Ambush Alley: Force on Force

Forum systemu bitewnego "Ambush Alley: Force on Force".
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Sądzę, że w akcjach tego typu jak w AA nie ma czegoś takiego jak etatowe uzbrojenie oddziału na szczeblu drużyny - uzbrojenie jest dobierane indywidualnie w zależności od charakteru akcji (żołnierze posiadają umiejętność obsługi kilku rodzajów broni) - przy akcjach patrolowych i "wymiataniu" w terenie zurbanizowanym nawet SAW-y są zbyt ciężkie i dlatego ich liczba jest ograniczona, a M203 są w sam raz jako bezpośrenie wsparcie "artyleryjskie" :)
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

AA jest "flexible" a więc elastyczny w doborze sił - ze szczególnym wskazaniem tej elastyczności przy tworzeniu małych, asymetrycznych scenariuszy dla samego AA. AA:Force on force daje już możliwości zastosowania oryginalnych TO&E i rozpisek, ale nie trzeba się tego kurczowo trzymac. Wszystko definiuje przygotowany przez nas samych scenariusz, lub odwzorowanie jakiegoś już istniejącego. W FoF jak i samym AA zwycięstwo to punkty scenariusza, a nie sama "młócka dla młócki" i to jest piękne :)

Dla mnie w FoF piękne jest to, że są uwzględnione różne smaczki dla rozgrywania starcia w klimacie WWII na silniku AA. A to daje pełen wachlarz możliwości - są bail-outy załóg czołgów (i to bardzo częste), są medycy na polu walki (oczywiście mniej skuteczni jak współcześni - stąd większa śmiertelnośc)

Jest też jeden smaczek, który mnie personalnie raził w O:WW2 - czołgi zazwyczaj stosowane jako "kosiarki" do ścinania piechoty. W O:WW2 czołgami strzelało się w większości przypadków do piechoty z kadłuba, z wieżyczki i z broni z nad włazu (3 serie po 8 kości zazwyczaj dawało straszne efekty już przy jednym takim ataku z tylko 1. czołgu, a gdy były ich trzy...). Tu jest inaczej - tylko 3 kości ataku w relacji czołgu vs piechota są dozwolone przy takowym strzelaniu - oddaje to rzeczywisty stan rzeczy - karabin "coaxial" obok jarzma działa to był karabin pomocny dla dowódcy czołgu przy namierzaniu i wstrzeliwaniu się w cel - stosując amunicję smugową dawał wstępne namiary trajektorii lotu pocisku, natomiast karabin nad włazem (który był w rzeczywistości karabinem p.lotniczym) tylko w nielicznych, wyjątkowych przypadkach pozwalał dowódcy stanąc niczym John Rambo z otwartym włazem - kosząc to i owo narażając się na trafienie. Ot mała rzecz a cieszy - bo to wybitnie anty-powergamingowa zagrywka :D
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Przy akcjach specjalnych rzeczywiście liczy się obmyślenie ataku i szybkość, ale zawsze, powtarzam ZAWSZE jest ktoś w charakterze wsparcia np. w polskim S.P.A.P. przy zdobywaniu budynków prawie wszyscy w sekcji mają MP5, ale jest jeden z G36K jako wsparciem. Wsparcie ogniowe różni się zdecydowanie od wsparcia granatem, zwłaszcza przeciw sile żywej zarówno precyzją jak i siłą obalającą.
Obejrzyj sobie "Helikopter w ogniu" tam w terenie zurbanizowanym ogień zaporowy z Minimi zatrzymał całą przecznicę (zasięg efektywny 300-1000m), granatnikiem tego nie zrobisz (zasięg efektywny 150-300m). Torba od KMu ma 100 naboi 5,56mm, a operator ma jeszcze kilka zapasowych. Kanonier z M203 ma 16 granatów i papa, dodam, że kosztem zapasowych magów do M4/16.
Ale jak wolisz, jak chcesz grać tak, to spoko, zwłaszcza, że zasady potraktowały obie bronie w sposób jednakowy (zasięg efektywny x2 i +1 kość siły ognia). :faja:
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
TKIZZ
Appointé
Posty: 40
Rejestracja: piątek, 20 października 2006, 19:03
Lokalizacja: Kolding

Post autor: TKIZZ »

Mam pytanie pośrednio związane z tematem. Czy wiecie gdzie można kupić figurki 1:72 Private Military Contractors? Szukam i nie mogę znaleźć! :/
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Obawiam się, że takich nie ma. W każdym razie nie w plastiku. Musisz konwertować, z innych, albo kup sobie to http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1391, jest tu sporo różnych broni co może, ale nie musi prywatnych "zbrojnych ochroniarzy". Niestety najczęściej kontraktorzy to prywatna armia z ujednoliconym wyposażeniem np. Blackwater, ale bez rygorów regularnej armii takich jak noszenie hełmów, noszenie mundurów itp. W takim wypadku polecam konwersje tych zestawów http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1389 http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1043 http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=495, koniecznie aby się wyróżniać powinni mieć czapki, arafatki, lub gołe głowy Obrazek
ale totalny misz-masz też jest niezły Obrazek
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Jak napisał Wookush - konwersje, albo zakup metali z UK :)

Dla natchnienia dodam parę fotek takich Najemników w stylu Blackwater:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mój ulubieniec w czapce New Era: NY Yankees:
Obrazek
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
apj
Lieutenant
Posty: 564
Rejestracja: środa, 12 kwietnia 2006, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: apj »

Wojna Polsko Pruska w 15mm w oparciu o zasady FOF ;)

http://15mm-prussia.blogspot.com/2010/0 ... n-war.html
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2180
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Cisza »

q.b. pisze:Jak napisał Wookush - konwersje, albo zakup metali z UK :)

