Szwadron - zasady systemu

Napoleoński system bitewny

Szwadron - zasady systemu

Postby Zwierz » Tuesday, 13 May 2008, 23:25

Aktualne zasady znajdują się pod tym linkiem:
ZASADY

W tym wątku będą pojawiały się jedynie aktualizacje i zmiany do wersji znajdującej się na stronie.

Lista zmienionych punktów:
1.5.1 Aby określić ilość zniszczonych jednostek trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość oddziału. Wynik zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik dzielenia oznacza ilość zniszczonych jednostek.

2.3.1 Wszelkie operacje wykonuje się całymi oddziałami, po kolei. Trzeba zakończyć czynności jednym oddziałem zanim przejdzie się do wykonywania czynności oddziałem następnym (wyjątki: łączona walka wręcz, łączony ruch, łączony ostrzał).

Punkty 4.3.2 , 4.3.3 zostają skasowane
Punkty numer 4.3.4-6 zostaną przenumerowane na 4.3.2-4

Zmieniono:
4.3.4 Brak linii widoczności pozwala na podjęcie jednostką innej akcji.
4.4.1 Każda krawędź podstawki jednostki ma swój kąt ostrzału, które znajduje się pomiędzy liniami łączącymi środek podstawki i rogami podstawki przy tej krawędzi.


Dodano:
4.4.4 Wrogi oddział znajduje się w polu ostrzału danej jednostki jeżeli z każdego punktu krawędzi, z której dana jednostka prowadzi ostrzał, można poprowadzić linię widoczności, znajdującą się w kącie ostrzału, do krawędzi podstawek jednostek należących do wrogiego oddziału.

Zmieniono
4.6.4 Aby określić ilość zniszczonych jednostek, trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość ostrzeliwanego oddziału. Wynik dzielenia zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik to ilość zniszczonych jednostek.[/b]
Last edited by Zwierz on Tuesday, 12 April 2011, 08:01, edited 4 times in total.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
Zwierz
Sergent-Major
 
Posts: 175
Joined: Tuesday, 25 March 2008, 18:25
Location: Warszawa

Postby Zwierz » Monday, 19 May 2008, 21:01

Dodano punk 3.3 łączony ruch oddziałów. Manewr ten umożliwia by np. działa przesuwały sie wewnątrz czworoboku piechoty (jeden oddział piechoty).
Semper incerti exitus proeliorum sunt
Zwierz
Sergent-Major
 
Posts: 175
Joined: Tuesday, 25 March 2008, 18:25
Location: Warszawa

Postby Raleen » Tuesday, 27 May 2008, 21:04

Zasady systemu na Portalu Strategie - wersja pierwotna:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=134

Zasady systemu do ściągnięcia na Portalu Strategie - wersja poprawiona (aktualna):

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218

Lista jednostek armii napoleońskich do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218

Autorem wszystkich materiałów jest Jarosław Dekowski.
Last edited by Raleen on Tuesday, 12 April 2011, 08:04, edited 1 time in total.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34376
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby Raleen » Wednesday, 28 May 2008, 13:50

Na stronie jest wersja trochę zupgrade'owana, także przejrzyjcie. Wszystko oczywiście jest do dyskusji. Sądzę, że na obecnym etapie te zasady Zwierz musi dokończyć merytorycznie, a potem można siąść jeszcze raz i je wyszlifować jeśli chodzi o redakcję, chociaż sądzę, że już obecnie jest nieźle.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34376
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby Zwierz » Monday, 16 June 2008, 22:44

Zmiana punktu 1.5.1

Ze względu na to, że większość walk kończyła się zadaniem ilości uszkodzeń nie będącym wielokrotnością wytrzymałości oddziału, prawie przy każdym starciu występował dodatkowy rzut kością. Dodatkowo rzut proporcjonalny do ilości zadanych uszkodzeń/ wytrzymałość powodował zwiększenie rozrzutu statystycznego wyników starcia. Powodowało to niekiedy skrajności, polegające na nieproporcjonalnie dużych stratach, lub "niezniszczalności" niektórych oddziałów. Zdecydowałem sie na rozwiązanie proponowane przez Juranda polegające na prostym zaokrąglaniu: 1/2 i mniej zaokrąglane są w dół, powyżej 1/2 zaokrąglane są w górę.
Testy przeprowadzone z nową wersja tej zasady wypadły pomyślnie. Widać uproszczenie zasad i zmniejszenie ilości nieprawdopodobnych wydarzeń.
Dodatkową konsekwencja będzie potrzeba uszczegółowienia łączonego ostrzału oddziałów potrzebnego dla zdjęcia pojedynczych figurek z oddziałów o wyższej wytrzymałości.
Ważnym z punktu widzenia założeń systemu było wyeliminowanie tabelki, mimo tego, że była ona dość intuicyjna.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
Zwierz
Sergent-Major
 
Posts: 175
Joined: Tuesday, 25 March 2008, 18:25
Location: Warszawa

Postby Zwierz » Tuesday, 17 June 2008, 22:24

Wprowadzam zmiany Raleena do "oryginału" i robię korekty związane z ostatnimi zmianami, zajmie to kilka dni. Potem dam propozycje zasad do czworoboków i prostych zasad do dowodzenia.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
Zwierz
Sergent-Major
 
Posts: 175
Joined: Tuesday, 25 March 2008, 18:25
Location: Warszawa

Postby Raleen » Thursday, 19 June 2008, 13:20

OK, jako że z wykształcenia nadaję się na legislatora, służę pomocą przy redagowaniu całości. Jak na razie pierwotna wersja w wielu miejscach zrobiła na mnie dobre wrażenie pod względem spójności.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34376
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby Zwierz » Thursday, 19 June 2008, 18:52

Niemożliwość przeprowadzenia "pasa widoczności" w praktyce spowodowała, że zmienią sie odrobinę zasady ustalania widoczności i pola ostrzału.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
Zwierz
Sergent-Major
 
Posts: 175
Joined: Tuesday, 25 March 2008, 18:25
Location: Warszawa

Postby Zwierz » Saturday, 5 July 2008, 18:38

Dużymi krokami nadchodzi kompletna aktualizacja zasad, musi jeszcze poczekać na jeden test i poprawki stylistyczne.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
Zwierz
Sergent-Major
 
Posts: 175
Joined: Tuesday, 25 March 2008, 18:25
Location: Warszawa

Postby Raleen » Friday, 17 December 2010, 10:42

W ramach prac nad nową wersją naszej strony i przywracaniem pewnych materiałów do użytku pojawiła się na Portalu Strategie pierwsza wersja zasad "Szwadronu". Jeśli ktoś pilnie poszukuje (a co najmniej jedna osoba niedawno się do mnie zgłaszała), są pod poniższym linkiem:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=125

Wszelkie aktualizacje mam nadzieję w najbliższym czasie, w tym wcześniejszych linków w dziale i innych materiałów jak listy armii do systemu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34376
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa


Return to Szwadron

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest