Battlegroup Kursk
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Battlegroup Kursk
Wszedł w moje posiadanie nowiutki podręcznik do systemu osadzonego w realiach II Wojny Światowej pod nazwą Battlegroup Kursk. Jak nazwa wskazuje ta pozycja ma pozwolić odwzorować walki pod Kurskiem. Po pierwszym czytaniu jestem nim mile zaskoczony, a zwłaszcza smaczkami typu ograniczenie amunicji w pojazdach. Czy ktoś nabył bądź planuje nabyć ten system? Odnośnie pierwszych wrażeń pozwolę sobie zalinkować do mojego bloga:
http://przemos85.blogspot.com/2012/11/b ... zenia.html
Kolejna ciekawostka - poza scenariuszami generowanymi losowo jest też umieszczonych 6 scenariuszy historycznych, które mogą tworzyć mega-kampanię.
http://przemos85.blogspot.com/2012/11/b ... zenia.html
Kolejna ciekawostka - poza scenariuszami generowanymi losowo jest też umieszczonych 6 scenariuszy historycznych, które mogą tworzyć mega-kampanię.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Widziałem Kampfgruppe Normandy i bardzo mi się podobał. Front wschodni bardziej mię kręci, więc nie wykluczam zakupu.
Tym bardziej, że ostatnio odczuwam coraz bardziej braki O:WWII.
Tym bardziej, że ostatnio odczuwam coraz bardziej braki O:WWII.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
W stosunku do KGN jest sporo zmian ale ponoć "czucie" gry jest podobne. W przyszłym tygodniu planuję rozegrać pierwszy scenariusz.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Czy opis przebiegu bitwy, którą stoczę, będzie dobrym rozwiązaniem?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Też jestem bardzo zainteresowany systemem. Czekam na wrażenia (AAR sie by przydał).
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Już mam zaplanowane odegranie podręcznikowego scenariusza "Clash of Reconnaissance".
Po obu stronach występują pododdziały rozpoznawcze. Starcie spotkaniowe. Przykładowe ułożenie terenu pokazuje podręcznik, zresztą zawiera także "generator terenu" dla chcących większej losowości. Warunku zwycięstwa: pierwsza battlegroup, która przekroczy swój Battle Rating wycofuje się z pola bitwy i automatycznie przegrywa.
Siły po obu stronach:
I. Niemcy:
- Grenadier Platoon - składa się z:
1 Grenadier Platoon Command squad (6 ludzi, cechy: officer, mortar spotter)
3 Grenadier Squads (każdy po 5 ludzi)
3 MG Teams (3 ludzi z MG34 na dwunogu)
a w jego ramach jako support option: Pak 50 38mm AT gun
- SdKfz 232
- SdKfz 233
- Rezerwa: Pz IV G
Total Battle Rating: 18
Officers: 1
II. Rosjanie
- Rifle platoon - składa się z :
1 Rifle Platoon Command Squad
4 Rifle Squads
a w jego ramach jako support option:
AT Rifle Squad (2 ludzi z AT rifle)
82mm Mortar Team (2 ludzi z moździerzem)
45mm AT Gun & Tow Truck (3 ludzi)
- 1 Sniper/Spotter Team
- BA-10 Armoured Car
- T-70
- T-34
Total Battle Rating: 15
Officers: 1
Jak widać nie ma tutaj artylerii, poza moździerzami, tak więc z tym elementem nie będzie większego kłopotu. Reszta oddziałów zachowuje się w miarę normalnie więc powinno szybko pójść. Należy zauważyć, że Rosjanie mają niższy Battle Rating zatem jest szansa że szybciej przegrają, ale znowu posiadają więcej oddziałów rozpocznawczych, w związku z czym na początku gry Niemcy muszą wyciągnąć jeden "morale chit" z powodu "outscouted".
Po obu stronach występują pododdziały rozpoznawcze. Starcie spotkaniowe. Przykładowe ułożenie terenu pokazuje podręcznik, zresztą zawiera także "generator terenu" dla chcących większej losowości. Warunku zwycięstwa: pierwsza battlegroup, która przekroczy swój Battle Rating wycofuje się z pola bitwy i automatycznie przegrywa.
Siły po obu stronach:
I. Niemcy:
- Grenadier Platoon - składa się z:
1 Grenadier Platoon Command squad (6 ludzi, cechy: officer, mortar spotter)
3 Grenadier Squads (każdy po 5 ludzi)
3 MG Teams (3 ludzi z MG34 na dwunogu)
a w jego ramach jako support option: Pak 50 38mm AT gun
- SdKfz 232
- SdKfz 233
- Rezerwa: Pz IV G
Total Battle Rating: 18
Officers: 1
II. Rosjanie
- Rifle platoon - składa się z :
1 Rifle Platoon Command Squad
4 Rifle Squads
a w jego ramach jako support option:
AT Rifle Squad (2 ludzi z AT rifle)
82mm Mortar Team (2 ludzi z moździerzem)
45mm AT Gun & Tow Truck (3 ludzi)
- 1 Sniper/Spotter Team
- BA-10 Armoured Car
- T-70
- T-34
Total Battle Rating: 15
Officers: 1
Jak widać nie ma tutaj artylerii, poza moździerzami, tak więc z tym elementem nie będzie większego kłopotu. Reszta oddziałów zachowuje się w miarę normalnie więc powinno szybko pójść. Należy zauważyć, że Rosjanie mają niższy Battle Rating zatem jest szansa że szybciej przegrają, ale znowu posiadają więcej oddziałów rozpocznawczych, w związku z czym na początku gry Niemcy muszą wyciągnąć jeden "morale chit" z powodu "outscouted".
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Dopisałem krótką analizę statystyczną czołgów serii Panzer III czyli koni roboczych Wehrmachtu w latach 1941-43 czyli. Podręcznik pozwala na wystawienie PzKpfw III Ausf J-N, Flammpanzer III oraz PzKpfw III Ausf H Beobachtungpanzer (obserwator artyleryjski).
http://przemos85.blogspot.com/2012/11/n ... group.html
http://przemos85.blogspot.com/2012/11/n ... group.html
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Battlegroup Kursk
Przepraszam, nie wyraziłem się zrozumiale, ale bezbłędnie odczytałeś moje intencjePrzemos19 pisze:Czy opis przebiegu bitwy, którą stoczę, będzie dobrym rozwiązaniem?
Tak opis przebiegu rozgrywki byłby znakomity, ze wszystkimi plusami i minusami jakie znajdziesz.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Są już nieoficjalne o następnych frontach, które obejmie podręcznik (poza już wskazanymi w podforach na the guild), tzn. Birma/Pacyfik oraz Włochy a także 1946 rok (zarówno przetrwanie Rzeszy do tego momentu jak i starcie wschód-zachód).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Bagu
- Sous-lieutenant
- Posty: 404
- Rejestracja: niedziela, 25 lutego 2007, 13:43
- Lokalizacja: Kraków/Souhwick Massachusetts
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Trochę denerwuje mnie podejście: wydamy jeden podręcznik do jednej kampanii a następnie wydamy następny...itd
Sam śledzę temat o tym systemie na TMP i czekam na twój AAR
Sam śledzę temat o tym systemie na TMP i czekam na twój AAR
http://spartan-painting.blogspot.com/ <---BLOG O MODELARSTWIE I WARGAMINGU!
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Na szybko pierwsze wrażenia z gry
Wprowadzenie save dla piechoty po trafieniu uważam za dobry pomysł, nie ginie aż tak szybko jak w OWW2, ale też nie jest pancerna jak w FOW. Ograniczenie w ROF dla MG w pojazdach do 3 nie czyni z nich aż takich siewców zniszczenia, ale mimo to są skuteczni. Walki na zasięgu powyżej 30 cali nie prowadziliśmy, głównie w okolicach 10-25 cali tak więc uzbrojenie było skuteczne. Smutnym faktem już na początku gry była strata Panzer IV G w starciu na 20 cali z T-34/76 M43 - po pierwszym strzale został zniszczony strzałem od przodu, niestety pancerz jest w przypadku tego czołgu nie za dobry. Nie mogłem niestety wypróbować 75mm L/43 z tego powodu.
