Dobra ponieważ ja byłem autorem propozycji hierarchii żródeł prawa POG a Andy jest skromny nad wyraz - powiem ,że umieściłbym erratę Andego po FAQ amerykańskiem jako ostateczne wnioski polskiego FaQ - errata naszego kolegi staje sioe oficjalnym polskim FAQ tego forum - a przed praktyka graczy POG .
Uaktualnione opisy kart to nic innego oficjalna errata , która jest priorytetowa .
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Bez fałszywej skromności powiem: moja wrodzona skromność jest porażająca
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r. ...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Ja w sprawie formalnej odnośnie regulaminu. Jest tam punkt
"- wykonanie ruchu lub ataku niemożliwego powoduje unieważnienie i konieczność rozegrania od początku całej akcji, "
Czyli jeżeli np.
Aktywuję 3 pola do ataku i rzuce za 2 ataki, a przy trzecim zauważę (lub przeciwnik) że nie moge go wykonać (np. za mało opsow lub cos innego) to anuluję Z URZEDU wszysykie rzuty i biore karte z powrotem do ręki i wykonuję ruch jeszcze raz od początku (np. zupelnie inny)
czy tak??
czy to nie kłóci się z punktem:
"- modyfikacja ruchu jest możliwa jedynie po wyrażeniu zgody przez przeciwnika, nie jest możliwa w żaden sposób po wykonaniu rzutu kością lub po jakimkolwiek działaniu przeciwnika - zagraniu karty, deklaracji co do odwrotu itp.,"
To raczejnie dotyczy sytuacji takiej, jak mówisz - czyli za mało opsów. Raczej dotyczy to sytuacji, kiedy np. Rosjanie atakują w sierpniu 1914 r. Królewiec, albo Ententa aktywuje dwa pola do ataku na Bliskim Wschodzie. Aby wtedy nie dociekać, które z np. dwóch aktywowanych na BW pól jest aktywowane prawidłowo - anulowany jest cały ruch i karta wraca do ręki.
Oczywiście nie kłóci się to z podanym przez Ciebie kolejnym przepisem - chodzi o sytuację szczególną (czyli lex specialis derogat legi generali). Nieważność ruchu jest czymś bezwzględnym - nie zależy od gracza. Natomiast sytuacja, na którą się powołujesz - np. za mało opsów do wykonania wszystkich zaplanowanych ruchów - nie stanowi o nieważności, a jedynie o tym, że jeden z ruchów/ataków nie może zostać wykonany.