17 marzec 1945r
Pułkownik von Maax 505 SpAbt
Sowiecki zwiad pancerny przedarł się przez front pod Wałbrzychem i prze w kierunku na Nową Rudę. Prawdopodobny cel to ośrodek badawczy 34/2 znajdujący się w okolicy miejscowości Traublitz.
Przewidywane siły sowietów to około dwóch kompanii pojazdów pancernych z piechotą. Przyjąć założenie że dążą do zajęcia ośrodka badawczego nr 34/2.
Zadanie za wszelką cenę nie dopuścić do zajęcia przez sowietów ośrodka badawczego przed wywiezieniem personelu i dokumentacji badawczej.
Po przeprowadzeniu ewakuacji teren zaminować i wysadzić przed przejęciem przez sowietów.
Do dyspozycji oddano czołgi 505 batalionu czołgów ciężkich oraz oddziały znajdujące się w okolicy tj: z 3 DPanc SS Totenkopf oraz 17 DPanc. Jak również znajdujące się w okolicy jednostki Luftwaffe.
Sowieci nie mogą przejąć informacji ani ludzi pracujących dla dobra III Rzeszy.
Zasady specjalne:
Scenariusz odzwierciedla głęboki rajd oddziału wydzielonego Armii Sowieckiej którego celem jest zajęcie ważnego ośrodka badawczego gdzieś na Dolnym Śląsku. Oddział sowiecki nie może mieć w składzie jednostek piechoty, artylerii, rozpoznawczych i innych które nie posiadają transportu. Piechota może być przewożona jako desant czołgowy. Artyleria musi posiadać transport. Wszystkie jednostki sowieckie muszą być zmechanizowane. Budynki ewakuowane może zająć jako strefę kontroli tylko piechota.
Rosjanie:
1. jednostki rozpoznawcze tylko zmotoryzowane, brak piechoty.
2. wszystkie jednostki piechoty są przewożone jako desant czołgowy lub posiadają własny transport, brak jednostek typowej piechoty bez transportu,
3. pododdziały artylerii i specjalne tylko z własnym transportem,
4. sowieci nie mogą korzystać z wsparcia artyleryjskiego spoza pola gry, mogą korzystać z wsparcia lotnictwa,
Niemcy:
1. brak możliwości posiadania ciężarówek z zaopatrzeniem, wszelkie ciężarówki zostały skierowane do ewakuacji personelu badawczego i dokumentacji,
2. dostępne ciężarówki trzeba podzielić na dwie kolumny jedna do ewakuacji ludzi, druga do ewakuacji dokumentacji badawczej,
3. siły początkowe to grupa bojowa o sile 600 pkt., może być rozmieszczona na całości terenu,
4. posiłki przychodzą od 3 tury k6 jednostek co turę, losowo skąd przychodzą rzut k6 1-2 lewo, 3-4 prawo, 5-6 tył, drogami,
5. kolumny transportowe wchodzą do gry celem ewakuacji od 3 tury, rzut k6 =6, 3 tury 5-6 itd., mogą poruszać się tylko i wyłącznie po drogach,
6. kolumny transportowe muszą podjechać do budynku i odczekać pełną turę na ewakuację ludzi, trzy grupy naukowców każda mieści się do jednej ciężarówki trzeba na każdy transport oddelegować jedną drużynę piechoty celem załadunku na ciężarówki (wydanie rozkazu),
7. dokumentacja 3 transporty tak jak z naukowcami, ale trzeba na każdy transport oddelegować jedną drużynę piechoty celem załadunku na ciężarówki (wydanie rozkazu),
8. budynki muszą zostać zaminowane i wysadzone tylko i wyłącznie po ewakuacji, Niemcy muszą posiadać drużynę saperów z demochargami, za wysadzenie 50% na k6 sowieci tracą dodatkowo żeton
9. personel badawczy może iść na piechotę w stronę niemieckiej strefy ucieczki ale tylko pod osłoną drużyny piechoty z szybkością 5 cali na rundę,
Warunki zwycięstwa
Niemcy:
1. ewakuacja ludzi i dokumentacji do swojej strefy za każdy uratowany transport sowieci ciągną żeton,
2. za każdorazową utratę ciężarówki z ludźmi/ dokumentacją Niemcy ciągną żeton,
3. utarta kontroli nad budynkiem z którego są ewakuowani ludzie/ dokumenty dodatkowa strata żetonu,
Rosjanie:
1. Przejęcie budynków z ludźmi/ dokumentami za wszelką cenę,
2. uniemożliwienie odwrotu kolumn transportowych Niemców, zablokowanie dróg pojazdami, fizyczne zniszczenie kolumn transportowych pustych, za każdą zniszczoną (pełną tzn. z dokumentami lub ludźmi) sowieci ciągną żeton.
