Kampania Kursk - zasady
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Nie ma zasad naprawy pojazdów. Trzeba by rozbudować zaplecza, zakłady naprawcze i tak dalej, fajna rzecz ale nie na taka kampanie.
By to działało musi być prosta mechanika.
trafienie = kill
Albo coś równie prostego.
Np: Uszkodzenie- polowa naprawa - pauzuje X tur - ale to z kolei wymagałoby śledzenia ile który czołg pauzuje i było by dość upierdliwe.
Lepiej zostawić jak jest i kombinować jak będzie problem.
By to działało musi być prosta mechanika.
trafienie = kill
Albo coś równie prostego.
Np: Uszkodzenie- polowa naprawa - pauzuje X tur - ale to z kolei wymagałoby śledzenia ile który czołg pauzuje i było by dość upierdliwe.
Lepiej zostawić jak jest i kombinować jak będzie problem.
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Kampania Kursk - zasady
Jeśli nie ma napraw: pierwsze trafienie unieruchamia pojazd, drugie niszczy. Artyleria może powstrzymywać natarcia bez zabijania.Do złamania obrony wymagany jest dłuższy ostrzał.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Kampania Kursk - zasady
O tym mówię. Masz zepsuty czołg - zostawiasz go i atakujesz czy powstrzymujesz atak czekając na posiłki.
Przeciwnik Cie okrąża, czas uciekać i wysadzić czołg czy trwać do końca licząc na potęgę stałego punktu oporu.
Przeciwnik Cie okrąża, czas uciekać i wysadzić czołg czy trwać do końca licząc na potęgę stałego punktu oporu.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Kampania Kursk - zasady
Czemu 6 się przerzuca jak jest efekt na 6?Jeżeli na ostrzelanym polu nie rozegra się bitwa ale znajdują się tam jakieś oddziały to sędzia rzuca k6 za każdy strzał artylerii. W przypadku wyrzucenia 6 rzuca jeszcze raz.
1-pojazd opancerzony zniszczony
2-pojazd nieopancerzony zniszczony
3-umocnienia zniszczone
4-działo zniszczone
5-2 piechurów zabitych
6-1 piechur zabity
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Kampania Kursk - zasady
To jest eksplodująca 6. 1 gość ginie i rzucasz jeszcze raz. Powiedzmy 3, więc końcowo dany strzał zabija 1 człowieka i niszczy umocnienie.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Naprawa:
1 or 2 - Figure is dead or evacuated wounded, vehicle is deemed total write-off or sent for long-term repair. These items are removed from your army list.
3 to 6 - Figure or vehicle is fit for service.
1 or 2 - Figure is dead or evacuated wounded, vehicle is deemed total write-off or sent for long-term repair. These items are removed from your army list.
3 to 6 - Figure or vehicle is fit for service.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Ten przepis jest bardzo nieprecyzyjnie zapisany, ale:
Zakładam, że każda 6tka - powoduje rzut w poniższej tabelce - a wyniki 1-5 to pudło.
To bardzo silne i bez kontrakcji, a inaczej to overkill by był.
Jakby każda kostka wchodziła i jeszcze 6 eksplodowała to by można w ogóle zwijać grę i tylko kampić i artyleriować terror :>
Ale źli Rosjanie stalują.. należy im się ta nawała :>
Zakładam, że każda 6tka - powoduje rzut w poniższej tabelce - a wyniki 1-5 to pudło.
To bardzo silne i bez kontrakcji, a inaczej to overkill by był.
Jakby każda kostka wchodziła i jeszcze 6 eksplodowała to by można w ogóle zwijać grę i tylko kampić i artyleriować terror :>
Ale źli Rosjanie stalują.. należy im się ta nawała :>
Re: Kampania Kursk - zasady
Pierwszy rzut jest na trafienie drugi na zadanie obrażeń.Robakk pisze:Czemu 6 się przerzuca jak jest efekt na 6?:)Jeżeli na ostrzelanym polu nie rozegra się bitwa ale znajdują się tam jakieś oddziały to sędzia rzuca k6 za każdy strzał artylerii. W przypadku wyrzucenia 6 rzuca jeszcze raz.
1-pojazd opancerzony zniszczony
2-pojazd nieopancerzony zniszczony
3-umocnienia zniszczone
4-działo zniszczone
5-2 piechurów zabitych
6-1 piechur zabity
Nie gramy na zasady z kampanii z forum Kurska, w tej kampanii wygląda to podobnie(jakbyś zerknął do zasad to byś widział:D )Przemos19 pisze:Naprawa:
1 or 2 - Figure is dead or evacuated wounded, vehicle is deemed total write-off or sent for long-term repair. These items are removed from your army list.
3 to 6 - Figure or vehicle is fit for service.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Wiem, ale AWu mówi że nie ma nic o tym...
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Wyleciał, niezgodnie z zasadami.
Musi wlecieć Z waszej krawędzi i wylecieć W waszą krawędź..
Musi wlecieć Z waszej krawędzi i wylecieć W waszą krawędź..
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Ok
Jesteśmy na etapie planowanie ruchów na nadchodzącą Turę.
Mapki wysłane
I pytanie do zasad nr X:
Sekwencja wygląda następująco:
- Samolot - dane
- Ruch zwiadu - dane
- Ruch jednostek
Ale co ze zwiadem.
Czy jeśli w swoim ruchu wejdzie w zasięg widzenia wrogiej jednostki to czy ona go też widzi natychmiastowo ? - jest w zasięgu widzenia.
I czy widzi go przed swoim ruchem ?
Na chłopski rozum Powinna widzieć od razu po wejściu w zasięg widzenia
Ale wtedy czy ten zwiad już się ruszył więc jest łatwo dopadany czy może odskoczyć ?
Nie powinno być dodatkowego przerywnika ruchu zwiadu w momencie w którym ów zwiad wykrywa przeciwnika odległego o 2 pola? - to na przyszłość do przemyślenia.
Na razie rozwiązałem tą sprawę po sędziowsku.
Jesteśmy na etapie planowanie ruchów na nadchodzącą Turę.
Mapki wysłane
I pytanie do zasad nr X:
Sekwencja wygląda następująco:
- Samolot - dane
- Ruch zwiadu - dane
- Ruch jednostek
Ale co ze zwiadem.
Czy jeśli w swoim ruchu wejdzie w zasięg widzenia wrogiej jednostki to czy ona go też widzi natychmiastowo ? - jest w zasięgu widzenia.
I czy widzi go przed swoim ruchem ?
Na chłopski rozum Powinna widzieć od razu po wejściu w zasięg widzenia
Ale wtedy czy ten zwiad już się ruszył więc jest łatwo dopadany czy może odskoczyć ?
Nie powinno być dodatkowego przerywnika ruchu zwiadu w momencie w którym ów zwiad wykrywa przeciwnika odległego o 2 pola? - to na przyszłość do przemyślenia.
Na razie rozwiązałem tą sprawę po sędziowsku.
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 grudnia 2015, 15:22 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.