Kampania Kursk - zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Kampania Kursk - zasady

Post autor: Wiciu »

Pozwoliłem sobie założyć osobny temat na zasady :D

EDIIT:

Uzupełniona wersja zasad i mapa.

ERRATA:

Artyleria
1: Jak artyleria strzela w pole do którego nie ma widoczności przyjazny oddział ( korekta w czasie ataku) to następuje 50% szansa na losowe zniesienie na jedno z sąsiednich pól. Jeśli strzela kolejny raz w to samo pole to jest wstrzelana i nie ma znoszenia.
2: Gdy artyleria jest wyznaczona do ataku na pole, które atakuje jednostka własna, i nie ma na nim bitwy to na 2-6 nawała jest przesuwana na jedno pole przyległe do pola pierwotnego ataku zgodnie z ruchem wchodzącej na nie jednostki własnej. (przepchnięcie). I atakuje to pole z połową siły.
Jeśli wypadnie jedynka to przy wyniku 1-3 atakuje oddziały własne na pierwotnym polu z połową siły, a pezy 4+ jest znoszona na sąsiednie pole i atakuje połową siły.

3.Podczas ostrzału na wyznaczone pole trafienie w pojazd liczymy jako trafienie pociskiem AP o sile 2 na tylny pancerz. Każdy sobie rozpatruje we własnym zakresie z tym że wyrzucenie 12 zawsze niszczy pojazd.
Trafienie w umocnienie jak wyżej, zniszczone na 12.
Załączniki

[Rozszerzenie doc zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

[Rozszerzenie doc zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Ostatnio zmieniony wtorek, 15 grudnia 2015, 12:25 przez Wiciu, łącznie zmieniany 3 razy.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Robakk »

Wrzuć mapkę w większym rozmiarze będzie czytelniej :)
Zasady przejrzę jutro :)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Robakk »

Pytanko jakie od razu mi się nasunęło i dobrze by to było uzgodnić, jeden heks to ile km? Potem może mieć znaczenie przy ruchu :)
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Wiciu »

Mapa ma mniej więcej 26km szerokości więc jeden hex to 1,625km :D
Ruch i tak jest w heksach/turę a nie w km/h więc nie ma to większego znaczenia.
Mapka najdokładniejsza jest tutaj: https://www.google.pl/maps/@51.3501861, ... a=!3m1!1e3 :D
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Robakk »

Odnośnie skali to chodzi o to że kompania zmechanizowana powinna poruszać się szybciej niż piechotna ;)
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Wiciu »

Zastanawiałem się nad tym ale jednostki piechotne powinny mieć jakiś inny bonus dla równowagi. Bonusu nie wymyśliłem więc zostawiłem prędkości takie same. Jak masz jakiś pomysł to pisz :D
Myślałem też nad tym żeby oddział poruszał się proporcjonalnie do ruchu najwolniejszej jednostki ale to już by było przekombinowane...
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Robakk »

No więc teraz tak luźno myśląc, można by dodać zasady zaopatrzenia. Tylko czy 26km to nie jest za mało na to ;)
Generalnie piechota to piechota, czołgi jadą szybciej i już :) Piechota ma taki bonus że ma więcej punktów na budowanie umocnień, przynajmniej powinna mieć z zasad ;)
grot
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: grot »

W praktyce piechota ma większą zdolność do pokonywania terenów bagnistych, gęstych lasów, gór. Generalnie wszystkiego tego gdzie nie ma lub jest nie wiele i źle utwardzonych dróg. Czy ma to jakieś przełożenie na naszą kampanię ciężko mi powiedzieć.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18354
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: AWu »

26 km.. to piechota przechodzi w 1 dzień w terenie a potem robi obiad, kopie okopy i odpoczywa. :)

A czołg może w godzinę przejechać.

ile trwa tura kampanijna?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4987
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Przemos19 »

20 km to maksymalne tempo marszu, Barbarossa np. pokazała :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18354
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: AWu »

W kontakcie z wrogiem tak, ale na zapleczu..

W każdym razie to nieistotny czynnik na tak małej mapce jest praktycznie.


Więc ruch to decyzja arbitralna organizatora w zasadzie i nie ma co kręcić z czasami przemarszów :>
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Wiciu »

Robak-Zasady zaopatrzenia zostawmy na następną kampanię :D

AWu - tura trwa 4-5 godziny. 3 tury to jeden dzień.

Ilość ruchu na mapie rzeczywiście ma się nijak do realnych prędkości posuwania się wojsk ale gdzieś muszą być jakieś odstępstwa od realności żeby kampania była grywalna :D
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Robakk »

Nie chcę wyjść na marudę ale skoro nie zaczynamy jeszcze, co słuszne aby ludzie przygotowali modele, to pozwalam sobie na małe propozycje z mojej strony :)
Może by tak bardziej w zabudowanym terenie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Iskra
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_krasnoborska
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_ ... o-karpacka
To są dobrze opisane bitwy i można by trochę sprzęt dobrać pod kątem prawdziwych wydarzeń.
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 580
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: sowabud »

Nie gram, ale się wypowiem :D
Jak się ma operacja np. karpacka kilkudziesięciu dywizji do grania w Battlegroupa, gdzie operuje się góra kompanią?

Raczej potrzeba znaleść opis starcia jakiegoś batalionu, i do tego się odnieść.
Jakby co służę informacjami o froncie na Węgrzech: jesień 44 i zima 45.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Post autor: Robakk »

Oczywiście nijak, chodzi o to żeby osadzić starcie gdzieś w czasie i przestrzeni. Oczywiście dla samej rozgrywki nic nie wniesie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”