Gra była bardzo dynamiczna i szybka, szybsza niż w OWW2.
Wprowadzenie save dla piechoty po trafieniu uważam za dobry pomysł, nie ginie aż tak szybko jak w OWW2, ale też nie jest pancerna jak w FOW. Ograniczenie w ROF dla MG w pojazdach do 3 nie czyni z nich aż takich siewców zniszczenia, ale mimo to są skuteczni. Walki na zasięgu powyżej 30 cali nie prowadziliśmy, głównie w okolicach 10-25 cali tak więc uzbrojenie było skuteczne. Smutnym faktem już na początku gry była strata Panzer IV G w starciu na 20 cali z T-34/76 M43 - po pierwszym strzale został zniszczony strzałem od przodu, niestety pancerz jest w przypadku tego czołgu nie za dobry. Nie mogłem niestety wypróbować 75mm L/43 z tego powodu.
Gra była bardzo dynamiczna i szybka, szybsza niż w OWW2.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
To tak koniec 2013/ początek 2014 raczej ta Birma
W kolejce jest na zimę/wiosnę 2013 Normandia a potem Fall of Reich.
W kolejce jest na zimę/wiosnę 2013 Normandia a potem Fall of Reich.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Battlegroup Kursk
Najnowsze wieści ze świata BGK.
Autor systemy założył oficjalną witrynę z dostępnymi do ściągnięcia wzornikami, tabelkami oraz oficjalnym FAQ opracowanym na podstawie pytań z oficjalnego forum.
http://ironfistpublishing.com/
Na kwiecień 2013 planują wydać Battlegroup Normandy, przy czym nie będzie tutaj już zasad podstawowych, same listy armii i scenariusze, ewentualnie zasady specjalne. Objętość podobna jak BGK. Będzie kilkanaście list armii. Warto podkreślić, że zostanie także w tym samym mniej więcej czasie wydany mini rulebook z oficjalnymi zasadami.
A teraz już z zupełnie innej beczki co do samych zasad.
W ramach przygotowań do kolejnej rozgrywki wiem, że mój przeciwnik wystawi 2 plutony Grenadierów Pancernych na SdKfz 251 z 2x Pak 40, 1 Tygrys i 2 Pantery. Czym najlepiej skontrować? Nastawiam się na SU-152 jako zwieroboj do tego 3x T-34 aby z flanki ostrzelać, pluton piechoty z 45mm działkiem i 2x Ba-10 jako recon. Jakieś pomysły?
Autor systemy założył oficjalną witrynę z dostępnymi do ściągnięcia wzornikami, tabelkami oraz oficjalnym FAQ opracowanym na podstawie pytań z oficjalnego forum.
http://ironfistpublishing.com/
Na kwiecień 2013 planują wydać Battlegroup Normandy, przy czym nie będzie tutaj już zasad podstawowych, same listy armii i scenariusze, ewentualnie zasady specjalne. Objętość podobna jak BGK. Będzie kilkanaście list armii. Warto podkreślić, że zostanie także w tym samym mniej więcej czasie wydany mini rulebook z oficjalnymi zasadami.
A teraz już z zupełnie innej beczki co do samych zasad.
W ramach przygotowań do kolejnej rozgrywki wiem, że mój przeciwnik wystawi 2 plutony Grenadierów Pancernych na SdKfz 251 z 2x Pak 40, 1 Tygrys i 2 Pantery. Czym najlepiej skontrować? Nastawiam się na SU-152 jako zwieroboj do tego 3x T-34 aby z flanki ostrzelać, pluton piechoty z 45mm działkiem i 2x Ba-10 jako recon. Jakieś pomysły?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi