ciebie problem. To co ja proponuję, twarda ochrona to nawet oczko mniej na kości niż ochrona wzmocniona. Nie rozumiem tego toku myślenia.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 października 2017, 17:37 przez nexus6, łącznie zmieniany 1 raz.
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: DKDK » poniedziałek, 30 października 2017, 17:36

Czytamy ze zrozumieniem str. 25 Example of Suppressing Fire Battlegroup Rulebook ed.2 czego kolega nie zrozumiał? Jak niszczymy pojazdy? Spinnowany nic nie zrobi czytaj ze zrozumieniem co? Bo na razie biłeś pianę w dwóch wątkach gdzie cierpliwie Ci tłumaczyli ludzie żebyś rulebooka przeczytał ze zrozumieniem a tu dalej tysiąc pytań do .... i ból nie powiem czego że jest inaczej a tego nie uwzględnili a to jest be bo powinno być inaczej a tarcza w dziale nie jest kuloodporna. A tak de fakto odpowiedzi są w rulebooku tylko trzeba przeczytać a nie pytać a potem się dziwować że ruskie to oficerów w Barbarossie ino trzech mają i dlaczego przecież czołgów mają dużo. i jak to BT7 takie przegięte z szybkością jest, bo bez gąsienic Panie mknie jak polska husaria pod Kircholmem i ani się obejrzysz a na karkach biednych Niemców w ich strefie rozstawienia siedzą i strzelają. A to Zis 2 jest zły bo Zis3 to ma lepsze coś tam i dlaczego tak.Po to są wprowadzenia do zasad, rys historyczny że jak nie wiem czemu to mi objaśnią w prostych słowach. Poza tym jak już wiele razy było poruszane każda gra jest tylko ułomnym odwzorowaniem rzeczywistości. Ja rozumiem że chcesz grać jak najwierniej historycznie ale Battlegroup ma swoje uproszczenia które trzeba zamienić w zalety, ktoś te zasady testował i balansował po to żeby gra miała sens, a nie po to żeby co chwilę coś zmieniać bo to źle a tamto niedobrze. Także kończąc wywód proszę przeczytaj rulebooka i nie staraj się szukać dziury.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 30 października 2017, 17:38

...
Ostatnio zmieniony czwartek, 2 listopada 2017, 07:25 przez nexus6, łącznie zmieniany 1 raz.
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: DKDK » poniedziałek, 30 października 2017, 18:21

Rozumiem, że mogę strzelać z ckm do wozów opancerzonych i je załatwić. Jaka jest procedura, skoro o tym piszesz? cytując szanownego kolegę
Czytamy ze zrozumieniem str. 25 Example of Suppressing Fire Battlegroup Rulebook ed.2 czego kolega nie zrozumiał? Jak niszczymy pojazdy? Naucz się czytać ze zrozumieniem spinnowany = zniszcony bo nic nie robi. Czego szanowny kolega nie rozumie? :lol: prościej się już nie da wytłumaczyć.
A co do tarcz dział zdjęcie na str. 40 rulebooka 2 ed. coś koledze pokazuje czy nie za bardzo widzi kolega? Właśnie tak wyglądały stanowiska artylerii a nie okopane po samą lufę jak za I WŚ.

Rozumiem że jesteś durniem bo tak prostej rzeczy nie jesteś w stanie pojąć? Dlatego jest to forum żeby wytłumaczyć. :lol: No chyba że chciałeś mnie obrazić, ale w to wątpię patrząc po poziomie Twoich argumentów i pytań
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » poniedziałek, 30 października 2017, 20:00

Panowie, spokój proszę i bez wycieczek osobistych. W tej chwili dyskusja jest zagmatwana, zaginął sens pytań nexus6.
Po ponownym rozważeniu sprawy proszę wszystkich dyskutantów o spokój. Nexus6, na Guildwargamers zdołałeś obrazić innych użytkowników i twórców w temacie podobnym do tego. Po co się pytam, po co inicjować kłótnie?

Odnośnie zasad i balansu, Battlegroup odwzorowuje historycznie że ruscy nie mieli za bardzo czym postrzelać do Panter i Tygrysów na Kursku. Natomiast wiele rozwiązań mechaniki jest uwarunkowanych balansem, ale z najważniejszym kontekstem historycznym. Stąd z KM można dokonać pinowania pojazdów pancernych ale nie je niszczyć. Przykład tego - to mój pojedynek Panzer I z samochodem pancernym Wz 35 na ostrzał z KM z tegorocznego konwentu Gladius.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 13 listopada 2017, 15:30

Dziwne, ale wartość celów do zdobycia jest cały czas taka sama niezależnie jak wielka jest toczona bitwa, czy to na poziomie squadu czy batalionu, co powoduję, że wartość tego celu maleje wraz z wielkością bitwy. Jeśli każdy następny poziom powoduje zwiększenie limitu punktów o mniej więcej 100% (co nie przekłada się to na taki sam wzrost BR) to jednak wartość celu powinna być adekwatna do wielkości armii.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: MaaX » wtorek, 14 listopada 2017, 18:38

