Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Wiciu » Tuesday, 15 September 2015, 00:15

Wydaje Ci się, Niemcy prą powoli do przodu :D
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby AWu » Tuesday, 15 September 2015, 00:49

No niby prą, ale obrazek z mapką jak na starcie prawie :P

Super te fotki T-35 koło zagrody z krowami.
User avatar
AWu
Censor
 
Posts: 18446
Joined: Monday, 16 October 2006, 13:40
Location: Warszawa

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Robakk » Tuesday, 15 September 2015, 07:15

Ruscy po alkoholu za bardzo poszli do przodu i widzisz jak się kończy :)

T-35 fotki robiłem jak czekałem na Wicia :P
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby AWu » Tuesday, 15 September 2015, 12:46

Iwan po pijaku przejechał krowę czołgiem.. :P
User avatar
AWu
Censor
 
Posts: 18446
Joined: Monday, 16 October 2006, 13:40
Location: Warszawa

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Wiciu » Tuesday, 15 September 2015, 21:48

Nastało południe, 5 tura, wielkie bitwy się zapowiadają...

Image
Last edited by Wiciu on Tuesday, 15 September 2015, 21:51, edited 2 times in total.
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Wiciu » Wednesday, 16 September 2015, 20:39

Popołudnie minęło spokojnie, nastał wieczór...

Image
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Robakk » Wednesday, 16 September 2015, 20:45

Rosjanie w odwrocie :)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Wiciu » Wednesday, 16 September 2015, 21:41

Kolejna tura bez bitwy.

Image
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Wiciu » Thursday, 17 September 2015, 19:55

Nadal szachy...

Image
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania

Postby Robakk » Sunday, 4 October 2015, 14:07

Po ostatniej bitwie o rzekę
Image
Niemcy znowu wygrali, Rosjanie byli totalnie osaczeni i po prostu się poddali w ostatnim dniu kampanii.

No cóż może następnym razem pójdzie lepiej, zaczynamy z kampanią pod na zasadach Kurska wczesny 43r.
Do zobaczenia wkrótce kamraci :D
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania [skończona]

Postby nexus6 » Saturday, 1 April 2017, 09:41

Ostatnio zainteresowała mnie ta kampania i może się kiedyś skusze, aby coś takiego przeprowadzić (jak się uda zgromadzić odpowiednią armię, zwłaszcza w zakresie rekonu i inżynierii). Z moich symulacji na sucho na mapie taktycznej wynika, że może dojść tutaj do bardzo, bardzo dużych starć (ze względu na wsparcie posiłków z sąsiednich pól). Moim zdaniem rozsądnym posunięciem byłoby ograniczenie bitew po max.4 żetony wliczając w to właśnie posiłki. Inaczej mogą się zdarzyć bitwy nawet po 2000 punktów.

Jeśli dobrze rozumiem zasady, to jeśli w jakiejś bitwie biorą udział posiłki z sąsiednich pól, to żeton ich reprezentujący jest przesuwany z tych pól do pola bitwy i jeżeli bitwa jest wygrana na tym polu zostają.
User avatar
nexus6
Lieutenant
 
Posts: 544
Joined: Sunday, 27 July 2014, 14:52
Location: Szczecin

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania [skończona]

Postby Wiciu » Tuesday, 11 April 2017, 22:13

Wg zasad kampanii możesz mieć najwięcej 4 żetony na jednym polu co przekłada się właśnie na max 1200pkt. W praktyce większość bitew graliśmy na 600-900pkt, dopiero na koniec kampanii pojawiły się okazje na większe bitwy ale do żadnej nie doszło ponieważ byłoby to wtedy samobójstwem dla atakującego gracza.
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)

Postby nexus6 » Thursday, 13 April 2017, 14:34

No nie zupełnie. Na polu można mieć tylko 4 żetony, ale mogą dochodzić do tego posiłki z sąsiednich pól. Na czas bitwy można mieć więcej żetonów, dopiero po bitwie jak jest przekroczony limit dyslokuje się nadwyżkę do najbliższego pola. Dobrym posunięciem jest tutaj trzymanie obwodów w centralnym Ostrowie, tak aby wesprzeć w razie czego trzy sąsiednie pola - wschodni, południowy i północny Ostrów. Przy takim ustawieniu Niemcom ciężko jest to ugryźć.
Swoją drogą w kampanii kanadyjskiej w drugim wydaniu core rules żeton ma już tylko wartość 250, a posiłki po 150. Widocznie doszli do wniosku, że takie wartości są bardziej rozsądne właśnie ze względu na nieprzewidywalność wielkości kumulacji sił.

Dziwię się, że na polu walki jest tylko jeden T-35. Koszt T-35 w dywizji zmotoryzowanej jest spory i w dodatku unique, ale w dywizji piechoty kosztuje tylko 8 p. Tylko brać. Ja sobie właśnie szykuje 3 T-35 pod dywizję piechoty.
User avatar
nexus6
Lieutenant
 
Posts: 544
Joined: Sunday, 27 July 2014, 14:52
Location: Szczecin

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)

Postby Wiciu » Thursday, 13 April 2017, 21:20

Ale za nim posiłki dotrą to coś już ze stołu może pospadać :D Zresztą tak jak mówiłem - były okazje do dużych bitew ale były one wtedy niekorzystne. Zawsze w przypadku braku modeli można pokombinować z jakimś scenariuszem przewidującym rozegranie dwóch bitew zamiast jednej dużej.

Na temat kanadyjskiej kampanii nie wypowiem się bo jej nie widziałem.

Polecam zaznajomienie się z dostępnymi faq i dispatches na stronie wydawcy. Jest tam skorygowane trochę błędów między innymi ten z kosztem T-35, który w obydwu listach ma kosztować tyle samo.
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)

Postby nexus6 » Monday, 17 April 2017, 08:22

Podaj linka do ich strony bo nie mogę znaleźć. O takim samym koszcie T-35 nie wiedziałem, ale i tak planuję 3 sztuki do swojej grupy dla dywizji piechoty, bo nic lepszego tam nie mają.

Co do wielkości bitew, zawsze ilość punków można przeskalować do akceptowalnej wielkości dla obu stron. Z moich symulacji jak wychodziła bitwa powiedzmy 1800 do 1600 to można by było przeskalować powiedzmy do 60 % -i by wyszło 1080 do 960.


Moim zdaniem przy kampanii najlepiej byłoby zrobić jednak limit 4 jednostek na pole, wliczając te z posiłków, wtedy wiadomo by było, że maksymalna ilość punktów to tyle i koniec. Częściej też odbywały się by bitwy, bo z moich symulacji rozgrywka na mapie taktycznej trochę przypominała szachy i zawsze można było wymanewrować tak, aby jedna strona miała przewagę i co dla drugiej byłoby zbyt ryzykowne podjęcie bitwy. U mnie pierwsza bitwa wyszłaby dopiero gdzieś tak w okolicach 7 tury. Nawiasem mówiąc, tak jak patrzę na wasze posunięcia na mapie taktycznej, to są zupełnie, przynajmniej ze po stronie niemieckiej, nie przemyślane. Można to było znacznie lepiej rozegrać. Np. pierwszy ruch to taki, że reconem z Raduzhne ruszam na zachodni Ostróg zgarniając po drodze pozostałe recony. Przy przewadze 3:1 sowieci raczej muszą się wycofać. itd.
User avatar
nexus6
Lieutenant
 
Posts: 544
Joined: Sunday, 27 July 2014, 14:52
Location: Szczecin

PreviousNext

Return to Battlegroup

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron