<OWWII> [Rosja] Tura 1 - ROZKAZY
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
<OWWII> [Rosja] Tura 1 - ROZKAZY
Panowie!
Przed Wami tura nr1. , w której oczekuję na deklarację rozkazów dla Waszych jednostek. Pomocą są dla Was zdjęcia z poprzedniego tematu - poglądowe dla CinC, oraz widok FPP.
Typy oraz rodzaje akcji opisał Wookush w FAQ do rozgrywki. Zapoznajcie się z tym, przemyślcie strategię i dajcie deklaracje wszystkim swoim jednostkom do Czwartku (28.10.2010).
Przed Wami tura nr1. , w której oczekuję na deklarację rozkazów dla Waszych jednostek. Pomocą są dla Was zdjęcia z poprzedniego tematu - poglądowe dla CinC, oraz widok FPP.
Typy oraz rodzaje akcji opisał Wookush w FAQ do rozgrywki. Zapoznajcie się z tym, przemyślcie strategię i dajcie deklaracje wszystkim swoim jednostkom do Czwartku (28.10.2010).
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:50 przez q.b., łącznie zmieniany 1 raz.
"Duty, Honor, Country"
- czaki
- Chorąży koronny
- Posty: 1337
- Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Yori, Kozak, co planujemy? Ja proponuję posunąć lekko na przód czołgi, ale w odstępach, piechoty na razie nie ruszać, tylko drużyny zwiadu pchnąć maksymalnie do przodu tak, jak zaznaczyłem to strzałkami na fotce z rozstawieniem, przy czym oddział Mil 1 rzucić w zabudowania fabryki. Co o tym myślicie?
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Zrobiłbym dokładnie tak jak napisałeś, ale na pełnym gazie. Proponuję ruszyć dwa oddziały Specnazu lub piechoty zmechanizowanej przez te zielone pola.
1. Jeśli nawiążemy kontakt z wrogiem - będziemy mieli większą siłę ognia.
2. Jeśli milicja będzie zmuszona się cofnąć - wówczas czołgi zostaną wysunięte bez osłony.
3. Dzięki postępowi naprzód rozwiniemy nasze jednostki.
Sugeruję więc, aby czołgi i milicja ruszyły zgodnie z kierunkiem, który zalecasz towarzyszu, zaś specnaz spieszyć i marszem wśród traw przesunąć w kierunku ruin Gori. Niech będą w pogotowiu, w razie czego mogą zapaść w trawy lub skoczyć w tył. To dobra jednostka i szkoda ją zatrzymywać w odwodzie.
Nie możemy dopuścić, aby nieprzyjaciel zajął dogodne pozycje w ruinach. Jeśli tak się stanie - będziemy jak na patelni. Niepokoi mnie to, że wąskie gardło drogi jest zatkane. Jeśli stracimy pierwszy czołg - wszystkie nasze pojazdy utkną.
Skoczmy naprzód, aby jak najszybciej zająć skrzyżowanie, fabrykę i najbliższe ruiny, inaczej się udusimy.
Niech pierwszy czołg minie skrzyżowanie, zaś drugi skręci w prawo. W razie czego będzie mógł na wstecznym wjechać na skrzyżowanie i dać wsparcie ogniowe, lub w następnej fazie wjechać na podwórko (pod warunkiem zajęcia ruin na jego prawej i lewej flance). Proponuję taki schemat natarcia:
1. Jeśli nawiążemy kontakt z wrogiem - będziemy mieli większą siłę ognia.
2. Jeśli milicja będzie zmuszona się cofnąć - wówczas czołgi zostaną wysunięte bez osłony.
3. Dzięki postępowi naprzód rozwiniemy nasze jednostki.
Sugeruję więc, aby czołgi i milicja ruszyły zgodnie z kierunkiem, który zalecasz towarzyszu, zaś specnaz spieszyć i marszem wśród traw przesunąć w kierunku ruin Gori. Niech będą w pogotowiu, w razie czego mogą zapaść w trawy lub skoczyć w tył. To dobra jednostka i szkoda ją zatrzymywać w odwodzie.
Nie możemy dopuścić, aby nieprzyjaciel zajął dogodne pozycje w ruinach. Jeśli tak się stanie - będziemy jak na patelni. Niepokoi mnie to, że wąskie gardło drogi jest zatkane. Jeśli stracimy pierwszy czołg - wszystkie nasze pojazdy utkną.
