Modyfikacje i zasady opcjonalne do 1939

Forum o wydanych grach wydawnictwa ("1939", "Feudalizm") oraz o innych projektach.

Modyfikacje i zasady opcjonalne do 1939

Postby Arteusz » Monday, 1 February 2010, 21:31

Zacznę od modyfikacji kart pogody.
Można w ogóle z nich zrezygnować na rzecz prostej tabelki.
Sprawdzanie pogody przed bitwą to rzut k6 (przyjęty zakres na k6 odpowiada procentowemu występowaniu kart pogody). Wynik 3-6 oznacza pogodę dobrą (z karty Słonecznie). Rzut z wynikiem 1-2 oznaczałby konieczność wykonania dodatkowego rzutu k6. I przy drugim rzucie wynik 1-2 to Gęsta mgła, 3-4 Zachmurzenie, 5-6 Obfite opady. Wpływ danych warunków zgodnie z opisem na kartach.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
User avatar
Arteusz
Praetor
 
Posts: 3190
Joined: Sunday, 7 October 2007, 16:17
Location: Kielce

Postby daniel » Thursday, 4 February 2010, 20:11

Powiem ciekawie to brzmi tylko jak sprawdzi się w praktyce ? o_O
User avatar
daniel
Stabsfeldwebel
 
Posts: 275
Joined: Saturday, 5 December 2009, 18:15
Location: Rzeszów/Przemyśl

Postby Piskor » Thursday, 4 February 2010, 22:52

Próbowałem wytestować ten pomysł? Sprawdza się?
"Polska nie zna pojęcia pokoju za wszelką cenę!"
User avatar
Piskor
Podporucznik
 
Posts: 351
Joined: Thursday, 31 December 2009, 18:53
Location: Dolny Śląsk

Postby Arteusz » Thursday, 4 February 2010, 23:27

Sprawdza, bo prawdopodobieństwo jest bardzo zbliżone z tej kostki i układu kart.
Można by przetestować jeszcze na kostce k8 (ale tutaj już potrzebna taka kostka). Z rozkładem 3-8 dobra pogoda, 1-2 inna i następny rzut k8 i wyniki 1-4 zachmurzenie, 5-6 obfite opady, 7-8 gęsta mgła. Przy k8 otrzymujemy prawdopodobieństwa idealnie takie same jak przy kartach.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
User avatar
Arteusz
Praetor
 
Posts: 3190
Joined: Sunday, 7 October 2007, 16:17
Location: Kielce

Postby daniel » Friday, 5 February 2010, 10:25

W takim razie nie potrzebne były by karty pogody skoro za pomocą kostki ustalało by się stan pogody .Tylko same opisy pogody wtedy by były .
User avatar
daniel
Stabsfeldwebel
 
Posts: 275
Joined: Saturday, 5 December 2009, 18:15
Location: Rzeszów/Przemyśl

Postby Arteusz » Friday, 5 February 2010, 13:10

Dokładnie tak. Dla graczy mających grę ta zmiana nie ma wielkiego znaczenia (bo maja już karty), ale dla dalszych egzemplarzy i zmniejszenia kosztów gry można z kart pogody zrezygnować.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
User avatar
Arteusz
Praetor
 
Posts: 3190
Joined: Sunday, 7 October 2007, 16:17
Location: Kielce

Postby Piskor » Friday, 5 February 2010, 15:49

Oficjalnie zmniejszy to koszty, ale mimo wszystko... ile oszczędzi się na 1-2 kartkach A4? :)
Druk to kwestie groszowe, laminowanie tym bardziej. Jeżeli dałoby się oszczędzić na kolejnych 4-5 kartkach, to wtedy możnaby mówić o realnym spadku ceny.
"Polska nie zna pojęcia pokoju za wszelką cenę!"
User avatar
Piskor
Podporucznik
 
Posts: 351
Joined: Thursday, 31 December 2009, 18:53
Location: Dolny Śląsk

Postby SO » Friday, 5 February 2010, 17:15

W kwestii zmian:

Nosimy się z zamiarem dość znaczącej zmiany tzn. jedna duża mapa 110X110 cm. z siatką heksagonalną na której gra się już żetonami jednostek ( rezygnacja z planszy taktycznej ). Karty walki i karty dowódców zostają. Pogoda zgodnie z pomysłem Arteusza. Zasadnicza mechanika gry nie ulega zmianie. W pakiecie podstawowym żetony wojsk sowieckich, rumuńskich i może litewskich no i więcej scenariuszy. Może taka zmiana spowodowałby zdecydowanie szybszą rozgrywkę. Jest tylko jedno ale, nie będziemy w stanie utrzymać dotychczasowej ceny, może dość znacznie wzrosnąć.

