Sowieci - początki

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1681
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 27 times
Been thanked: 7 times

Re: Sowieci - początki

Post autor: Asienieboje » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 09:34

Robakk pisze:
Asienieboje pisze:Ja mam jedną L46, dwie L66 i jedną 76,2.
No właśnie to jest fajne rozwiązanie ale niewsytawialne:( Pomysł Przemka jest dobry, że sam na to nie wpadłem... :roll:
Ale historyczne, czasem dla gier potrzebny mi jest właśnie starszy typ tej armaty, dlatego zrobiłem sobie jedna taką.
Robakk pisze:Pytanko mam o kolor mundurów dowództwa plutonu:) Tak jak reszta czyli khaki, czy np zielony?
Ja moich dawno temu pomalowałem na ten sam sposób co reszta plutonu, czyli w jasnym khaki (lub jakkolwiek nazwać ten kolor - ja używam Vallejo 988 na tuniki i 880 na spodnie). W 1943 do stopnia chyba majora wszyscy oni mieli identyczny kolor mundurów, dopiero wzwyż zaczynały się mundury w kolorze oliwkowym.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Sowieci - początki

Post autor: Robakk » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 19:26

Ale historyczne, czasem dla gier potrzebny mi jest właśnie starszy typ tej armaty, dlatego zrobiłem sobie jedna taką.
Dlatego też starszy model zamówię ze Zvezdy :)

Co do kolorów, to zrobię jak piszesz. Szkoda tylko że dopiero po pomalowaniu plutonu i załogi dział ppanc zorientowałem się żeby zrobić jak piszesz, spodnie w innym odcieniu niż tuniki... no cóż przy następnym nie zapomnę ;)

Póki co udało mi się pomalować pluton piechoty, 4 działa ppanc i prawie 3 T-34. Powoli trzeba wysyłać chłopaków na bój :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4975
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: Przemos19 » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 20:35

Zrobiłeś obie wersje wieży, prawda?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Sowieci - początki

Post autor: Robakk » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 21:56

Wersja 85 jeszcze jest w wypraskach i jest w najbliższych planach ;)
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1681
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 27 times
Been thanked: 7 times

Re: Sowieci - początki

Post autor: Asienieboje » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 22:36

Doskonały pomysł z tą Zvezdą - sam na to nie wpadłem ;)
Pod Kursk 85tki się nie przydadzą.
Pochwal się zdjęciami pomalowanych modeli.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Sowieci - początki

Post autor: Robakk » wtorek, 14 stycznia 2014, 07:52

Asienieboje pisze: Pod Kursk 85tki się nie przydadzą.
Dlatego jeszcze w wypraskach siedzą. Aczkolwiek widzę że chłopaki u nas chcą szybko się przenieść na rozpiski z BO i FotR, dlatego muszę 85tki złożyć :)
Pochwal się zdjęciami pomalowanych modeli
Jak tylko pousadzam figurki na podstawki (i je wykończę) to zrobię zdjęcia :)
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1681
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 27 times
Been thanked: 7 times

Re: Sowieci - początki

Post autor: Asienieboje » wtorek, 14 stycznia 2014, 17:33

Czekamy więc.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4138
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: Sarmor » czwartek, 23 stycznia 2014, 18:12

Wpadłem na pomysł złożenia Rosjan na Barbarossę (czy szerzej 1941-43, a w przyszłości może też na 1939), a jako że nie dysponuję podręcznikiem, mam kilka pytań co do ilości potrzebnych modeli (póki co oczywiście opierając się na Battlegroup Kursk).

Ile liczą:
1. Forward Headquarters,
2. NKVD Officer,
3. Rifle Platoon Command Squad
4. Rifle Squad,
5. obsługa Maxima,
6. obsługa karabinu ppanc.,
7. obsługa armaty ppanc. 45 mm,
8. obsługa działa piechoty 76,2 mm?

Co koniecznie trzeba wystawić, żeby armia była "legalna? (Kojarzę, że drużynę/pluton piechoty - i tak zamierzam złożyć cały pluton - ale czy to wszystko?)

