Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Przemos19 » środa, 5 października 2016, 08:26

Wracam z tematem, po propozycji Maax i DKDK w innym temacie. Przeklejam informacje z dawniejszego tematu:

Aby ją rozegrać potrzeba:
Potrzeba m.in.:
- 47 T-34
- 12 T-70
- 3 SU-76
- 3 SU-122
- 250 figurek żołnierzy <trollface>

Niemcy:
- 4 Tygrysy
- 6 Panzer IV G/H
- 1 SdKfz 7/1
- 1 Panzer II F
- 1 SdKfz 250/3
- 6 StuG III
- 5 Marder III
- 1 Opel Blitz resupply
- 9 Pak-40
- 120 figurek podstawowych
- 1 Moździerz 80mm
- 2 HMG
- 2 combat medic
- 1 sniper
- 2 forward observer

Biorąc pod uwagę dostępność sprzętu u znanych mi aktywnych graczy potrzeba dorobić mardery, SU-122 i T-70. Listy nie są wyrównane punktowo i widać spory udział piechoty.






Ponieważ ktoś tutaj mówi, że chce wyzwań to autorzy Battlegroup Kursk to przewidzieli. Można zagrać kombinacyjną grę pomiędzy 1 SS Panzer Grenadier Division a 5th Guards Tank Army, odbywającą się symultanicznie na 3 złączonych stołach na terenie ułożonym według wskazań autorów podręcznika.
Wymagania to 3 na 3 graczy i łączny stół (3 połączone, przy czym jeden schodkiem złączony) o wymiarach 20' na 6' (600 na 180 cm). Co ciekawe poza polami i zagajnikami trzeba tylko 3-4 zabudowania i drogi. Reszta to typowy step.
Ilość rozkazów to 5K6 + ilość oficerów na stronę, dzielonych równo na graczy (można "pożyczać" rozkazy kolegom". Gra to 8 tur według każdego ze scenariuszy, plus do tego dodatkowe posiłki, w przypadku przedłużenia gry, od 9 tury.

1. First Charge at Hill 252,2 - 240 na 180 cm, Niemcy wystawiają się do 30" w stół (pół tytułowego wzgórza m.in.), Rosjanie 5" od górnej krawędzi.
Siły radzieckie:
Siły radzieckie wchodzą na stół:
Pierwsza fala (tura 1)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
Forward HQ - 1 T-34 (senior officer)
3 T-34
3 T-34
Trzecia fala (tura 3)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
Na czołgach Motorised Rifle Company - 1 Company HQ, 3 Motorised Infantry Platoons
Aerial recon - PO-2
2 Timed Katyusha Barrages
120mm mortar battery (off-table)



BR: 90


[Niemcy:
Już na stole:
Forward HQ - Tiger (senior officer)
Tiger Tank Squadron (3 Tiger I)
Panzer IV G Squadron (3 Panzer IV)
Panzer IV H Squadron (3 Panzer IV)
Panzer Grenadier Platoon (wykupione Foxholes)
Panzer Grenadier Platonn (wykupione Foxholes)
Pak-40 Battery (3 Pak 40 bez ciągników)
SdKfz 7/1 (20mm Vierling)
Armoured Forwards Observer in Panzer II F
2 150mm Howitzers (off-table)
Luftwaffe Air Control Officer in SdKfz 250/3
Timed Ju-87 Air Strike

Posiłki:
Rezerwa (Tura 3)
Panzer IV H Squadron.

BR:74

2. West of the Oktiabrski State Farm, stół 6 stóp na 6 stóp (180 cm na 180 cm). Niemcy się bronią i wystawiają jako pierwsi okopane oddziału na 30" od swojej krawędzi stołu. K6 jednostek może być na Ambushu. Pierwsza fala Rosjan 5" w swojej strefie. Rosjanie atakują i zaczynają jako pierwsi.

Siły radzieckie:
Pierwsza fala (tura 1)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
Forward HQ - 1 T-34 (senior officer)
3 T-34
3 T-34
Trzecia fala (tura 3)
3 T-70
3 T-70
Na czołgach 2 Motorised Rifle Platoon

BR: 61



Niemcy:
Veteran Panzer Grenadier Platoon z:
80mm mortar team
HMG Team
Combat Medic
Wszystko okopane w foxholes

Pak-40 Battery - 3 Pak-40 bez transportu
Sniper and Spotter team
Forward Observer Team
Wire Team
2 105mm howitzers (off-table)
2 80mm mortars (off-table)
Time Ju-87 Air Strike
5 off-table 88mm anti tank shots

Posiłki:
Rezerwa (Tura 3)
StuG III G squadron

Rezerwa (Tura 4)
StuG III G squadron

BR: 40

Jak widać tutaj Niemcy się typowo bronią z dużą ilością artylerii.


3. Defence of Stalinkoe State Farm, stół 6 stóp na 6 stóp (180cm na 180cm), Niemcy rozkładają swoje siły gdziekolwiek w dolnej połowie stołu jako pierwsi, Rosjanie rezerwy do 5" od północnej krawędzi i do 40" od wschodniej krawędzi stołu. Zaczynają grę Rosjanie.

