Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: bnk »

@GRZ - jeżeli będziesz miał w styczniu czas to możemy zagrać bitwę i będziesz miał okazję się samemu przekonać, poprzez system punktowy, battle rating, ograniczona amunicja, oraz opcje unique, restricted + ograniczenia przy wykupywaniu supportów do poszczególnych jednostek podstawowych wpływają na to iż raczej powergaming nie będzie miał miejsca. Po za tym posiadanie najmocniejszego sprzętu nie jest nigdy gwarancją, zanim się wystrzeli to trzeba najpierw dostrzec cel, co też nie ułatwia zadania.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: AWu »

Ech pamietam grę gdzie zaszturmowało na mnie stado Ot 34..

A w Early war w ogóle się nie dawało grać w MP bo polskie samochody pancerny robiły z blitzkriegu szatkownice, armatki miały lepsze i strzelające w turze ze 4 razy, a biedne Panzery po razie :>

Ale nie chodzi mi o Tygrysy i takie tam , a o znalezieni optymalnego zestawu i marginalizacji całej reszty

Wręcz zupełnie nie dało się grać np: Tygrysami w Mp.. z powodu niezoptymalizowania w zasadach ;(
Nie będę krył, że z mej kompani wystawiłem w histori mego uczestnictwa w turniejach raptem 1 tygrysa I na jednym turnieju ;(


Z tego co piszecie dużo lepszy system wybierania oddziałów, jak pisałem kibicuję, tylko bacznie obserwujcie czy nie degeneruje.

Przemos19 pisze:GRZ załóżmy że chcesz zrobic niemiecki samograj w postaci masy Panter i Tygrysów
Przemosie nie rozumiesz idei

Samograj na panterach i tygrysach jest Ok, gorzej z samograjem na Oplach z działkami 4*20mm, takim mikro gąsienicowym ppancu z pakiem 75mm i na przykład tym super ppancem na podwoziu Pz Iv co były 2 sztuki :)
(wybrałem to zupełnie losowo jako ilustrację)

Power gamer zawsze znajdzie coś co się prześliźnie.

Niejaki Ragozd tak rozpracował formułę opłacalności Mein Panzer, że potem zrobił swoją poprawioną :>
Ostatnio zmieniony sobota, 29 grudnia 2012, 16:19 przez AWu, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: Przemos19 »

Nie można zastrzec, że ktoś kiedyś wynajdzie rozpiskę idealną ale biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, testy i arr nie znalazłem takiego czegoś. Zresztą autor system jest zwolennikiem bardziej historycznych starć i scenariuszy.
Zasady wręcz wymuszają wybieranie różnorodnych oddziałów, tak jak to było w rzeczywistości.
Co do strzelania to jest ustalone, że autocannons mają bardzo słaby AP, więc nie ma problemu :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: Sarmor »

Po prostu pożyczcie GRZ podręcznik na tydzień, a on Wam go zwróci z najbardziej optymalnymi rozpiskami. :P
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: GRZ »

Samograj na panterach i tygrysach jest Ok, gorzej z samograjem na Oplach z działkami 4*20mm, takim mikro gąsienicowym ppancu z pakiem 75mm i na przykład tym super ppancem na podwoziu Pz Iv co były 2 sztuki
1) Nie na podowozium pz4 tylko VK3001 mam 1 sztukę w 1/72 i w Victory Decision jest to najbardziej OP jednostka w grze ;)
2) @Przemos Awu ma rację przeważnie wybieranie tylko najcięższego sprzętu nie daje OProzpiski
Żeby być dobrym PG trzeba system poznać więc musiałbym nie tylko zasady przeczytać ale zagrać parę bitew zanim byłbym w stanie stworzyć OProzpiskę. Za czasów warhammera byłem strasznym PG :oops: Staram się od wielu lat się oduczyć praktyki "optymalizacji" ale nie zawsze mi to wychodzi i z doświadczenia wiem że rozpiska zoptymalizowana (nie koniecznie same myszki) będzie lepsza. (Moim zdaniem) Nie stworzono jeszcze systemu który by nie miał optymalnego sposobu doboru elementów (poza systemami kamień/papier/nożyce)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: AWu »

