Strona 8 z 12

Re: Kampania Kursk - zasady

: piątek, 11 grudnia 2015, 21:09
autor: AWu
Nie ma zasad naprawy pojazdów. Trzeba by rozbudować zaplecza, zakłady naprawcze i tak dalej, fajna rzecz ale nie na taka kampanie.

By to działało musi być prosta mechanika.
trafienie = kill
Albo coś równie prostego.
Np: Uszkodzenie- polowa naprawa - pauzuje X tur - ale to z kolei wymagałoby śledzenia ile który czołg pauzuje i było by dość upierdliwe.

Lepiej zostawić jak jest i kombinować jak będzie problem.

Re: Kampania Kursk - zasady

: piątek, 11 grudnia 2015, 22:38
autor: GRZ
Jeśli nie ma napraw: pierwsze trafienie unieruchamia pojazd, drugie niszczy. Artyleria może powstrzymywać natarcia bez zabijania.Do złamania obrony wymagany jest dłuższy ostrzał.

Re: Kampania Kursk - zasady

: piątek, 11 grudnia 2015, 22:57
autor: AWu
GRZ, my tu rozmawiamy o artylerii w kampanii a nie w bitwie.

Re: Kampania Kursk - zasady

: piątek, 11 grudnia 2015, 23:40
autor: GRZ
O tym mówię. Masz zepsuty czołg - zostawiasz go i atakujesz czy powstrzymujesz atak czekając na posiłki.
Przeciwnik Cie okrąża, czas uciekać i wysadzić czołg czy trwać do końca licząc na potęgę stałego punktu oporu.

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 12:03
autor: Robakk
Jeżeli na ostrzelanym polu nie rozegra się bitwa ale znajdują się tam jakieś oddziały to sędzia rzuca k6 za każdy strzał artylerii. W przypadku wyrzucenia 6 rzuca jeszcze raz.

1-pojazd opancerzony zniszczony
2-pojazd nieopancerzony zniszczony
3-umocnienia zniszczone
4-działo zniszczone
5-2 piechurów zabitych
6-1 piechur zabity
Czemu 6 się przerzuca jak jest efekt na 6? :)

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 12:12
autor: GRZ
To jest eksplodująca 6. 1 gość ginie i rzucasz jeszcze raz. Powiedzmy 3, więc końcowo dany strzał zabija 1 człowieka i niszczy umocnienie.

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 18:27
autor: Przemos19
Naprawa:

1 or 2 - Figure is dead or evacuated wounded, vehicle is deemed total write-off or sent for long-term repair. These items are removed from your army list.

3 to 6 - Figure or vehicle is fit for service.

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 19:10
autor: AWu
Ten przepis jest bardzo nieprecyzyjnie zapisany, ale:

Zakładam, że każda 6tka - powoduje rzut w poniższej tabelce - a wyniki 1-5 to pudło.

To bardzo silne i bez kontrakcji, a inaczej to overkill by był.
Jakby każda kostka wchodziła i jeszcze 6 eksplodowała to by można w ogóle zwijać grę i tylko kampić i artyleriować terror :>


Ale źli Rosjanie stalują.. należy im się ta nawała :>

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 20:59
autor: Wiciu
Robakk pisze:
Jeżeli na ostrzelanym polu nie rozegra się bitwa ale znajdują się tam jakieś oddziały to sędzia rzuca k6 za każdy strzał artylerii. W przypadku wyrzucenia 6 rzuca jeszcze raz.

1-pojazd opancerzony zniszczony
2-pojazd nieopancerzony zniszczony
3-umocnienia zniszczone
4-działo zniszczone
5-2 piechurów zabitych
6-1 piechur zabity
Czemu 6 się przerzuca jak jest efekt na 6?:)
Pierwszy rzut jest na trafienie drugi na zadanie obrażeń.

Przemos19 pisze:Naprawa:

1 or 2 - Figure is dead or evacuated wounded, vehicle is deemed total write-off or sent for long-term repair. These items are removed from your army list.

3 to 6 - Figure or vehicle is fit for service.
Nie gramy na zasady z kampanii z forum Kurska, w tej kampanii wygląda to podobnie(jakbyś zerknął do zasad to byś widział:D )

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 23:04
autor: Przemos19
Wiem, ale AWu mówi że nie ma nic o tym...

Re: Kampania Kursk - zasady

: sobota, 12 grudnia 2015, 23:24
autor: AWu
Bo w zasadach kampanii na których gramy nie ma :P

Re: Kampania Kursk - zasady

: niedziela, 13 grudnia 2015, 12:25
autor: Robakk
Samolot wyleciał czekamy na zdjęcia :)

Re: Kampania Kursk - zasady

: niedziela, 13 grudnia 2015, 13:44
autor: AWu
Wyleciał, niezgodnie z zasadami.

Musi wlecieć Z waszej krawędzi i wylecieć W waszą krawędź..

Re: Kampania Kursk - zasady

: niedziela, 13 grudnia 2015, 13:59
autor: Robakk
Poszły nowe ruchy :)

Re: Kampania Kursk - zasady

: niedziela, 13 grudnia 2015, 14:14
autor: AWu
Ok

Jesteśmy na etapie planowanie ruchów na nadchodzącą Turę.
Mapki wysłane

I pytanie do zasad nr X:

Sekwencja wygląda następująco:

- Samolot - dane
- Ruch zwiadu - dane
- Ruch jednostek

Ale co ze zwiadem.
Czy jeśli w swoim ruchu wejdzie w zasięg widzenia wrogiej jednostki to czy ona go też widzi natychmiastowo ? - jest w zasięgu widzenia.
I czy widzi go przed swoim ruchem ?

Na chłopski rozum Powinna widzieć od razu po wejściu w zasięg widzenia

Ale wtedy czy ten zwiad już się ruszył więc jest łatwo dopadany czy może odskoczyć ?

Nie powinno być dodatkowego przerywnika ruchu zwiadu w momencie w którym ów zwiad wykrywa przeciwnika odległego o 2 pola? - to na przyszłość do przemyślenia.

Na razie rozwiązałem tą sprawę po sędziowsku.