Kampania Kursk - zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Odesłałem mapę po 1 rundzie.

Czekam na zwiad lotniczy.

Aha jeszcze jedna sprawa.

Zawsze jak strzela artyleria to piszcie iloma kośćmi.

I czy przemyśleliście pozabitewną siłę artylerii?
Bo teoretycznie nie taka mała szansa z dajmy na to 8 kostek zniszczyć 3 czołgi, a to połowa armii pewnie.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

Hmm, to mi się utrwaliły że nie. Ok, moja wina
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Niestety wydaje się że artyleria będzie miała tutaj bardzo dużą rolę do odegrania...
Rozumiem że jest jedna kostka za model, nebelwerfery, katiusze itd. mają razy 3?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

No własnie widać, że można ta rozgrywkę rozegrać samą artylerią, wszystko sprowadzając do szczęścia w kilku rzutach, które w dodatku robi sędzia a nie gracze..

Niby realistyczne, po to były armie artylerii :) ale może być mało cool dla graczy.

Zobaczymy w praktyce jak będą pierwsze ofiary :>


Kluczowa jest odpowiedź na pytanie: Czy rozpoznany gracz orientuje się, że jest rozpoznany.
W przypadku jednostek naziemnych zasięg widzenia załatwia sprawę, ale co z samolotami?
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

A pisałem żeby przejrzeć zasady DOKŁADNIE bo nie jestem wstanie wszystkiego od ręki zbalansować i w 100% poprawnie przemyśleć...

Tak, kostka za model, rakiety x3
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Są zasady do okopywania się.
Proponuje - Odziały okopane w umocnieniach są atakowane 1/3 siły ognia artylerii.


Albo ignorują każą kość z artylerii na 4+

Tylko, że przeliczają zasady na umocnienia w grze, można by uznać, że pluton, który się nie rusza jest automatycznie okopany, a zasady okopowe używane tylko w grze.


Bo tak jak jest, nie opłaca się nigdy zatrzymać i okopywać. W bitwie to bardzo niewiele punktów daje, a wystawienie na ataki artylerii masakryczne.

PS: czekamy na przelot Polikarpowa
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Wiciu pisze:A pisałem żeby przejrzeć zasady DOKŁADNIE bo nie jestem wstanie wszystkiego od ręki zbalansować i w 100% poprawnie przemyśleć...
Spokojnie, przecież nikt do Ciebie pretensji nie ma:> Za szybko skończymy to zmienimy zasady i zaczniemy jeszcze raz.
Oddział w mieście na pewno powinien mieć małe straty, w przypadku braku ruchu też jakiś bonus bo jak AWu zauważył.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Obrazek

Obrazek

8-)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Przemos19 »

Zapomniałeś o Storchu :)
Obrazek
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Gdzie tam, Niemcy dawno wysłali samolot i analizują dane od wczoraj..

No i to raczej łącznikowiec.. rozpoznawczy to bym się spodziewał:
Obrazek


Pominąłem za to
Obrazek
Ale tak wolno leci, że na pewno Po 2
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Dzisiaj/jutro wyślemy ruchy i samolot.
Niestety cierpię na chroniczny brak czasu :(
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Robakk pisze:
Wiciu pisze:A pisałem żeby przejrzeć zasady DOKŁADNIE bo nie jestem wstanie wszystkiego od ręki zbalansować i w 100% poprawnie przemyśleć...
Spokojnie, przecież nikt do Ciebie pretensji nie ma:> Za szybko skończymy to zmienimy zasady i zaczniemy jeszcze raz.
Oddział w mieście na pewno powinien mieć małe straty, w przypadku braku ruchu też jakiś bonus bo jak AWu zauważył.
Źle mnie zrozumiałeś. To ja mam pretensje do was :lol:
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Na razie z ataku 8 kośćmi będą straty na poziomi 2 kostek średnie.
Jak nie będzie 1-2 to da się przeżyć.

Zobaczymy w praktyce.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Wiciu pisze:
Robakk pisze:
Wiciu pisze:A pisałem żeby przejrzeć zasady DOKŁADNIE bo nie jestem wstanie wszystkiego od ręki zbalansować i w 100% poprawnie przemyśleć...
Spokojnie, przecież nikt do Ciebie pretensji nie ma:> Za szybko skończymy to zmienimy zasady i zaczniemy jeszcze raz.
Oddział w mieście na pewno powinien mieć małe straty, w przypadku braku ruchu też jakiś bonus bo jak AWu zauważył.
Źle mnie zrozumiałeś. To ja mam pretensje do was :lol:
A to co innego ;)
W każdym razie niesłusznie bo nie jestem typem rozkminiacza i po prostu nie zdawałem sobie sprawy nawet z mocy nawały ;)
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Żartuje z tymi pretensjami:D Chociaż miałem nadzieje że trochę więcej błędów wyjdzie zanim zaczniemy.

Co do artylerii:
trafienie w pojazd liczymy jako trafienie pociskiem AP o sile 1,2,3(czy ile uważacie) na tylny pancerz. Każdy sobie rozpatruje we własnym zakresie z tym że wyrzucenie 12 zawsze niszczy pojazd.
Trafienie w umocnienie jak wyżej, zniszczone na 12.
Straty w piechocie zostawiłbym jak są.

Co wy na to?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”