Battlegroup Kursk

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

Co do ciekawych taktyk to ponieważ pod Kurskiem piechota dysponuje tylko granatami przeciwpancernymi to jej użyteczność jest średnia, ale zdarzyło mi się kilka razy że z 2 SdKfz 251 podjechała mi pod T-34 piechota niemiecka, wyszła z nich i granatami zniszczyła 2 czołgi...
W przypadku Normadnii i później taka taktyka sprawdza się z Panzerschreckiem i Panzerfaustem - Podjazd na 12 cali, wyjście piechoty na 4 cale od krawędzi, podejście na 5 cali i strzał do 10 cali. W razie niepowodzenia oddział może ponieść straty w kolejnej turze na poziomie max 8 ludzi, faktycznie ponosi nie więcej niż 1/3-1/2.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Robakk »

No tak ale... Weźmy na przykład scenariusz gdzie trzeba zająć budynek który jest na środku stołu. Wymusza to na starcie wykorzystanie piechoty i konieczność jej przeżycia. Robi się od razu ciekawiej :)
Tak jak napisałem, moim zdaniem system nie gwarantuje ciekawej rozgrywki, o to muszą zadbać gracze. Wg mnie jest to ok :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

No tak, zgadzam się. Wszystko zależy od stołu i graczy. Scenariusz podstawą.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Telamon »

Autor samego podręcznika już na samym początku podkreśla że najważniejsza jest gra a nie zaś sama wygrana.
Zgadzam się z tym. Jak już pisałem - miałem świetną zabawę choć przegrałem.
Na dobrą sprawę w teorii Niemcy nie mieli szans wygrać ponieważ w ogóle nie zaczęli nawet wychodzić po objective pointy;)
Specyfika scenariusza - OP znajdowały się niestety na krańcach map, a w sytuacji gdy Rosjanie szybko nas przebili liczebnie nie mogliśmy sobie wyjść "od tak". ;)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

To jest też wniosek na przyszłość, też dla mnie, aby brać więcej scoutów. Bo zawsze na początku scenariusza inicjatywa to ilość Recon + 1k6.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Robakk »

Co do punktów to w tym scenariuszu bym zmienił rozstawienie na np.:
- Wystawiamy punkty normalnie
- Wybieramy stronę
- Punkty dostajemy za objectivy wystawione przez przeciwnika

Wybór strony po wystawieniu punktów wymusza ciekawe rozmieszczenie punktów :)
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: xardas12r »

Podpisuje się oboma rękami (i stopami też) pod opinią Robakk'a. System wymaga dobrej woli u graczy przy konstrukcji armii i stołu.
Przy ubogim terenie i samych czołgach system zmienia się w pojedynki Tygrus vs. Suki wszelkiej maści, gdzie Pz III faktycznie niewiele może zrobić. Jak mamy mało terenów nastawnych dobrze jest pokombinować z wzgórzami.

Z względu na konstrukcje moich stołów moich T-34 rzadko używam z S!, S!. S! bo się po prostu to nie opłaci i wole go użyć jako wsparcie szturmującej jakieś pozycje piechoty.

Kiedyś z Filipem rozkminialiśmy co było by najpotężniejszą rozpiską na turniej i wyszło nam ,że trzeba było by zrezygnować z czołgów , a wystawiać tylko zwiad z list piechoty (by w scenariuszach obronnych się bronić) i szarżować na zajęcie wszystkich punktów w 1 turze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

Jakieś pomysły na wzgórza nie Warhammerowe? :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: xardas12r »

Książki pod matą - a właściwie:

Mata-Koc-Książki. Koc utrzyma modele by stoki się nie zapadały
Obrazek
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Robakk »

Mam styrodur, coś pokombinuję. Niestety aby ładnie wyglądało to musi być duże.
aro275
Adjudant-Major
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 19:55
Lokalizacja: Trzebinia
Been thanked: 1 time

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: aro275 »

Witam Panowie, niedługo kupuję kawał styroduru i robię makietę do BGK z okopami lejami po wybuchach, rzeczką, polną drogą i zagajnikiem co wy na to? Mam zresztą pomysł może każdy z nas by zrobił jakiś fragment makiety i mielibyśmy piękne pole bitwy, realistyczne a nie na kocu. Co wy na to?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: AWu »

Takie makiety wyglądają znacznie lepiej. Problem jak 10 bitwę grasz na tym samym układzie okopów. No i z transportem.
aro275
Adjudant-Major
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 19:55
Lokalizacja: Trzebinia
Been thanked: 1 time

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: aro275 »

Widzisz transport tylko samochodem :) a układ można zmieniać okopy zostaną, ale można zrobić wymienne wzgórze, zagajnik, bo przecież wszystko jest na podstawkach a w razie czego zawsze można dać gęsto zarośnięte bocage :) a łany zboża czy trawy wszędzie są takie same.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Telamon »

Najpierw musiałbym zobaczyć plany, potem zrobić kosztorys. Chciałbym poza tym aby teren wykonany przeze mnie np. zalesione "wzgórze" (dzisiaj myślałem o wzgórzu z wymiennym zalesieniem) mogło być użyte w innych grach (Field of Glory) do których wystarczy mi "łatwa w transporcie" mata trawiasta (wielka szkoda, że jej nie wykorzystaliśmy ostatnio) zamiast kompleksowej makiety.

Ale jeżeli chodzi o to Goldi (kolejny zainteresowany gracz z rejonu Krakowa) ma dwa stoły, chyba wykonane kompleksowo.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Robakk »

Jestem za :) Czekam na rozkazy, styrodur mam, trawkę mam, w zasadzie wszystko mam. Przydałoby się zrobić jakiś szkic aby po złożeniu wszystko kupy się trzymało :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”