Skoczmy naprzód, aby jak najszybciej zająć skrzyżowanie, fabrykę i najbliższe ruiny, inaczej się udusimy.
Niech pierwszy czołg minie skrzyżowanie, zaś drugi skręci w prawo. W razie czego będzie mógł na wstecznym wjechać na skrzyżowanie i dać wsparcie ogniowe, lub w następnej fazie wjechać na podwórko (pod warunkiem zajęcia ruin na jego prawej i lewej flance). Proponuję taki schemat natarcia:
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
UWAGA Oficerowie Dowodzący!
Pilna wiadomość od spec-służb kontrwywiadu wojskowego GRU:
Pilna wiadomość od spec-służb kontrwywiadu wojskowego GRU:
...Do wszystkich sił uderzeniowych! Nasi ludzie ze Spetsnazu podczas nocnego patrolu dokonali infiltracji przedpola uderzenia. Patrol rozpoznał w szeregach wojsk NATO członków gruzińskiego Spec-Oddziału "Gia-Gulua". Te świnie brały już wcześniej udział w konflikcie czeczeńskim, gdyż schwytaliśmy ówcześnie kilku ich członków. Walczyli wtedy jako najemnicy po stronie Czeczenów i z pewnością będą teraz walczyć nieczysto jak ten parszywy, zdechły pies - Szamil Basajew. Spodziewajcie się dywersji w postaci domowej roboty min, pułapek oraz innych niebezpiecznych wybuchowych specjałów tych drani z Gruzji...
"Duty, Honor, Country"
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Przyjąłem! Jeśli te psy zamierzają grać nieczysto w takim razie nie pozostaje nam nic innego jak zrezygnować z opcji brania jeńców.
Do moich oddziałów:
Towarzysze! Otrzymaliśmy komunikat od GRU, że przeciwnik stosuje niekonwencjonalne metody walki. Częstym zjawiskiem jest próba poddania się do niewoli żołnierza obwieszonego ładunkami wybuchowymi. Próba poddania się to może być prowokacja, powtarzam, to może być prowokacja. Nakazuję pogotowie i sugeruję w celu zachowania bezpieczeństwa unikać, powtarzam unikać brania jeńców. Szczególną ostrożność zachować względem zdrajców z Gruzji. Wróg nie zna litości, więc musimy być bezwzględni! Jednostki meldować otrzymanie komunikatu. Odbiór!
Do moich oddziałów:
Towarzysze! Otrzymaliśmy komunikat od GRU, że przeciwnik stosuje niekonwencjonalne metody walki. Częstym zjawiskiem jest próba poddania się do niewoli żołnierza obwieszonego ładunkami wybuchowymi. Próba poddania się to może być prowokacja, powtarzam, to może być prowokacja. Nakazuję pogotowie i sugeruję w celu zachowania bezpieczeństwa unikać, powtarzam unikać brania jeńców. Szczególną ostrożność zachować względem zdrajców z Gruzji. Wróg nie zna litości, więc musimy być bezwzględni! Jednostki meldować otrzymanie komunikatu. Odbiór!
- czaki
- Chorąży koronny
- Posty: 1337
- Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Towarzyszu Yoriewiczu, zgadzam się w pełni. Początkowo nie chciałem posyłać oddziałów w te trawy, jednak zdecydowany ruch do przodu na całej długości frontu jest jednak jedyną możliwością, byśmy nie znaleźli się jak na strzelnicy dla tych niegodziwców. Tak trzymać Towarzyszu, jeśli szybko zdobędziemy miasto czekają na Ciebie medale i awanse! Matka Rosja Ci tego nie zapomni!
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Panowie ! Określcie rodzaje tych ruchów (określcie też typy reagowania na napotkanego wroga według FAQ Wookusha), wyznaczcie ewentualne Overwatch'e!
ps. Panowie - w tej formie co daliście mi ostatnio rozkazy z samą mapką i ogólną koncepcją nie jestem w stanie zacząć tury (tzn. jako moderator nie będę czekał ponad czas "deadline'u" i rozegram to po swojemu, niekoniecznie po Waszej myśli...)
Potrzebuję precyzyjnego określenia dla każdej jednostki rodzaju ruchu oraz sposobu reagowania na napotkanego wroga!
