Nowa edycja rulebook'a

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Nowa edycja rulebook'a

Post autor: MaaX » piątek, 28 października 2016, 13:25

PSC ogłosiło dziś na swoim facebookowym profilu ze rulebook będzie znowu dostępny. Więc jak ktoś przegapił to teraz jest szansa.
Oryginalny post: https://www.facebook.com/ThePlasticSold ... 3052863127
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Przemos19 » piątek, 28 października 2016, 14:13

Są zmiany w zasadach!!!!!!!! Trzy ważne zasady:
Aimed Fire with HE shells now has no -1 modifier to hit targets in cover.
All Aimed Fire with small arms now has a -1 modifier to hit if the unit moved.
There is also a -1 to observe units with the Sniper-Scout special rule.
Area Fire is now called Suppressing Fire (but remains unchanged).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: misiek82 » sobota, 29 października 2016, 00:44

Tylko czemu niemiecki sprzęt nie ma dalej lepszej celnosci niż sowieci?
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Robakk » sobota, 29 października 2016, 09:51

Przy obecnym systemie trafiania (jedna k6) podniesienie o 1 byłoby zabójcze dla ruskich. Aczkolwiek też uważam że powinno się to jakoś oddać w grze...
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: DKDK » sobota, 29 października 2016, 12:59

Panowie powiem krótko jak się nie umie grać niemcami to takie narzekanie jest na zasadzie: złej baletnicy przeszkadza nawet...." se dopowiedzcie resztę :lol: a jak Wam tak źle to wprowadźcie zasadę trafiania z niemieckich sprzętów na 2= uczciwie przecież będzie :oops: przesadziłem? Nie wydaje mi się bo jak słucham /czytam że niemcy to mieli zaj..., celny itp sprzęt to mnie roznosi, sprzęt mieli porównywalny a nawet gorszy (patrz braki surowcowe) tylko taktykę użycia i wyszkolenie o niebo lepsze od tych rosjan. Więc powtórzę się jeszcze raz jak się nie umie grać niemcami to się potem narzeka na brak bonusów dla niemców w walce z ruskimi. Proponuję przeanalizować niemiecką taktykę użycia czołgów a potem narzekać. Frontalny, zmasowany atak to rosyjska specjalność a nie niemiecka. Ale cóż takie życie :D
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Robakk » sobota, 29 października 2016, 13:43

DKDK pisze:Panowie powiem krótko jak się nie umie grać niemcami to takie narzekanie jest na zasadzie: złej baletnicy przeszkadza nawet...." se dopowiedzcie resztę :lol: a jak Wam tak źle to wprowadźcie zasadę trafiania z niemieckich sprzętów na 2= uczciwie przecież będzie :oops: przesadziłem? Nie wydaje mi się bo jak słucham /czytam że niemcy to mieli zaj..., celny itp sprzęt to mnie roznosi, sprzęt mieli porównywalny a nawet gorszy (patrz braki surowcowe) tylko taktykę użycia i wyszkolenie o niebo lepsze od tych rosjan. Więc powtórzę się jeszcze raz jak się nie umie grać niemcami to się potem narzeka na brak bonusów dla niemców w walce z ruskimi. Proponuję przeanalizować niemiecką taktykę użycia czołgów a potem narzekać. Frontalny, zmasowany atak to rosyjska specjalność a nie niemiecka. Ale cóż takie życie :D
Toś pojechał ;)

Akurat z miśkiem ostatnią rzeczą na jaką patrzymy jest wynik bitwy. Raczej chodzi nam o oddanie pewnych aspektów które miały miejsce podczas walki niż na wygranej nie niszcząc jakiegoś tam balansu w grze. W MP jest sporo tabelek na różne okoliczności i to mi się na przykład podoba, choć teraz jest to uważane za staromodne i wszystko powinien załatwiać system ;)
Niestety im Więcej gram w BG tym bardziej odczuwam pewne uproszczenia za zbyt daleko idące. Np. fakt że radzieccy dowódcy kompanii T-34 porozumiewali się za pomocą chorągiewek a niemieccy za pomocą radia jest oddane za pomocą większej ilości oficerów, założenie może osiągnięte ale coś jednak tu nie gra ;) Niemniej system i tak mi się bardzo podoba :)

Także DKDK, nie chodzi tu o power gaming ;)
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: DKDK » sobota, 29 października 2016, 13:54

No pojechałem jak T34 z fabryki na front :D
Mi nie chodzi o power gaming, ale rozumiem o co Wam chodzi tylko że w ten sposób to za chwilę dojdziemy do tego że system jest beee bo nie odzwierciedla wpływu słońca na optykę działa w czołgu jakimś tam :D. Z założenia jest to przecież system uproszczony a nie symulacja czołgu na polu bitwy. Patrz wątek o moździerzach i ich skutecznym wykorzystaniu. Z zasady uważam, że każdy może zrobić home rules np. więcej pancer ace, czy modyfikator za coś tam ale bez przesady co do celności jak pisałem wcześniej to była kwestia wyszkolenia, doświadczenia i taktyki, byle by to nie zmieniało zasad w całości.

A poza tym chorągiewki lepiej widać w czasie bitwy, a radio to samo zło;) jeszcze faszyści podsłuchają jaki mamy plan bitwy i co będzie? :lol: a tak to się nie kapną że znów będziemy atakować frontalnie masą pancerną. :lol:
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Robakk » sobota, 29 października 2016, 16:34

jeszcze faszyści podsłuchają jaki mamy plan bitwy i co będzie?
To już zostawmy grom strategicznym :D

Wiesz moim zdaniem trzeba znaleźć złoty środek. Niby stwierdzenie, że na polu bitwy panuje zgiełk, kurz itp i zawsze na 2+ wykonujesz rzut na widoczność ale czasami na prawdę prowadzi to do dziwnych sytuacji ;) To jest jak w WFB że do szarży dodajesz D6 bo koń złamał nogę, piasek był grząski itp. Ale wrzucanie wszystkiego do jednego worka sprowadza problem do tego stopnia, że gracz nie ma na niego wpływu i powoduje irytacje.
Żeby nie było, przy takiej ilości modeli uważam że system sprawdza się bardzo dobrze ale paru smaczków mi brakuje :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Przemos19 » sobota, 29 października 2016, 18:30

W Operation World War 2 są modyfikatory na wszystko, efekt taki że większe bitwy zamieniły się w latanie z kalkulatorem wręcz.
Przestawiałem się z jednego systemu na drugi i mniej więcej wiem na jakie uproszczenia poszedł autor. Przykład - w OWW2 było awereness (świadomość obecności przeciwnika) aby móc w ogóle strzelać, tutaj mamy dostrzeżenie. Tam na awereness miał wpływ np. kamuflaż i stopień zasłonięcia pojazdu przez elementy terenu. Tutaj mamy poprostu -1 za zasłonięcie. Jak widzicie, lepiej dać po prostu -1 do zauważenia niż bawić się w cosinus z zasłonięcia razy kamuflaż (ot taki żarcik).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Robakk » sobota, 29 października 2016, 21:22

Przemos19 pisze:W Operation World War 2 są modyfikatory na wszystko, efekt taki że większe bitwy zamieniły się w latanie z kalkulatorem wręcz.
Przestawiałem się z jednego systemu na drugi i mniej więcej wiem na jakie uproszczenia poszedł autor. Przykład - w OWW2 było awereness (świadomość obecności przeciwnika) aby móc w ogóle strzelać, tutaj mamy dostrzeżenie. Tam na awereness miał wpływ np. kamuflaż i stopień zasłonięcia pojazdu przez elementy terenu. Tutaj mamy poprostu -1 za zasłonięcie. Jak widzicie, lepiej dać po prostu -1 do zauważenia niż bawić się w cosinus z zasłonięcia razy kamuflaż (ot taki żarcik).
No i tutaj dochodzimy do tego jak coś uprościć. Możesz zrobić tabelki na wszystko, kąt padania słońca (jeden biegun) albo zrobić jeden rzut D6 czy model A zniszczył model B gdzie ten rzut uwzględnia wszystkie zmienne. Kości ostatnio zrobiły się passe więc można ciągnąć karty i anty karty. Pytanie czego gracze oczekują. Jeszcze raz podkreślę, jeżeli np. system uwzględnia ugrzęźniecie z różnym efektem dla różnyc terenów to jest to dobre bo gracz ma wybór gdzie i jak się porusza - element taktyki. Jeżeli system przewiduje że jest super realistyczny bo bierze pod uwagę każdy aspekt pola bitwy jak dym po wybuchu, zamroczenie żołnierzy przez wybuch itp. a to wszystko jest ujęte uniwersalnym rzutem na widoczność 2+ to jest to po prostu bez sensu:) Nie twierdzę że drugi przykład to przykład battlegroupa bo w bitwie jakich gramy ca. 1500 punktów głupie rzuty się znoszą ale jak na mój gust (subiektywne odczucie) w BG uproszczenia są za daleko posunięte. BG jest moim zdaniem bardzo dobrym systemem i świetnie wypośrodkowanym (tak tak wbrew zdaniu powyżej) który pozwala się dobrze bawić (nie lubię tego określenia w przypadku gier wojennych). Niemniej parę smaczków mu brakuje:)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Przemos19 » sobota, 29 października 2016, 21:39

Zamówię nowy rulebook, zobaczymy co w nim będzie innego ze zmian :)
Mają być w zestawie też data cards oraz listy na Normandię dla 12 Dywizji SS i Kanadyjczyków.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Robakk » sobota, 29 października 2016, 21:56

Ciekawe czy Overlorda wypuszczą :)
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: misiek82 » sobota, 29 października 2016, 22:03

Gram Niemcami z różnym skutkiem. Braki surowcowe nie dotyczyły optyki, mogły dotyczyć jakości stali, paliwa, ale nie optyki.
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: DKDK » niedziela, 30 października 2016, 09:24

Optyka optyką w dalszym ciągu nie jest to powód dla dodatkowych bonusów do celności dla niemców, jak pisałem wcześniej celność nie zależy od optyki tylko od innych stałych-wyszkolenie, doświadczenie, taktyka. Sam sprzęt optyczny może być cudowny i samonamierzająco-strzelający ale i tak jest jeszcze czynnik ludzki. Poza tym optyka w tamtym okresie była na podobnym poziomie (nie twierdzę że na identycznym) u wszystkich stron konfliktu.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Nowa edycja rulebook'a

Post autor: Robakk » niedziela, 30 października 2016, 10:08

Ok, tak możemy gdybać. Czas na jakieś źródła.
Coś tam poszukałem i znalazłem:
http://forum.worldoftanks.com/index.php ... -accurate/
Sprawa raczej nie jest tak prosta i oczywista, z artykułu wynika że same armaty były podobnie celne:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”