3. za każdy opanowany przez sowietów budynek specjalny Niemcy ciągną żeton
Budynki/ zasady specjalne:
Laboratorium: ekipy naukowców
Archiwum: dokumentacja
Wszystkie budynki są pod kontrolą niemiecką, sowieci na początku gry nie ciągną żetonów za punkty strategiczne,
Ruscy mieli 20 T-34 i jakieś inne duże działa samo-bieżne razem 29 pojazdów opancerzonych, pelotkę na holu, Kompanie piechoty i coś tam jeszcze. Siły sowietów były podzielone na pol, druga fala wchodziła w 2 turze gry.
Ja miałem 9 PzIV, 7 Panter, 3 Tygrysy II i 2 Tygrysy I do tego 2 plutony piechoty. Początkowe siły obrońców w mieście składały się z obu plutonów piechoty, 6 PzIV i Pantery dowodzenia.
Stół:
Rozstawiłem się w linii na skraju miasta, wszystkie oddziały piechoty były pochowane po budynkach.
Ruscy ustawili się w linii na swojej krawędzi.
Tura 1
Sowieci ruszyli w stronę miasta.
Strzeliłem z 3 PzIV, udało mi się zdjąć T-34 wsadziłem ile mogłem na Ambush Fire.
Tura 2
Reszta Rosjan pojawiła się na stole, tank riderzy zaczęli wysypywać się ze swoich czołgów. Air strike z IL2a zabił mi oddział piechoty i przygwoździł kolejny. Sowieci parli do przodu używając Stal Stal Stal. Pierwsze T-34 wysadziły swoich piechurów przed moimi liniami Ambush Fire mojej piechoty z ruin rozstrzelał pierwsza drożynę. Dodatkowo ogień z czołgów zniszczył 2 T-34 i przygwoździł drożynę piechoty.
W mojej części tury rozwaliłem jeszcze kilka T-34 łącznie 8 w tej turze rozstrzelałem tez drożynę piechoty. Sowieci dostali Air Strike ktory zniszczył mi Panterę i przygwoździł 2 inne czołgi.
Tura 3
ruscy rozwalili PzIV i drużynę piechoty.
T-34 dalej prą na przód z stal stal stal. Coraz więcej pojazdów zbliża się do moich linii. Więcej piechoty zsiada z czołgów.
Wyrzucił dwa razy po 1 na Stal Stal Stal
W mojej części tury wjechało mi na stół więcej czołgów, rozwaliłem 4 T-34s ciężarówki do ewakuacji tym razem nie weszły.
Tura 4
Sowiecie zniszczyli 3 PzIV w tym oficera, Dowództwo plutonu piechoty udało się na poszukiwanie ammo - Ammo Low na 6...
Moje karabiny maszynowe "przygwoździły" samolot używając Ambush Fire. Następny air strike z IŁ2 - przygwoździł 3 Pantery i PzIV.
W tym momencie gry miałem już wszystkie jednostki na stole. Zniszczyłem 3 T-34 i SU100
Tura 5
Sowiecie rozwalili Pantere, oficera w PzIV i Tygrysa I,
Dostali 2 air strike'i z żetonów BR z poprzedniej tury... zniszczyli mi tym 2 Pantery.
Ja rozwaliłem 4 T-34.
Tura 6
Następny air strike rozwalił out Panterę i przygwoździł 2 ciężarówki do ewakuacji. Zniszczyli mi dwa PzIV, Forward HQ Panterę, mg team i drużynę piechoty.
Rozwaliłem jednego T-34 i mój przeciwnik wylosował żeton Breakdown, pyta mnie "co to robi?" Powiedziałem mu żeby wyrzucił 6 wskazał mojego tygrysa, rzucił kostka ... i.. 6!
Udało mi się ewakuować 2 ciężarówki.
Tura 7
Sowieci zniszczyli 2 ciężarówki do ewakuacji, Pz IV, Tigera II i Panterę.
Ostatnia ciężarówka z pierwszego laboratorium wyjechała ze stołu.
Po tym przekroczyłem mój BR. Dominik - autor scenariusza - twierdzi ze to był remis ze wskazaniem na Niemców. W moim odczuciu to była porażka, nie udało mi się ewakuować drugiego budynku i moje jednostki musiały się wycofać po tym jak upadło morale.
Lekcja z tej gry - potrzebuje mieć zawsze wsparcie lotnicze...
Zdjęcia z gry:
(robione aparatem z telefonu wiec jakość jest średnia)