Dyskusje o zasadach

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4028
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Sarmor » sobota, 31 grudnia 2016, 18:56

nexus6 pisze:jak sobie uzmysłowię, że w skali 1/100 stół 4x6 stóp to tylko 120x180 metrów
W grach figurkowych skala modeli rzadko jest równa skali terenu (tj. zasięgom broni, ruchu itd.), a to od tej drugiej zależy, jak dużą przestrzeń odzwierciedla stół.
W Battlegroup pojedynczymi jednostkami są drużyny lub pojazdy, więc raczej nie są to zasady do rozgrywania starć batalionów. Jeśli tego szukasz, to spróbuj innego systemu, np. Blitzkrieg Commander czy Spearhead (i graj wtedy modelami 1/300 lub 1/600).
Możesz też grać w BGK w 1/300 z odpowiednio dostosowanymi zasięgami (albo i nie - nie wiem, jaka jest skala terenu w tej grze), tylko IMO ten system jest raczej przeznaczony do starć kompanijnych lub mniejszych.
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » sobota, 31 grudnia 2016, 20:02

W zasadzie to nie chodzi mi głownie o to, aby mieć więcej wojska, ale bardziej, aby była większa manewrowość dla jednostek, możliwość flankowania, a także aby jednostka, która widzi wroga na otwartej przestrzeni na przeciwległym krańcu makiety, nie była w zasięgu jego ognia.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » sobota, 31 grudnia 2016, 22:57

Nie jest w zasięgu - 50 cali wynosi zasięg, aby trafić coś na mniej niż 6 trzeba być na 20-30 cali zasięgu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 1 stycznia 2017, 00:41

Ale generalnie chyba nie ma przeciwskazań, aby użyć skali 1/285(1/300) ? Zasięgi bym zostawił takie jakie są - byłyby bardziej realistyczne w tej skali (przy skali 20mm tank ma zasięg maksymalny 90 metrów, serio?), natomiast jeśli chodzi o punkty ruchu to zamiast cali zastosowałbym cm (nie jest to dokładnie 1/3 ale w przybliżeniu, a upraszcza sprawę).
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » niedziela, 1 stycznia 2017, 08:52

Przelicznik 2,5 powinien być, tak stosowano w Flames of War (cale albo cm).
Ogólnie w Battlegroup skala zasięgu jak i ilości amunicji to około 1:10.
Można spróbować i taką skalę, będzie to 1/4 z 1/72.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 1 stycznia 2017, 14:46

Do poruszania się jak najbardziej przelicznik 2,5 (czyli cm zamiast cali), ale w przypadku zasięgów wolałbym trochę poeksperymentować, bo 50 cm dla czołgów to trochę zbyt mało i cała ta zamiana skali traci trochę sens.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1657
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Asienieboje » niedziela, 1 stycznia 2017, 16:00

Poruszaj się w cm a strzelaj w calach ;)
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 8 stycznia 2017, 08:30

Interesuje mnie zagadnienie dotyczące robienia zasadzek. Zdaje się, że fakt bycia jakiejś jednostki w oczekiwaniu do zasadzki jest ignorowany przez przeciwnika, gdyż po prostu nie ma innej drogi podejścia na niewielkim obszarze gry. Przy skali 1/285 jaką chcę użyć tej samej wielkości obszar gry w porównaniu np. do skali 1/100 wzrasta prawie aż 9-krotnie. Robi się z tego naprawdę duży obszar do manewrów, z dużym przedpolem i możliwością podejścia do celu z wielu stron, a co za tym idzie świadomego omijania zasadzek. Zastanawiam się więc, czy dobrym pomysłem byłoby zrobienie na macie siatki (powiedzmy 10x10cm) a gracze mogliby na kartce zapisywać w jakim kwadracie ustanowili zasadzkę. W zależności od terenu jaki dominuje w kwadracie byłaby ograniczona możliwość ustawiania jednostek do zasadzki (żeby nie było, że nagle z ukrycia w jednym miejscu wyskakuje cały pluton t-34). Czy coś takiego by się sprawdziło?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » niedziela, 8 stycznia 2017, 10:46

Pojazd na zasadzce jest powszechnie znany każdemu graczowi, nie rozumiem co kombinujesz :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 8 stycznia 2017, 12:12

Ale jak to w praktyce wygląda? Załóżmy że mam jakieś działko ppanc w zasadzce - umieszczam je na makiecie (mówie teraz o normalnych zasadach), że przeciwnik je widzi?
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1657
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Asienieboje » niedziela, 8 stycznia 2017, 16:43

Nie, rysujesz sobie mapkę i na niej umiejscawiasz sobie to działo. Dodatkowo dajesz jej rozkaz ambush fire. Oczywiście przed grą ustalasz z przeciwnikiem zasady rozpoznania i testów na rozpoznanie i po sprawie.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » niedziela, 8 stycznia 2017, 23:54

Ambush Fire zawsze oznacza się odpowiednim znacznikiem na stole przy konkretnej jednostce.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 15 stycznia 2017, 06:46

Czy w podręczniku są jakieś ograniczenia co do ilości pancerki, artylerii czy innych rodzajów wojsk przy budowaniu armii na potyczkę? (wybaczcie to pytanie, ale mimo, że zamówiłem ponad miesiąc temu podręcznik to wciąż na niego czekam)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 » niedziela, 15 stycznia 2017, 12:42

Tak, są ale dotyczą piechoty.
Np. na normandię dla Niemców:
Poziom drużyna - do 350 punktów lista - minimum 1 drużyna piechoty, maksimum 1 pluton
Poziom pluton - do 750 punktów lista - minimum 1 pluton piechoty, maksimum 2 plutony
Poziom kompania - do 1500 punktów lista - minimum 2 plutony piechoty, maksimum 3 plutony
Poziom batalion - do 3000 punktów lista - minimum 3 plutony piechoty, maksimum 6 plutonów

HQ, Czołgi i Artyleria bez ograniczeń odgórnych, należy brać pod uwagę jeszcze unique/restricted.
Jednostki wsparcia - ograniczone dostępną ilością opcji z danej listy, którą otrzymujemy za zakup jednostek HQ, piechoty, czołgów i artylerii.
Np. każda jednostka zakupiona spośród czołgów daje możliwość zakupu jednej opcji: Reconaissance, Engineers, Logictics lub Specialist. Pluton czołgów daje nam 3 opcje.
Wielu graczy obkupuje się czołgami z minimalną ilością czołgów. Kontra na to - piechota z ppanc działem, panzersheck, bazooka itp. oraz artyleria.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 » niedziela, 15 stycznia 2017, 14:14

A jeszcze sprawa odnośnie długości grania... Ponieważ planuję zrobić makiętę (tylko drzewa i budynki będą przenośne - nie wiem czy to dobry pomysł, ale zależy mi na znacznym pofałdowaniu terenu, jakichś jarach, parowach itd) 48x48 cali dla skali 1/285 co daje w porównaniu do skali np. 15 mm przelicznik w powierzchni terenu 1 do 8 - czyli punktowo daje mi to minimum 800 a maksimum 2800 punktów na armię. Ile godzin może zająć rozgrywka na 2800 punktów? 8-12 godzin?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”