No nie do konca bo ilosc objective'ow zalezy od scenariusza.
Mozna by to tez tlumaczyc ze na wieksza skale strata jednego objective'a nie bedzie bolala tak bardzo jak strata jednego w malej potyczce. A co do BRu to bardzo zalezy od tego co bierzesz, u mnie roznica miedzyc squadem a plutonem nie jest az tak duza.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 11 grudnia 2017, 15:02

Ja zapomniałem o jednym - że przejęcie wszystkich objectivów = zwycięstwo. Tak więc moje wcześniejsze zastrzeżenia idą do lamusa.
ale...
brakuje mi w zasadach jakiegoś modyfikatora do obserwacji na bliskie odległości - czy cel jest oddalony o 50 cali czy o 10 to w modyfikatorach nie ma różnicy, a przecież trudniej coś wypatrzeć z daleka niż z bliska. Taki modyfikator mógłby być np. pojazdy i działa w zasięgu do 10 cali, +1 do obserwacji. Wkurzajace jest gdy podjeżdżasz do wrogiego czołgu, aby go walnąć z boku, a tu nagle się okazuję, że go nie widzisz, choć czołg jest tuż pod nosem.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: MaaX » poniedziałek, 11 grudnia 2017, 22:45

Wez pod uwage ze czolgi w tamtych czasach mialy dosc ograniczone pole widzenia. Z tego co pamietam to w zasadach jest nawet fajnie opisane dlaczego robi sie ten test na widzenie i co on przedstawia.
Profes79
General
Posty: 5656
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Profes79 » wtorek, 12 grudnia 2017, 07:19

nexus6 pisze:Ja zapomniałem o jednym - że przejęcie wszystkich objectivów = zwycięstwo. Tak więc moje wcześniejsze zastrzeżenia idą do lamusa.
ale...
brakuje mi w zasadach jakiegoś modyfikatora do obserwacji na bliskie odległości - czy cel jest oddalony o 50 cali czy o 10 to w modyfikatorach nie ma różnicy, a przecież trudniej coś wypatrzeć z daleka niż z bliska. Taki modyfikator mógłby być np. pojazdy i działa w zasięgu do 10 cali, +1 do obserwacji. Wkurzajace jest gdy podjeżdżasz do wrogiego czołgu, aby go walnąć z boku, a tu nagle się okazuję, że go nie widzisz, choć czołg jest tuż pod nosem.
To widać przez wizjer obserwacyjny (zdjęcie robiłem wewnątrz czołgu w Munster, który był udostępniony do wejścia):

Obrazek

Odpowiedz sobie, ile widać.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 11 lutego 2018, 12:11

Z czołgu może i niewiele widać na taki krótki dystans, ale dla oddziału piechoty to chyba nie problem? A testy, czy to jest czołg czy piechota są takie same, wiec coś tu jest nie tak.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 10 czerwca 2018, 08:31

Po kilku grach, w tym w ramach kampanii często zdarzało się, ze jako nowo przybyłe jednostki gracz stawiał swoje czołgi przy krawędzi stołu i oddawał dwa strzały bez modyfikatora za ruch. Strasznie mi się to nie podobało wiec mam zamiar wprowadzić zmianę, a mój przeciwnik to zaakceptowal, że wszelkie nowo przybyłe jednostki wprowadzamy na stół przy pomocy rozkazu ruchu. Teraz będzie tylko możliwość dokonania jednego strzału i to z modyfikatorem za ruch. Takie rozwiązanie w mojej opinii jest bardziej realistyczne. To pozwoli wprowadzać także jako posiłki drogą kolumnę pojazdów, co teraz jest to niemożliwe. Generalnie w modyfikacjach scenariuszy dążymy do tego, aby maksymalnie odsunać od siebie początkowe siły, aby nie wystawiać od razu na skuteczny wzajemny ogień. Pewnie gdyby stół byłby większy nie trzeba by było tego robić, ale te 6 stóp to nie jest za dużo.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » niedziela, 10 czerwca 2018, 13:22

6 stóp to proponowana szerokość, długość 8 stóp.
Poza tym skoro tak się ostrzeliwujecie, to rozumiem że wagony amunicji też macie :)? Tzn. np. z takim SU-152 to nie przechodzi skoro jedyny skuteczny zwierzoboj ma 3 amunicji.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 10 czerwca 2018, 15:19

Standardowy stół to jednak 4x6. 6x8 fajnie byłoby mieć, ale to mało realne. Gramy na 6x6 i to na razie maksimum.
W kampanii do barbarossy wcale nie potrzebujemy wozów amunicji a i najczęściej strzela się u nas na dystans 20-30 cali. W takim scenariuszu jak atak/obrona, gdzie środkowy pas to pozycje obronny, a jak atakujący rozstawi swoje jednostki w zasiegu 10 cali od swojej krawędzi to dystanse wychodzą mniej więcej takie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”