Według tego co poniżej (FAQ Wookusha + inne możliwe akcje w Waszej turze):
"Overwatch" - Taktyczna Obserwacja przeciwnika (jednostka taka robi tylko to w tej turze - ma priorytet i pierwszeństwo w strzelaniu do nowo rozpoznanych jednostek wroga, przerywa wrogie akcje zanim ten jest zdolny zareagować)
"Ruch" - Szybki; Wolny
"Strzał" - Zwykły (dąży do likwidacji jednostek nieprzyjaciela), Zaporowy (dąży do przygniecenia ogniem nieprzyjaciela)
"Kombinacja Ruch-Strzał/Strzał-Ruch" - charakterystyki jak wyżej przy ruchu i strzale...
"Rodzaj reakcji" - Agresywny (jednostka otwiera ogień przy każdym kontakcie z wrogiem), Dynamiczny (moment otworzenia ognia zależy od Podoficera), Pasywny (jednostka będzie starała się unikać walki np. korzystając z osłony innej jednostki).
Dla przykładu: MIL2, ruch wolny w kierunku zniszczonych, ceglastych zabudowań, reagowanie agresywne, MIL1 przechodzi w stan Overwatch,... etc...
ps. Panowie - w tej formie co daliście mi ostatnio rozkazy z samą mapką i ogólną koncepcją nie jestem w stanie zacząć tury (tzn. jako moderator nie będę czekał ponad czas "deadline'u" i rozegram to po swojemu, niekoniecznie po Waszej myśli...)
Potrzebuję precyzyjnego określenia dla każdej jednostki rodzaju ruchu oraz sposobu reagowania na napotkanego wroga!
Według tego co poniżej (FAQ Wookusha + inne możliwe akcje w Waszej turze):
"Overwatch" - Taktyczna Obserwacja przeciwnika (jednostka taka robi tylko to w tej turze - ma priorytet i pierwszeństwo w strzelaniu do nowo rozpoznanych jednostek wroga, przerywa wrogie akcje zanim ten jest zdolny zareagować)
"Ruch" - Szybki; Wolny
"Strzał" - Zwykły (dąży do likwidacji jednostek nieprzyjaciela), Zaporowy (dąży do przygniecenia ogniem nieprzyjaciela)
"Kombinacja Ruch-Strzał/Strzał-Ruch" - charakterystyki jak wyżej przy ruchu i strzale...
"Rodzaj reakcji" - Agresywny (jednostka otwiera ogień przy każdym kontakcie z wrogiem), Dynamiczny (moment otworzenia ognia zależy od Podoficera), Pasywny (jednostka będzie starała się unikać walki np. korzystając z osłony innej jednostki).
Dla przykładu: MIL2, ruch wolny w kierunku zniszczonych, ceglastych zabudowań, reagowanie agresywne, MIL1 przechodzi w stan Overwatch,... etc...
Ostatnio zmieniony środa, 27 października 2010, 09:58 przez q.b., łącznie zmieniany 1 raz.
"Duty, Honor, Country"
- czaki
- Chorąży koronny
- Posty: 1337
- Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Mil 1, Mil 2, Mil 3 ruch szybki do pozycji wyznaczonych na obrazku w poście Yoriego, reagowanie pasywne.
Spec 1, Spec 2 ruch szybki przez trawy wg tego samego obrazka, desant, reagowanie dynamiczne.
VDV 1, VDV 3 desant, ruch szybki wg obrazka, reagowanie dynamiczne.
VDV 2 desant, ruch szybki wzdłuż drogi, reagowanie agresywne.
Oba T-80 ruch szybki wzdłuż i dalej wg obrazka, reagowanie dynamiczne, zachowują odstęp miedzy sobą.
Mam nadzieję, że dobrze to rozpisałem
Spec 1, Spec 2 ruch szybki przez trawy wg tego samego obrazka, desant, reagowanie dynamiczne.
VDV 1, VDV 3 desant, ruch szybki wg obrazka, reagowanie dynamiczne.
VDV 2 desant, ruch szybki wzdłuż drogi, reagowanie agresywne.
Oba T-80 ruch szybki wzdłuż i dalej wg obrazka, reagowanie dynamiczne, zachowują odstęp miedzy sobą.
Mam nadzieję, że dobrze to rozpisałem