Kampania Kursk - zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

To ja popieram robaka.
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Uśredniając wyniki głosowania rozstawianie będzie wyglądało tak:
Ruscy w dwóch górnych "wierszach" mapy, Niemcy w dwóch dolnych.
Pierwsza tura 3 oddziały dla strony.
Tury 2-4 po 2 oddziały dla strony.
Tura 5 - ostatni oddział.

W związku z wydłużeniem procesu rozstawiania gramy wersją dwunastoturową (albo i dłuższą jak będzie chęć i wola walki).

AWu-w jakim formacie chcesz dostać rozstawienie i pierwsze ruchy?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Tak sobie myślę, że mail będzie jednak najlepszy do tego.

tylko przysyłajcie to z tych samych kont pocztowych to będzie gmail wątkował i będzie można łatwo wszystko prześledzić potem.

Mapki będę robił na mapce w png i zapisywał w jpgach dla poszczególnych stron widoczne rzeczy.
Musze jeszcze skombinować jakieś żetoniki
Co powiecie na coś z tego ?
Obrazek

Potrzebuję nim zaczniemy decyzji:
Zamkniętą liczbę graczy
Albo z opisem kto wystawia jaki oddział,
albo robimy anonimowe oddziały i ustalacie kto która bitwę gra sami.

Wtedy czy ruszacie się drużynowo czy każdy rusza co jego/czym dowodzi.





Zwrócę tylko uwagę na dwie rzeczy.

Gra ma trwać 12 tur.

Z ruchem 1 pola i widocznością 1 może teoretycznie w ogóle nie dojść do bitwy (aczkolwiek z mojej strony to nie problem :>

Druga sprawa to uściślając, bo to już mnie dotyczy.

Oddział widzi tylko 6 przyległych heksów.
Oddział zwiadowczy widzi 6 przyległych heksów i 12 heksów oddalonych o 1 heks od pola na którym stoi?

I samolot zwiadowczy
12 pól
25 pól z których pierwsze i ostatnie musi być na krawędzi gracza
25 pól

Czy to dowolne pola, przyległe pola, pola w linii, pola które musza się stykać ?
Czy zasada że pola musza być na krawędzi naprawdę dotyczy tylko środkowego przelotu ?

PS:
Mój mail na Gmailu to Sarisoforos
W tytule wiadomości niech będzie "Kampania BGK - Nick"/Kampania BGK - strona" (zależnie od wybory czy rozkazy frakcjami czy pojedynczo) - i trzymajcie się tego tytułu i maila kontaktowego
by ładnie wątkował.
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Obrazek/zki się nie ładuje/ą.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Sarmor »

U mnie na dwóch komputerach się ładuje - duża grafika z żetonami z jakiejś gry planszowej.

BTW co to za nacje JU i UT?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Sądząc po tym, że ma partyzantów pewnie Jugosławia. UT nie mam pojęcia.

To są rzetony ukradzione z TiSu z ichniej jakiejś planszówki :P
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Ciekawe, na lapku się ładuje:D

Tak więc:

Te graficzki są rozdrobnione za bardzo. Wystarczy poprostu coś do oznaczenia zwiadu, plutonu, kompanii, artylerii i oddziału specjalnego.

Dane oddziały podpiszemy imiennie i ponumerujemy we własnym zakresie. Rozpiski również Ci wyślemy-bardziej dla samej kontroli i archiwizacji:D

Ruch 1 pole jest tylko w terenie ciężkim. Normalnie jest dwa pola, po drodze 3. Walki o punkty strategiczne na pewno się odbędą. I przypominam że ważna jest też trasa po której oddziały się poruszają.

Oddział zwiadu-tak właśnie widzi.

Samolot-
UWAGA!
zmieniłem wartość ruchu samolotu tylko pierwszego dnia na 15! w pozostałych również ma być 15 nie 25!
zasada że pierwsze i ostatnie pola ma być na krawędzi dotyczy wszystkich przelotów!

Każde pole musi przylegać do poprzedniego. Po prostu rysujemy trasę przelotu samolotu.
anonim
Sous-lieutenant
Posty: 364
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 40 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: anonim »

AWu pisze:Sądząc po tym, że ma partyzantów pewnie Jugosławia. UT nie mam pojęcia.

To są rzetony ukradzione z TiSu z ichniej jakiejś planszówki :P
Te żetony są od Budapesztu zrobionego od nowa przez gracza. UT to pewnie Ustasze chorwaccy.
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=40&t=14604 tu masz temat z tymi żetonami.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Wiciu pisze:Ciekawe, na lapku się ładuje:D


Te graficzki są rozdrobnione za bardzo. Wystarczy poprostu coś do oznaczenia zwiadu, plutonu, kompanii, artylerii i oddziału specjalnego.


Dane oddziały podpiszemy imiennie i ponumerujemy we własnym zakresie. Rozpiski również Ci wyślemy-bardziej dla samej kontroli i archiwizacji:D
Od przybytku głowa nie boli, tu masz od razu zwiad i oddziały.

Jeśli oddziały są imienne to pytanie czy zwiad/obserwacja widzi czyj jest dany oddział, czy tylko że jest tam oddział danego typu/wartości punktowej.

Dzięki anonimie stamtąd je wygooglałem.
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Tylko wartość punktowa, a dokładniej przedział.
0-350-"squad"
351-750-pluton
750+ -kompania
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Obrazek

Na szybko i niechlujnie
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

Po co te żetony?żeby Ci przesyłać naniesione na mapę?czytałem i nie znalazłem na to odpowiedzi, nie lepiej, bym ci wysyłał kordynaty? Na dodatek nie mam komputera.
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

To będziesz mi wysyłał koordynaty i je wrzucę w jednego maila.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

Ok
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Byście widzieli gdzie na tej mapie sa wasze jednostki i gdzie widać przeciwnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”