Strona 1 z 12
Kampania Kursk - zasady
: sobota, 10 października 2015, 23:58
autor: Wiciu
Pozwoliłem sobie założyć osobny temat na zasady
EDIIT:
Uzupełniona wersja zasad i mapa.
ERRATA:
Artyleria
1: Jak artyleria strzela w pole do którego nie ma widoczności przyjazny oddział ( korekta w czasie ataku) to następuje 50% szansa na losowe zniesienie na jedno z sąsiednich pól. Jeśli strzela kolejny raz w to samo pole to jest wstrzelana i nie ma znoszenia.
2: Gdy artyleria jest wyznaczona do ataku na pole, które atakuje jednostka własna, i nie ma na nim bitwy to na 2-6 nawała jest przesuwana na jedno pole przyległe do pola pierwotnego ataku zgodnie z ruchem wchodzącej na nie jednostki własnej. (przepchnięcie). I atakuje to pole z połową siły.
Jeśli wypadnie jedynka to przy wyniku 1-3 atakuje oddziały własne na pierwotnym polu z połową siły, a pezy 4+ jest znoszona na sąsiednie pole i atakuje połową siły.
3.Podczas ostrzału na wyznaczone pole trafienie w pojazd liczymy jako trafienie pociskiem AP o sile 2 na tylny pancerz. Każdy sobie rozpatruje we własnym zakresie z tym że wyrzucenie 12 zawsze niszczy pojazd.
Trafienie w umocnienie jak wyżej, zniszczone na 12.
Re: Kampania Kursk-zasady
: niedziela, 11 października 2015, 17:16
autor: Robakk
Wrzuć mapkę w większym rozmiarze będzie czytelniej
Zasady przejrzę jutro
Re: Kampania Kursk-zasady
: wtorek, 13 października 2015, 20:31
autor: Robakk
Pytanko jakie od razu mi się nasunęło i dobrze by to było uzgodnić, jeden heks to ile km? Potem może mieć znaczenie przy ruchu
Re: Kampania Kursk-zasady
: wtorek, 13 października 2015, 21:30
autor: Wiciu
Mapa ma mniej więcej 26km szerokości więc jeden hex to 1,625km
Ruch i tak jest w heksach/turę a nie w km/h więc nie ma to większego znaczenia.
Mapka najdokładniejsza jest tutaj:
https://www.google.pl/maps/@51.3501861, ... a=!3m1!1e3
Re: Kampania Kursk-zasady
: piątek, 16 października 2015, 18:20
autor: Robakk
Odnośnie skali to chodzi o to że kompania zmechanizowana powinna poruszać się szybciej niż piechotna
Re: Kampania Kursk-zasady
: sobota, 17 października 2015, 00:03
autor: Wiciu
Zastanawiałem się nad tym ale jednostki piechotne powinny mieć jakiś inny bonus dla równowagi. Bonusu nie wymyśliłem więc zostawiłem prędkości takie same. Jak masz jakiś pomysł to pisz
Myślałem też nad tym żeby oddział poruszał się proporcjonalnie do ruchu najwolniejszej jednostki ale to już by było przekombinowane...
Re: Kampania Kursk-zasady
: sobota, 17 października 2015, 13:55
autor: Robakk
No więc teraz tak luźno myśląc, można by dodać zasady zaopatrzenia. Tylko czy 26km to nie jest za mało na to
Generalnie piechota to piechota, czołgi jadą szybciej i już
Piechota ma taki bonus że ma więcej punktów na budowanie umocnień, przynajmniej powinna mieć z zasad
Re: Kampania Kursk-zasady
: sobota, 17 października 2015, 21:36
autor: grot
W praktyce piechota ma większą zdolność do pokonywania terenów bagnistych, gęstych lasów, gór. Generalnie wszystkiego tego gdzie nie ma lub jest nie wiele i źle utwardzonych dróg. Czy ma to jakieś przełożenie na naszą kampanię ciężko mi powiedzieć.
Re: Kampania Kursk-zasady
: sobota, 17 października 2015, 22:29
autor: AWu
26 km.. to piechota przechodzi w 1 dzień w terenie a potem robi obiad, kopie okopy i odpoczywa.
A czołg może w godzinę przejechać.
ile trwa tura kampanijna?
Re: Kampania Kursk-zasady
: sobota, 17 października 2015, 22:35
autor: Przemos19
20 km to maksymalne tempo marszu, Barbarossa np. pokazała
Re: Kampania Kursk-zasady
: sobota, 17 października 2015, 23:33
autor: AWu
W kontakcie z wrogiem tak, ale na zapleczu..
W każdym razie to nieistotny czynnik na tak małej mapce jest praktycznie.
Więc ruch to decyzja arbitralna organizatora w zasadzie i nie ma co kręcić z czasami przemarszów :>
Re: Kampania Kursk-zasady
: niedziela, 18 października 2015, 14:47
autor: Wiciu
Robak-Zasady zaopatrzenia zostawmy na następną kampanię
AWu - tura trwa 4-5 godziny. 3 tury to jeden dzień.
Ilość ruchu na mapie rzeczywiście ma się nijak do realnych prędkości posuwania się wojsk ale gdzieś muszą być jakieś odstępstwa od realności żeby kampania była grywalna
Re: Kampania Kursk-zasady
: poniedziałek, 19 października 2015, 07:27
autor: Robakk
Nie chcę wyjść na marudę ale skoro nie zaczynamy jeszcze, co słuszne aby ludzie przygotowali modele, to pozwalam sobie na małe propozycje z mojej strony
Może by tak bardziej w zabudowanym terenie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Iskra
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_krasnoborska
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_ ... o-karpacka
To są dobrze opisane bitwy i można by trochę sprzęt dobrać pod kątem prawdziwych wydarzeń.
Re: Kampania Kursk-zasady
: poniedziałek, 19 października 2015, 09:48
autor: sowabud
Nie gram, ale się wypowiem
Jak się ma operacja np. karpacka kilkudziesięciu dywizji do grania w Battlegroupa, gdzie operuje się góra kompanią?
Raczej potrzeba znaleść opis starcia jakiegoś batalionu, i do tego się odnieść.
Jakby co służę informacjami o froncie na Węgrzech: jesień 44 i zima 45.
Re: Kampania Kursk-zasady
: poniedziałek, 19 października 2015, 11:07
autor: Robakk
Oczywiście nijak, chodzi o to żeby osadzić starcie gdzieś w czasie i przestrzeni. Oczywiście dla samej rozgrywki nic nie wniesie