V Grenadier (2010) - gry bitewne

Impreza historyczno-wargamingowa odbywająca się co roku w Warszawie, którą współtworzyliśmy przez pierwszych jedenaście edycji (2006-2016).
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1219
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

V Grenadier (2010) - gry bitewne

Post autor: q.b. » poniedziałek, 22 marca 2010, 23:18

Hejka !

Z racji rychłego wstąpienia w miesiąc Kwiecień (a po nim już tylko miesiąc Maj i nasz Grenadier 2010) pragnę zmotywować forumową brać do wstępnej deklaracji obecności (pozytywnej lub negatywnej) by mniej więcej oszacować naszą ilość :)

Proszę się tu zapowiadać by Raleen mógł nas wstępnie policzyć:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 278#163278

Z rzeczy stricte prezentacyjnych związanych z pokazami systemu/systemów (bo mamy koncepcję wystawić nie tylko Oww2 w tym roku) przejdziemy stosownie później :) Mam już nawet kilka pomysłów, oto one :

1) Projekt scenariusza z zakresu Powstania Warszawskiego (system O:WW2 lub też Ambush Alley: Force on Force - tak moi mili, trzeba próbować nowych rzeczy bo w to gra cała Europa Zachodnia, a sam Ambush Alley jest elastyczny jeśli chodzi o historyczność i asymetrykę starcia)

2) Projekt Pacyfik - realizowany wstępnie jako suplement do OWW:2 wraz z pokazową bitwą Japs vs USMC (ja vs Przemos)

3) Nasz osobny projekt (ja+Wookush) a właściwie osobna prezentacja Modernowego skirmisha w systemie Ambush Alley:Force on Force
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez q.b., łącznie zmieniany 2 razy.
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
nazaa
Tribunus Angusticlavius
Posty: 698
Rejestracja: poniedziałek, 16 marca 2009, 16:38

Post autor: nazaa » poniedziałek, 22 marca 2010, 23:22

Przybędę, toteż proszę mnie wpisać na listę obecności ;)
"Każda trudność zdawała się beznadziejna i nie do pokonania, bo nie było Aleksandra by ich z niej wydobyć" (Arrian VI, 12, 2)
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush » wtorek, 23 marca 2010, 00:20

Też będę
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober » wtorek, 23 marca 2010, 08:13

Też postaram się być :jupi:
Może potrzebujecie jakieś figurki lub sprzęt do moderna lub powstania?
Chętnie służę tym co mam.
Pozdrawiam,
rrober
Umpapa
Général de Division
Posty: 3340
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 45 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » wtorek, 23 marca 2010, 09:41

Qrczę, tym bardziej żałuję, że mnie tam nie będzie. Byście mnie nauczyli jak w to grać... :'(
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
brathac
Major
Posty: 1227
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: brathac » wtorek, 23 marca 2010, 10:48

Na pewno przyjadą też do Łodzi, to też wpadnij to Cię poduczą. ^^
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1219
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. » wtorek, 23 marca 2010, 11:13

rroberku - o projektach scenariusza będziemy jeszcze rozmawiać, ale już zapowiadam że każda pomoc sprzętowo - terenowo - dioramowa wchodzi w grę :)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush » wtorek, 23 marca 2010, 12:29

W Ambush Alley tura trwa jakieś 20 min, to daje rozgrywkę góra godzinną. Scenariusze i możliwości posiłków są praktycznie nieograniczone.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1355
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki » wtorek, 23 marca 2010, 13:05

Ja też się wybieram, już Ryśkowi pisałem.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36587
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 254 times
Been thanked: 156 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek, 23 marca 2010, 13:06

Tak jak pisał q.b. zgłaszajcie się w temacie ogólnym, a tutaj ustalacie w co będziecie grali/jaki pokaz organizowali.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3958
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r » czwartek, 1 kwietnia 2010, 00:15

To panowie , co z O:WWII jest planowane ??
Obrazek
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1219
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. » czwartek, 1 kwietnia 2010, 12:01

To znowu kwestia dyskusyjna, może troszkę wsadzę kij w mrowisko :)

Mam parę szalonych koncepcji w głowie. Ale po kolei...

Generalnie jednego dnia odcinamy się z Wookushem od Oww2 i zrobimy pokaz Ambush Alley: Force on Force w klimacie arabskim/ modern. (Odcinamy nie znaczy alienujemy - zapraszamy do zabawy!)

Myślałem też by nauczyc resztę zasad Ambush Alleya: FoF w klimacie II wojennym - w skirmishu Powstańczo-Warszawskim. Bo takowy stół na pewno będzie w tym roku, ze względu na wiadome osiągnięcia kilku osób w tematyce AK-Powstańczej. Ze swojej strony zapewniam tereny miejskie, kamienice, budynki, murki, etc... Ja sam bym nie brał udziału w samej grze, ale był tzw "Umpire" w kwestiach spornych zasad oraz dokumentowałbym zmagania na stole. :chick:
Kwestią sporną w tym wypadku będzie tylko dobór zasad. Jak będziecie chcieli to zrobimy Oww2, chociaż Force on Force też da radę bo ma sporo smaczków i nie potrzeba wymyślac statystyk morale i tabelek broni, oraz sama gra jest bardziej dynamiczna i szybsza (nie ma ślęczenia nad kartami rozkazu - są akcje i reakcje ale w nieszablonowym stylu)...

Jeśli projekt walk PW nie wypali (w co naprawdę mocno wątpię), to proponowałbym w razie awarii zrobic to co nie wyszło rok temu - czyli wielką bitwę pancerną z udziałem kilku osób na stronę...
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush » czwartek, 1 kwietnia 2010, 12:16

Jeśli chodzi o Powstanie w AA, to pierwszego dnia trzeba omówić ewentualny scenariusz i strony (graczy), bo bieganie z powstańcami po planszy na wyniszczenie nie ma sensu. Przede wszystkim należy sprawę omówić, abyśmy z q.b. wiedzieli co wziąć. Wszystko też będzie zależało od warunków ile stołów, jakie stoły, czy budynek, czy namiot, czy wieje czy nie :P
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3958
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r » czwartek, 1 kwietnia 2010, 12:56

Do walk AK zgłaszam swoich Niemców.

My z Arkiem zagramy na pewno bitwę pod Overloon.

Mam jeszcze dwa pomysł na grę ale czekam aż się Blitz i Przemos zadeklarują czy będą czy nie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
kozak
Sergent
Posty: 146
Rejestracja: czwartek, 27 grudnia 2007, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kozak » czwartek, 1 kwietnia 2010, 18:31

QB jeszcze to uzgodnię z Tobą - mogę wydrukować na ploterze podkład pod stół Powstania Warszawskiego. Jako podkład były by zdjęcia lotnicze z 1944 roku.

Mogę wydrukować to w skali 1:72 lub zbliżonej. Był by to realny układ ulic i budynków ..... Warszawy ...

wyglądało by to świetnie .... lepiej niż szary papier czy coś podobnego.

trzeba tylko ustalić obszar działania ...

Ja na żadnym systemie gry się nie znam ... ale mogę udostępnić moje modele.
Zablokowany

Wróć do „Konwent GRENADIER”