Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
Po roku czasu w końcu ruszyłem z kampanią, ale na razie (przez pierwsze dwie tury) mamy szachy, bez żadnej rozegranej potyczki na stole. Jednak rzuciło mi się w oczy, że standardowe scenariusze nie do końca pasują pod wymagania kampani. Np. przy boju typu spotkaniowym i scenariuszu atak/kontratak, jeśli jedna strona ma jednostki rekonesansu, a druga nie, to może roztawić jednostki rekonesansu na całym stole, czyli praktycznie przejąć wszystkie cele już w pierwszej turze. Zastanawiałem się jakie home rules tutaj wprowadzić, aby zapobiec takim sytuacjom i przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania - pierwsze, zwykła grupa bojowa może mieć jedną lub dwie jednostki rekonesansu, drugie rozwiązanie - przejęcie wszystkich celów skutkuje wygraną dopiero po 3 turach.
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
My nie mielsmy z tym problemow w kampanii z rulebooka, tyle tylko ze jena strona zawsze byla outscouted.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
To dziwne. Może nie graliście tego scenariusza, albo graliście, ale zapomnieliście o możliwości takiego roztawienia scoutów, albo po prostu graliście honorowo. Ja tam, jak mi zasady pozwalają, to staram się wykorzystać je na maksa. Nie ma zmiłuj.
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
Tak sie teraz zastanawiam ze chyba faktycznie nie gralismy tego scenariusza. My robilismy tak ze jak ktos mial na danym polu jakies oddzialy to automatycznie byl obronca i gralismy wtedy scenariusz z obronca i atakujacym.
Mysle ze dobrym sposobem na to jest rostawienie punktow blisko strefy z ktorej wchodza posilki, wtedy nawet jak beda tam zwiadowcy na "ambush fire" to raczej nie beda w stanie za wiele zrobic i beda latwym generatorem minusowego BRa. Tez duzo zalezy na ile punktow jest gra bo przy 500 (250 zwiadu) to moze byc ciezko zrobic solidna rozpiske ktora bedzie w stanie kontrowac normalna rozpiske na 500 bez zwiadu.
Mysle ze dobrym sposobem na to jest rostawienie punktow blisko strefy z ktorej wchodza posilki, wtedy nawet jak beda tam zwiadowcy na "ambush fire" to raczej nie beda w stanie za wiele zrobic i beda latwym generatorem minusowego BRa. Tez duzo zalezy na ile punktow jest gra bo przy 500 (250 zwiadu) to moze byc ciezko zrobic solidna rozpiske ktora bedzie w stanie kontrowac normalna rozpiske na 500 bez zwiadu.
Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
A czy Wy czasem nie rozmawiacie o dwóch różnych kampaniach? Jedna z Barbarossy a druga z Rulebooka?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Barbarossa - kampania (skończona)
O to to To na pewno 2 różne kampanie.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times