Dla natchnienia dodam parę fotek takich Najemników w stylu Blackwater:
Jakie to figurki? Z czego robione technikale?
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Figurki najemników to Liberation Miniatures (RHModels), a pickupy to die-casty zabawkowe (Cararama/Hongwell). Wszystko w malowaniu Rob'a aka "panzerfaust200", temat pracy: Private Military Contractors, www.guildwargamers.com :pom:
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Mac gal
Caporal-Fourrier
Posty: 91
Rejestracja: środa, 31 marca 2010, 16:50
Lokalizacja: Grodzisk

Post autor: Mac gal »

Głupie pytanie - ile tak naprawdę potrzebuję sztuk kości każdego rodzaju żeby móc sobie w miarę płynnie pograć w FoF luba AA?
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

W obu grach porównujesz kości ataku z kościami obrony przeciwnika, przy czym liczba kości u każdego nie może przekroczyć 10. Gra posiłkuje się kośćmi 6-cio, 8-mio, 10-cio i 12-sto ściennymi. W praktyce zakupiłem po 10 każdego rodzaju. Szóstki i ósemki to podstawa, zwłaszcza te pierwsze są najtańsze. Dziesiątki i dwunastki to wysoki standard, ale niektóre zasady stawiają na podwyższenie morale w trakcie walk i w zasadzie najlepiej mieć wszystkie. Dobrze jest kupić k6 w sklepie z zabawkami, bo najtańsze. Na resztę polecam ten sklep http://www.zgrami.pl/index.php?cat_id=117, kostki dostałem na 3 dzień, a to tylko dlatego, bo były problemy z kolorami i miła pani do mnie zadzwoniła czy mogą być inne, stad zwłoka :D
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Mac gal
Caporal-Fourrier
Posty: 91
Rejestracja: środa, 31 marca 2010, 16:50
Lokalizacja: Grodzisk

Post autor: Mac gal »

Dzięki :). K6 mam tonę z czasów gdy grałem w 40k, pozostałych na razie po 4 sztuki, więc trzeba będzie trochę dokupić...
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

No fakt, kostek dużo, ale sama gra szybciutka. Jak się gra z kartami Fog of War to może to przypominać dobry film akcji. Zwroty sytuacyjne są zaskakujące.
"Duty, Honor, Country"
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: bnk »

Wookush pisze:Przeprowadziłem krótkie śledztwo i chciałbym przedstawić jego wyniki co do możliwości dla skali 1/72 w zmaganiach współczesnych.
USMC, czyli potoczni Marines. Najbardziej grywalni są ci od Cesara, ale i kilka figurek z paczki Revella ujdzie w tłoku. Samochody opancerzone Hummer między innymi Revell (2 w paczce!), czołgi Bradley, Abrams (Trumpter) i transportey Piranha, oraz M113. Helikoptery prezentują się całkiem dobrze, kłopot może być z AH-6, którego trzeba uzyskiwać z OH-6 od Italeri, Lakota, Black Hawk, Chinook (są tez wersje zabawkowe za 12zł) i wersje dawnego Huey. Do powergamingu bez problemu kupicie Apache, czy staruszka Cobrę.
Takie małe sprostowanko do sprzętu USMC używanego współcześnie:

Uzbrojenie piechoty:

broń ręczna:

M9 Beretta
M16A2/M16A4 with RAS - piechurzy
M4 - najczęściej sierżanci lub oficerowie
M249 SAW - 5,56 mm
M240 - 7,62 mm

granatniki:

M203 - 40 mm, podwieszany pod M16/M4
MK19 agl - 40 mm, granatnik automatyczny, głównie zamontowany na pojazdach, rzadziej na trójnogu

moździerze:

M224 60 mm
M252 81 mm

ciężki karabin wsparcia:

M2 - .50 cal

broń snajperska:

M82 Barrett - przeciwsprzętówka
M14 DMR - obecnie raczej już nie używana
M40
SR-25
SAM-R

przeciwpancerna broń piechoty:

AT-4 - ręczna
SMAW - ręczna
SRAW - ręczna
TOW
Javelin - ręczna 2 os. do obsługi

Pojazdy:

M1A1 Abrams
LAV-25 - kołowy transporter opancerzony, czyli coś jak nasze Rosomaki -
AAV-7 - opancerzona amfibia, jednocześnie pojazd szturmowy uzbrojony w M2 i Mk19
HMMWV - fajne zestawy ma dragon, 2 modele w pudełku.
MRAP (nazwa systemu pojazdów, "odpornych" na miny i IED) - modeli chyba jeszcze nie ma w 1/72, tylko scratch zostaje

Artyleria:
M198 155 mm
M777 155 mm - obecnie zastępuje M198

Lotnictwo:


śmigłowce:

AH-1W SuperCobra
CH-46E Sea Knight - obecnie zastepowane przez V-22 Osprey
CH-53D Sea Stallion - obecnie zastepowane przez V-22 Osprey
CH-53E Super Stallion

samoloty:

AV-8B Harrier II
F/A-18 Hornet

To tak dla informacji dla wszystkich którzy chcą wierni odwzorować USMC na stole do gry.

Wszelkie Strykery, Bradleye, Blackhawki to zabawki US Army, oczywiście jak trzeba to wzajemnie sobie armia i korpus pomagają, przylatuje ten co ma bliżej najczęściej i podczas operacji starają się współpracować jeżeli jest taka możliwość.

Ja osobiście właśnie się przymierzam do zakupu 2xAAV7 i 2xbox piechoty od ceasara ;D
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 15:21 przez bnk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

A czy korpus używa M113?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ambush Alley: Force on Force”