GRZ pisze: 1) Nie na podowozium pz4 tylko VK3001 mam 1 sztukę w 1/72 i w Victory Decision jest to najbardziej OP jednostka w grze ;)
Nie o tym mówię :)
Było coś takiego, posłali 2 sztuki w 41 na front (chyba z 4 Pzdiv), jeden wybuchł, a drugi gdzieś zaginał, nie pamiętam jak to się zwało, ale miało nazwę imienną (nie wiem czy oficjalna)

Mam! Dicker Max to się zwało :>
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: GRZ »

Phi to pierdółka ja mówiłem o http://en.wikipedia.org/wiki/Sturer_Emil :twisted:
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: AWu »

Wiem, ale 128-ka jest dużo bardziej znana, czyli teoretycznie jest większa szansa, że twórcy systemu poświęcą jej uwagę..
Aczkolwiek pewnie byli optymistyczni :>
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: Przemos19 »

Nie ma tego, jest tylko Nashorn i Ferdinand.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: AWu »

To krok w dobrą stronę. W MP wpychali wszystko co się dało.
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: bnk »

Przemos19 pisze:GRZ załóżmy że chcesz zrobic niemiecki samograj w postaci masy Panter i Tygrysów - nie uda Ci się, bo:
- Drużyna 3 panter to koszt 220 punktów, restricted i unique. Taka drużyna daje Ci 2 support chocies między innymi ze "specialist" units.
- Drużyny Tygrysów już nie kupisz bo jest unique, wykorzustałeś już 1 unique na armię. Automatycznie pozbawiłeś się też np. Forward HQ (też jest unique), która daje artillery spotter i senior officer. Wsparcie lotnicze - już go nie masz na dobrym poziomie, bo Luftwaffe Air Control Officer jest Unique.
- Możesz kupić tylko Tygrysy na sztuki, każda sztuka to 85 punktów, restricted.
Przy bitwie na 750 punktów żadnych więcej mocnych zabawek nie weźmiesz, bo tylko 3 restricted możliwe. Wydałeś w ten sposób 410 punktów. Ponadto musisz wydać na 1 pluton piechoty (obowiązkowy na tym poziomie punktowym) kosztujący 100 punktów. Wydałeś na tą chwilę już 510 punktów.
Unique - jednostki z taką charakterystyką nie mogą się dublować, czyli np. nie wystawisz Forward HQ x 2, ale możesz wystawić ile chcesz jednostek z charakterystyką Unique, pod warunkiem, że będą to różne jednostki.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja

Post autor: czaki »

Ja bym się wstępnie pisał po stronie niemieckiej. Do kiedy będzie ustalony limit punktowy i jaki?
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja

Post autor: xardas12r »

Z tego co słyszałem będzie to 500 / Pluton . Ale głowy nie dam. Niech organizator się wypowie.
Obrazek
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja

Post autor: bnk »

czaki pisze:Ja bym się wstępnie pisał po stronie niemieckiej. Do kiedy będzie ustalony limit punktowy i jaki?
Ok, dopisuję Cię do listy. Tak jak napisał Xardas, limit to 500 punktów, regulamin i zasady punktacji oraz kwestie organizacyjne pojawią się niedzielę, najpóźniej w poniedziałek.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja

Post autor: czaki »

bnk pisze:Unique - jednostki z taką charakterystyką nie mogą się dublować, czyli np. nie wystawisz Forward HQ x 2, ale możesz wystawić ile chcesz jednostek z charakterystyką Unique, pod warunkiem, że będą to różne jednostki.
Wydaje mi się, źle interpretujesz cechę Unique. To, co piszesz zapene opierasz na opisie ze str. 83 podręcznika. Spójrz jednak na stronę 48. Jest tam wyraźnie podane, że nie można mieć więcej niż jednej jednostki z tą cechą na battlegroup, niezależnie odwielkości gry.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”