Kampania Kursk - zasady
Re: Kampania Kursk - zasady
Uśredniając wyniki głosowania rozstawianie będzie wyglądało tak:
Ruscy w dwóch górnych "wierszach" mapy, Niemcy w dwóch dolnych.
Pierwsza tura 3 oddziały dla strony.
Tury 2-4 po 2 oddziały dla strony.
Tura 5 - ostatni oddział.
W związku z wydłużeniem procesu rozstawiania gramy wersją dwunastoturową (albo i dłuższą jak będzie chęć i wola walki).
AWu-w jakim formacie chcesz dostać rozstawienie i pierwsze ruchy?
Ruscy w dwóch górnych "wierszach" mapy, Niemcy w dwóch dolnych.
Pierwsza tura 3 oddziały dla strony.
Tury 2-4 po 2 oddziały dla strony.
Tura 5 - ostatni oddział.
W związku z wydłużeniem procesu rozstawiania gramy wersją dwunastoturową (albo i dłuższą jak będzie chęć i wola walki).
AWu-w jakim formacie chcesz dostać rozstawienie i pierwsze ruchy?
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Tak sobie myślę, że mail będzie jednak najlepszy do tego.
tylko przysyłajcie to z tych samych kont pocztowych to będzie gmail wątkował i będzie można łatwo wszystko prześledzić potem.
Mapki będę robił na mapce w png i zapisywał w jpgach dla poszczególnych stron widoczne rzeczy.
Musze jeszcze skombinować jakieś żetoniki
Co powiecie na coś z tego ?
Potrzebuję nim zaczniemy decyzji:
Zamkniętą liczbę graczy
Albo z opisem kto wystawia jaki oddział,
albo robimy anonimowe oddziały i ustalacie kto która bitwę gra sami.
Wtedy czy ruszacie się drużynowo czy każdy rusza co jego/czym dowodzi.
Zwrócę tylko uwagę na dwie rzeczy.
Gra ma trwać 12 tur.
Z ruchem 1 pola i widocznością 1 może teoretycznie w ogóle nie dojść do bitwy (aczkolwiek z mojej strony to nie problem :>
Druga sprawa to uściślając, bo to już mnie dotyczy.
Oddział widzi tylko 6 przyległych heksów.
Oddział zwiadowczy widzi 6 przyległych heksów i 12 heksów oddalonych o 1 heks od pola na którym stoi?
I samolot zwiadowczy
12 pól
25 pól z których pierwsze i ostatnie musi być na krawędzi gracza
25 pól
Czy to dowolne pola, przyległe pola, pola w linii, pola które musza się stykać ?
Czy zasada że pola musza być na krawędzi naprawdę dotyczy tylko środkowego przelotu ?
PS:
Mój mail na Gmailu to Sarisoforos
W tytule wiadomości niech będzie "Kampania BGK - Nick"/Kampania BGK - strona" (zależnie od wybory czy rozkazy frakcjami czy pojedynczo) - i trzymajcie się tego tytułu i maila kontaktowego
by ładnie wątkował.
tylko przysyłajcie to z tych samych kont pocztowych to będzie gmail wątkował i będzie można łatwo wszystko prześledzić potem.
Mapki będę robił na mapce w png i zapisywał w jpgach dla poszczególnych stron widoczne rzeczy.
Musze jeszcze skombinować jakieś żetoniki
Co powiecie na coś z tego ?
Potrzebuję nim zaczniemy decyzji:
Zamkniętą liczbę graczy
Albo z opisem kto wystawia jaki oddział,
albo robimy anonimowe oddziały i ustalacie kto która bitwę gra sami.
Wtedy czy ruszacie się drużynowo czy każdy rusza co jego/czym dowodzi.
Zwrócę tylko uwagę na dwie rzeczy.
Gra ma trwać 12 tur.
Z ruchem 1 pola i widocznością 1 może teoretycznie w ogóle nie dojść do bitwy (aczkolwiek z mojej strony to nie problem :>
Druga sprawa to uściślając, bo to już mnie dotyczy.
Oddział widzi tylko 6 przyległych heksów.
Oddział zwiadowczy widzi 6 przyległych heksów i 12 heksów oddalonych o 1 heks od pola na którym stoi?
I samolot zwiadowczy
12 pól
25 pól z których pierwsze i ostatnie musi być na krawędzi gracza
25 pól
Czy to dowolne pola, przyległe pola, pola w linii, pola które musza się stykać ?
Czy zasada że pola musza być na krawędzi naprawdę dotyczy tylko środkowego przelotu ?
PS:
Mój mail na Gmailu to Sarisoforos
W tytule wiadomości niech będzie "Kampania BGK - Nick"/Kampania BGK - strona" (zależnie od wybory czy rozkazy frakcjami czy pojedynczo) - i trzymajcie się tego tytułu i maila kontaktowego
by ładnie wątkował.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
U mnie na dwóch komputerach się ładuje - duża grafika z żetonami z jakiejś gry planszowej.
BTW co to za nacje JU i UT?
BTW co to za nacje JU i UT?
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Sądząc po tym, że ma partyzantów pewnie Jugosławia. UT nie mam pojęcia.
To są rzetony ukradzione z TiSu z ichniej jakiejś planszówki
To są rzetony ukradzione z TiSu z ichniej jakiejś planszówki
Re: Kampania Kursk - zasady
Ciekawe, na lapku się ładuje:D
Tak więc:
Te graficzki są rozdrobnione za bardzo. Wystarczy poprostu coś do oznaczenia zwiadu, plutonu, kompanii, artylerii i oddziału specjalnego.
Dane oddziały podpiszemy imiennie i ponumerujemy we własnym zakresie. Rozpiski również Ci wyślemy-bardziej dla samej kontroli i archiwizacji:D
Ruch 1 pole jest tylko w terenie ciężkim. Normalnie jest dwa pola, po drodze 3. Walki o punkty strategiczne na pewno się odbędą. I przypominam że ważna jest też trasa po której oddziały się poruszają.
Oddział zwiadu-tak właśnie widzi.
Samolot-
UWAGA!
zmieniłem wartość ruchu samolotu tylko pierwszego dnia na 15! w pozostałych również ma być 15 nie 25!
zasada że pierwsze i ostatnie pola ma być na krawędzi dotyczy wszystkich przelotów!
Każde pole musi przylegać do poprzedniego. Po prostu rysujemy trasę przelotu samolotu.
Tak więc:
Te graficzki są rozdrobnione za bardzo. Wystarczy poprostu coś do oznaczenia zwiadu, plutonu, kompanii, artylerii i oddziału specjalnego.
Dane oddziały podpiszemy imiennie i ponumerujemy we własnym zakresie. Rozpiski również Ci wyślemy-bardziej dla samej kontroli i archiwizacji:D
Ruch 1 pole jest tylko w terenie ciężkim. Normalnie jest dwa pola, po drodze 3. Walki o punkty strategiczne na pewno się odbędą. I przypominam że ważna jest też trasa po której oddziały się poruszają.
Oddział zwiadu-tak właśnie widzi.
Samolot-
UWAGA!
zmieniłem wartość ruchu samolotu tylko pierwszego dnia na 15! w pozostałych również ma być 15 nie 25!
zasada że pierwsze i ostatnie pola ma być na krawędzi dotyczy wszystkich przelotów!
Każde pole musi przylegać do poprzedniego. Po prostu rysujemy trasę przelotu samolotu.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 364
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 40 times
Re: Kampania Kursk - zasady
Te żetony są od Budapesztu zrobionego od nowa przez gracza. UT to pewnie Ustasze chorwaccy.AWu pisze:Sądząc po tym, że ma partyzantów pewnie Jugosławia. UT nie mam pojęcia.
To są rzetony ukradzione z TiSu z ichniej jakiejś planszówki
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=40&t=14604 tu masz temat z tymi żetonami.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Od przybytku głowa nie boli, tu masz od razu zwiad i oddziały.Wiciu pisze:Ciekawe, na lapku się ładuje:D
Te graficzki są rozdrobnione za bardzo. Wystarczy poprostu coś do oznaczenia zwiadu, plutonu, kompanii, artylerii i oddziału specjalnego.
Dane oddziały podpiszemy imiennie i ponumerujemy we własnym zakresie. Rozpiski również Ci wyślemy-bardziej dla samej kontroli i archiwizacji:D
Jeśli oddziały są imienne to pytanie czy zwiad/obserwacja widzi czyj jest dany oddział, czy tylko że jest tam oddział danego typu/wartości punktowej.
Dzięki anonimie stamtąd je wygooglałem.
Re: Kampania Kursk - zasady
Tylko wartość punktowa, a dokładniej przedział.
0-350-"squad"
351-750-pluton
750+ -kompania
0-350-"squad"
351-750-pluton
750+ -kompania
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: Kampania Kursk - zasady
Po co te żetony?żeby Ci przesyłać naniesione na mapę?czytałem i nie znalazłem na to odpowiedzi, nie lepiej, bym ci wysyłał kordynaty? Na dodatek nie mam komputera.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Byście widzieli gdzie na tej mapie sa wasze jednostki i gdzie widać przeciwnika