Gdyby pomysł przeszedł w fazę realizacji to dotychczasowi nabywcy otrzymaliby nową grę
(w ramach promocji ) za cenę dodatku planowanego do poprzedniej wersji.
User avatar
SO
Starszy Sierżant
 
Posts: 236
Joined: Wednesday, 23 December 2009, 21:30
Location: Dolny Śląsk

Postby FrankGiovanni » Friday, 5 February 2010, 19:19

Jest to duża zmiana, dlatego trzeba to przemyśleć kompleksowo a może opracować od poczatku grę by wszystkie elementy ze sobą dobrze współdziałały, na to potrzeba czasu by kolejne edycje nie wychodziły co miesiąc :). Taka moja sugestia. Można też zasięgnąć rady i opinii testerów.
Pozdrawiam.
i powodzenia w Tworzeniu.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
User avatar
FrankGiovanni
Lieutenant
 
Posts: 494
Joined: Monday, 27 February 2006, 22:46
Location: Warszawa

Postby daniel » Friday, 5 February 2010, 19:52

A o ile miała by była wyższa cena ?
User avatar
daniel
Stabsfeldwebel
 
Posts: 275
Joined: Saturday, 5 December 2009, 18:15
Location: Rzeszów/Przemyśl

Postby SO » Friday, 5 February 2010, 20:02

Największe koszty generuje wspomniana mapa. Liczyliśmy wstępne koszty, może to nawet dwukrotnie zwiększyć cenę.
User avatar
SO
Starszy Sierżant
 
Posts: 236
Joined: Wednesday, 23 December 2009, 21:30
Location: Dolny Śląsk

Postby daniel » Saturday, 6 February 2010, 12:29

To już niebezpiecznie blisko innych gier tego typu .
User avatar
daniel
Stabsfeldwebel
 
Posts: 275
Joined: Saturday, 5 December 2009, 18:15
Location: Rzeszów/Przemyśl

Postby Arteusz » Saturday, 6 February 2010, 12:34

Ja się zastanawiam czy mapa 110x110 cm nie będzie za duża. Gdzie to rozłożyć? Tylko podłoga zostaje. Osobiście wolałbym standard map GMT. Bo z tak dużą mapą popada się chyba w druga skrajność.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
User avatar
Arteusz
Praetor
 
Posts: 3190
Joined: Sunday, 7 October 2007, 16:17
Location: Kielce

Postby daniel » Saturday, 6 February 2010, 12:46

A może trochę mniejsza plansza ale za to bardziej szczegółowa ?
User avatar
daniel
Stabsfeldwebel
 
Posts: 275
Joined: Saturday, 5 December 2009, 18:15
Location: Rzeszów/Przemyśl

Postby SO » Saturday, 6 February 2010, 13:55

Wszystko to prawda. Duża mapa - duży problem z jej użytkowaniem. Cały czas zastanawiamy się jak to wszystko ze sobą pogodzić. Przy odpowiednio mniejszej mapie nie będzie miejsca na wiele samodzielnych jednostek występujących w grze ( a tych jest dużo i u nas i u Niemców). Sztuczne grupowanie tych jednostek zwichruje historyczność gry a ich pominięcie tym bardziej. Heksy raczej nie mogą być mniejsze niż pod żetony o wymiarach 15X15 mm bo inaczej trzeba będzie patrzeć przez lupę.
Jaki rozmiar byłby według Was najlepszy?
User avatar
SO
Starszy Sierżant
 
Posts: 236
Joined: Wednesday, 23 December 2009, 21:30
Location: Dolny Śląsk

Next

Return to Wydawnictwo KORDYT

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest