Kampania Kursk - zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk » środa, 30 grudnia 2015, 08:40

No to niech będzie 2 :)
grot
Sergent
Posty: 102
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot » środa, 30 grudnia 2015, 15:50

To ja tez za 2
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu » środa, 30 grudnia 2015, 18:50

Wydawało mi się że temat był już gdzieś poruszany.

1. Dla każdej zabitej jednostki rzuca się na tabelki w obecności drugiego gracza. Jednostki które zostały zniszczone bo np nie zdały morale są automatycznie "uleczone i zdrowe".

2. Po bitwie ujawnia się pełną rozpiskę. Tak będzie przejrzyściej i czyściej.

3. Jednostki nie zdobywają doświadczenia.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk » środa, 30 grudnia 2015, 20:52

Ruchy zwiadu poszły :)
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu » środa, 30 grudnia 2015, 20:53

Wy je już wysłaliście a my nie wiemy gdzie jest nasz zwiad (przynajmniej ja nie wiem :P).
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu » środa, 30 grudnia 2015, 20:58

Inne ciekawe pytanie czy zwiad rozbity własnie w bitwie powinien mieć ruch zwiadu :P
Wiciu
Adjudant
Posty: 225
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu » środa, 30 grudnia 2015, 21:27

Myślę że tak, unieruchomienie jednostki po bitwie w większości przypadków skazywałoby ją na kolejną bitwę z zapewne przeważającymi siłami wroga. Brzmi to historycznie ale mało grywalnie.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu » środa, 30 grudnia 2015, 22:17

Myślałbym raczej o jakimś przymusowym ruchu ucieczkowym. Ale to jest pytanie na dłuższą dyskusję a nie na ta ture.

Dobrze byłoby przemyśleć odrzucenia i wycofania po bitwach.
grot
Sergent
Posty: 102
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot » środa, 30 grudnia 2015, 23:51

Wystarczy że cofa się o dwa pola (oddala od kierunku z którego został zaatakowany), to wyrzuca go poza zasięg wzroku zwykłej jednostki więc potencjalnie bezpieczne miejsce i ogranicza możliwość dalszego parcia do przodu przez rozbity oddział.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk » sobota, 2 stycznia 2016, 11:40

Jak tam osiowcy... rekon wysłany? :)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu » sobota, 2 stycznia 2016, 13:07

Wysłany ale dopiero im odeśle.
grot
Sergent
Posty: 102
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot » środa, 6 stycznia 2016, 17:49

Tak się zastanawiam, a ma to znaczenie w najbliższej bitwie. Jeden z moich piechurów wylosował 4 czyli przeżył i wylądował w oddziale pomocniczym. No i teraz co ja mam z nim zrobić? Stworzyć jednoosobowy oddział? Dodać go gdzieś na jakiś konkretnych warunkach, no trochę dziwnie wystawiać 1 osobowy oddział uzbrojony w zwykły karabin.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 » środa, 6 stycznia 2016, 17:51

Piechoty chyba nie musiałeś wyciągać. Tak pamiętam rozmowy z wiciem.
grot
Sergent
Posty: 102
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot » środa, 6 stycznia 2016, 17:55

No w zasadach jest coś takiego:
Dla żołnierzy:
1-3 -żołnierz jest martwy
4 -żołnierz jest żywy, ale ciężko ranny- trafia do oddziałów pomocniczych
5-6 -żołnierz jest zdrowy

Oddziały pomocnicze
Oddziały te formowane są z załogantów zniszczonych maszyn, rannych żołnierzy regularnej piechoty itp. Nie mają ani wartości w punktach ani w BR. Są uzbrojeni w zwykłą broń. Liczebność oddziału to maksymalnie 5, morale-Irrgular.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 » środa, 6 stycznia 2016, 17:58

No to tak wychodzi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”