Siły radzieckie:
Pierwsza fala (tura 1)
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
3 SU-76
3 SU-122
Trzecia fala (tura 3)
3 T-70
3 T-70
Na czołgach 2 Motorised Rifle Platoon.
2 counter-battery fire missions

BR: 61


Niemcy:
Veteran Panzer Grenadier Platoon z:
HMG Team
Combat Medic
Wszystko okopane w foxholes
Pak-40 Battery - 3 Pak-40 bez transportu
Marder Battery - 3 Marder (H i M)
Forward Observer Team
2 120mm mortars (off-table)
2 105mm howitzers (off-table)
Timed 150mm barrage

Posiłki:
Rezerwa (Tura 4)
2 Marder III (H i M)
1 Resupply Truck
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Przemos19 » środa, 5 października 2016, 09:14

Porównanie siły pancernej i przeciwpancernej

Stół 1
Rosjanie
27 T-34

Niemcy
9 Panzer IV
3 Tygrysy
3 Pak 40




Stół 2
Rosjanie
16 T-34
6 T-70

Niemcy
3 Pak 40
5 strzałów spoza stołu
6 Stugów


Stół 3
Rosjanie
6 T-34
3 SU-76
3 SU-122
6 T-70

Niemcy
3 Pak 40
5 Marder
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Profes79
General
Posty: 5656
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Profes79 » środa, 5 października 2016, 09:21

Czy na stole pierwszym Rosjanie mają jakiekolwiek szanse jeżeli Tygrysy same się nie zepsują? :P
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Robakk » środa, 5 października 2016, 09:30

250 figurek żołnierzy <trollface>
Chyba nie powinno być z tym akurat problemu. Ja mam kompanię, misiek ma dwa plutony chyba.
Odnośnie samej gry, jestem za przy czym brutalnie powiem, że przy takich bitwach każdy grający musi znać zasady :)
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: misiek82 » środa, 5 października 2016, 09:32

Trzy plutony niemieckie i jeden Sowietów
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: misiek82 » środa, 5 października 2016, 09:34

Ale będą dwa
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Przemos19 » środa, 5 października 2016, 09:43

No nie, sovietów łączine kompania piechoty i 4 plutony.

2 Timed Katyusha Barrages - myślę, że to jest odpowiedź na Tygrysy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
DKDK
Appointé
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: DKDK » środa, 5 października 2016, 11:51

Jak napisał Robakk zasady obowiązkowo, czołgi sowieckie wbrew pozorom nie są papierowe. I nie każdy Tygrys jest panzer acem :lol:
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: MaaX » środa, 5 października 2016, 12:10

Git, zróbmy shareowany plik na google docsach (mogę się tym zając), damy prawa do edycji tylko uczestnikom żeby nie było bałaganu. Będziemy tam wpisywali kto co ma i co musimy zrobić.

Musimy podzielić jakoś siły żeby były równe składy, jak później okaże się ze jest więcej chętnych do gry to wtedy po prostu dołączał do odpowiednich "głównych graczy" (czyli osób z pierwszej szóstki).

Dibs na Niemców :P
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: MaaX » środa, 5 października 2016, 12:11

profes79 pisze:Czy na stole pierwszym Rosjanie mają jakiekolwiek szanse jeżeli Tygrysy same się nie zepsują? :P
Nie wiem czy piszesz serio, ale generalnie to na tym stole przewagę maja rosjanie :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Przemos19 » środa, 5 października 2016, 12:22

Miałem kilka przypadków, gdy z T-34 z odległości 20-30 cali Tygrys został zniszczony strzałem w przedni pancerz. Trzeba wyrzucić 2k6 wynik 12. Ponadto każde trafienie, nie ważne czy przebija pancerz czy nie, powoduje morale test. Wynik 1 - pojazd zpinowany, drugi morale test na 1 = porzucony (zniszczenie).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: MaaX » środa, 5 października 2016, 12:27

Przemos19 pisze:drugi morale test na 1 = porzucony (zniszczenie).
Tylko jeśli nie ma piechoty w 10 calach :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4949
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Przemos19 » środa, 5 października 2016, 12:48

Nie. Według polskiego tłumaczenia, Porzucenie występuje jedynie, jeśli pojazd już jest przygnieciony, unieruchomiony, nieopancerzony lub w odległości 10’’ od niego znajduje się wroga piechota, a nie ma żadnej przyjaznej piechoty (np. w bliskim wsparciu). W przeciwnym wypadku traktuj jak przygnieciony. W angielskiej jest tak samo.
Zatem jeśli jest już pinned (przygnieciony) to ponowny morale test na 1 powoduje "porzucenie" = zniszczenie. Piechota ma znaczenie dla pierwszego wyrzucenia "1".

Angielska wersja:
Only abandoned if the vehicle is already pinned, immobilised, a soft-skinned vehicle, or the vehicle has enemy infantry within 10" and no friendly infantry within 10" i.e. in close support). Otherwise treat as Pinned.

To są warunku rozłączne.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Mateuszp99
Sergent
Posty: 113
Rejestracja: wtorek, 24 czerwca 2014, 10:10
Lokalizacja: Katowice

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: Mateuszp99 » środa, 5 października 2016, 15:32

Co do samych T-70. Jeśli ktoś potrafi ładnie składać papierowe modele to na rosyjskiej stronie WorldOfTanks są do wydrukowania. Wystarczy tylko przerobić do odpowiedniej skali i pomalować. Jak dla mnie na stole bardzo ładnie się prezentują (może nie jak PSC ale jednak jest to model prawie że za darmo). Oczywiście po za samymi T-70 jest mnóstwo innych pojazdów.
Bitewniaki: BG, Bolt Action, Spectre Miniatures, Skirmish Sangin
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?

Post autor: misiek82 » piątek, 25 listopada 2016, 06:28

Chciałbym wrócić do tematu, t 70 i su 76 ,po jednym już się kupiły. Kolejne trzy z psc, prawdopodobnie będą wzięte koło lutego. Wypiszcie kto co ma i czego brak
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”