Ile (w teorii) można wystawić KW-2 w jednej rozpisce?
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sowieci - początki

Post autor: MaaX » czwartek, 23 stycznia 2014, 19:10

Sarmor pisze: Ile liczą:
1. Forward Headquarters,
2. NKVD Officer,
3. Rifle Platoon Command Squad
4. Rifle Squad,
5. obsługa Maxima,
6. obsługa karabinu ppanc.,
7. obsługa armaty ppanc. 45 mm,
8. obsługa działa piechoty 76,2 mm?
1. 3 Ludzi i Gaz jeep
2. 3 ludzi i gaz jeep
3. 3 ludzi
4. 8 ludzi z DP lmg
5. 3 ludzi można dokupić dodatkowo 3 ładowniczych
6. 2 ludzi
7. 3 ludzi można dokupić dodatkowo 3 ładowniczych
8. jak wyzej
Sarmor pisze:Co koniecznie trzeba wystawić, żeby armia była "legalna? (Kojarzę, że drużynę/pluton piechoty - i tak zamierzam złożyć cały pluton - ale czy to wszystko?)
Zależy od wielkości gry minimalnie 1 squad na grę do 350pts, minimum 1 pluton na grę do 750 pts, minimum 2 plutony na grę do 1250 pts i minimum 3 plutony na gry na więcej punktów
Sarmor pisze:Ile (w teorii) można wystawić KW-2 w jednej rozpisce?
KV-2 jest jako unique więc tylko jeden.

Mam nadzieje że pomogłem
Maax
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4138
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: Sarmor » czwartek, 23 stycznia 2014, 19:24

Dzięki. :)

Czy członkowie Forward Headquarters, NKVD Officer, Rifle Platoon Command Squad i obsługi karabinu ppanc. mają jakieś konkretne uzbrojenie? W przypadku żołnierzy kb ppanc chodzi mi o pomocnika.
Dobrze pamiętam, że każdą zwykłą drużyną piechoty dodatkowo dowodzi ktoś z Pepeszą?
Czy w grze występują radzieckie karabiny półautomatyczne?

A tak przy okazji - witam na forum. :)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 229
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sowieci - początki

Post autor: MaaX » czwartek, 23 stycznia 2014, 19:37

Sarmor pisze:Dzięki. :)

Czy członkowie Forward Headquarters, NKVD Officer, Rifle Platoon Command Squad i obsługi karabinu ppanc. mają jakieś konkretne uzbrojenie? W przypadku żołnierzy kb ppanc chodzi mi o pomocnika.
Dobrze pamiętam, że każdą zwykłą drużyną piechoty dodatkowo dowodzi ktoś z Pepeszą?
Wszyscy piechurzy mają domyślnie karabiny, FAQ do BGK mówi że można dowolnie mieszać ale tylko Rosjanie mogą formować squady z samymi smg.
W BGO (o ile dobrze pamiętam) jest napisane że tylko dowódcy oddziałów.
Sarmor pisze:Czy w grze występują radzieckie karabiny półautomatyczne?
Nie widziałem nic na ten temat wiec wydaje mi się że nie.
Sarmor pisze: A tak przy okazji - witam na forum. :)
Dzięki ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18421
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: AWu » czwartek, 23 stycznia 2014, 19:56

Sarmor pisze: Ile (w teorii) można wystawić KW-2 w jednej rozpisce?
Panowie.. mamy tu badassa ! :>
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4138
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: Sarmor » czwartek, 23 stycznia 2014, 20:04

:D
To wszystko przez zestaw Pegasusa, w którym są 2 KW do zrobienia w wersjach: wczesne KW-1, KW-1e i KW-2. Zastanawiałem się, jak je optymalnie złożyć (bo w przypadku KW-1 i 2 mogę zmieniać wieże i powinno być ok, w przypadku KW-1e dochodzą modyfikacje kadłuba, a KW-2 z dopancerzonym kadłubem nie widziałem).
I tak pewnie zbuduję moją ulubioną wersję z ekranami, więc zostanie mi jedna zbędna wieża KW-2. Może chcesz dla żony? ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18421
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: AWu » czwartek, 23 stycznia 2014, 20:17

Ona ma Zvezdowego :>

Zrobie kiedyś scenariusz specjalnie dla Ciebie..

Chłopiec i jego Czołg :>

KV-2 vs HeresGruppe Nord :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4975
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Sowieci - początki

Post autor: Przemos19 » czwartek, 23 stycznia 2014, 20:47

Z Barbarossą ja bym uważał, bo raczej KW tyle nie będzie co w Kursku. Jakby nie było dla piechoty były głównie T-26.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”