Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926

Gra o zamachu majowym w 1926 r.

Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926

Postby Umpapa » Monday, 27 September 2010, 22:16

W Maju 1926 sporadycznie potrzebne jest uzyskanie czysto losowego rezultatu.

Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej (coby uniknąć mylenia k6 i drewnianych kosteczek).

Nie chcę też komplikować i podrażać samej gry.

Losowanie karty z talii kart odpada, m.in. z racji tego, że w scenariuszu historycznym (grywalnym co najwyżej dwa razy, więc rzadko używanym, ale jednak) kolejność kart w talii jest ściśle określona i zgodna z numeracją.

Dotąd stosowałem mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród własnych kart odrzuconych/usuniętych z gry (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery).

Wczoraj mój Brat złamał mechanike, poprzez zagrywanie/odrzucanie tylko kart nieparzystych (wg numeracji). Następnie zagrał karty, których wynik określany był pseudolosowo poprzez wymóg wylosowania odrzucnej karty nieparzystej. :/ Oczywiście najpierw nieparzyste.
OK, miał szczęśliwą ręke do dociągu, ale skoro sie zdarzyło, może sie powtórzyć.

Niedobrze.

Rozważaliśmy mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród kart odrzuconych/usuniętych z gry przez przeciwnika (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery). To jednakże tylko przesuwa problem: zagrywając/odrzucając karty o numeracji parzystej ograniczasz możliwości przeciwnikowi. To dość ciekawy sposób meta-gry, ale łamie klimat. "Hmm, nie skorzystam jeszcze z poparcia PPS, bo to może umożliwić mocniejszy efekt ostrzału" :?

Ostatecznie uznalismy, iż mechanika uzyskiwania losowego rezultatu poprzez wyrzut zwykłej monety będzie OK. Mechanika tania, niekłopotliwa, choć niekoniecznie klimatyczna (choć te byłby bardzo klimatyczne, ale za drogie:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?i ... nge_view=1 , może jako bonus dla pre-orderowców...).

Nawet nie byłoby trzeba dokładać monety, w końcu w każdym domu gracza jakaś moneta występuje....

Co myślicie o tym, by sporadycznie (parę razy w ciągu gry) gracze zmuszeni byli rzucać monetą?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Umpapa
Général de Division
 
Posts: 3081
Joined: Thursday, 10 September 2009, 01:58
Location: Szczecin

Postby brathac » Tuesday, 28 September 2010, 10:53

Umpy masz kolorowe klocki i woreczek w mechanice. Możesz zastosowac ten mechanizm do losowych wyborów. Chyba że wybór jest między A i B. Wtedy moneta może być.
User avatar
brathac
Major
 
Posts: 1167
Joined: Tuesday, 17 October 2006, 12:19
Location: Łódź

Postby Umpapa » Tuesday, 28 September 2010, 11:12

Też myślałem o kostkach.

Tylko, że zwięźlej jest napisać na karcie:
"Rzuć trzy razy monetą. Za każdą wyrzuconą reszkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
niźli
"Do woreczka włoż X czerwonych kostek i Y niebieskich. Nie stosuj procedury walki. Za każdą wylosowaną czerwoną kostkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Umpapa
Général de Division
 
Posts: 3081
Joined: Thursday, 10 September 2009, 01:58
Location: Szczecin

Postby brathac » Tuesday, 28 September 2010, 11:24

No wszystko zależy od tego jaki wynik chcesz uzyskać i ile masz zmiennych.
User avatar
brathac
Major
 
Posts: 1167
Joined: Tuesday, 17 October 2006, 12:19
Location: Łódź

Postby Umpapa » Tuesday, 28 September 2010, 11:52

Losowanie kosteczek w innym mechanizmie niż bitewny mogłoby konfudować graczy, obawiam się.

Wykorzystywane to byłby rzadko, nie więcej niź 3-4 razy w ciągu gry.

Ale czy taki mechanizm nie jest za bardzo "od czapy"? Czy jest to rozwiązanie akceptowalne?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Umpapa
Général de Division
 
Posts: 3081
Joined: Thursday, 10 September 2009, 01:58
Location: Szczecin

Postby brathac » Tuesday, 28 September 2010, 12:22

Mnie nie przeszkadza. Jeden rzuci monetą, drugi pójdzie po k6. Wynik będzie ten sam.
User avatar
brathac
Major
 
Posts: 1167
Joined: Tuesday, 17 October 2006, 12:19
Location: Łódź

Postby Andy » Tuesday, 28 September 2010, 13:08

A mnie ta moneta jakoś nie zachwyca, jest jakaś taka... prowokacyjna w wymowie. ;)

Wolę K6 i klasyczne 1, 2, 3 versus 4, 5, 6. A może dla odmiany 1, 3, 5 vs. 2, 4, 6? Ale skoro:
Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej

to pozostaje chyba tylko rzut. Sugerowałbym tylko zamiast monety żeton: na jednej stronie portret Piłsudskiego, na drugiej Witosa. Koszt niewielki, a byłby chrom. :)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Postby brathac » Tuesday, 28 September 2010, 18:12

Też myślałem o ekstra żetonie, ale jeśli ma być wykorzystywany tylko 3-4 razy na grę to nie ma sensu zwiększać kosztów gry.
User avatar
brathac
Major
 
Posts: 1167
Joined: Tuesday, 17 October 2006, 12:19
Location: Łódź

Postby Umpapa » Tuesday, 28 September 2010, 20:18

Koszt niewielki, a byłby chrom.


Pomysł wyśmienity, niestety produkcja plastikowego żetonu o zadanych parametrach byłaby kosztowną imprezą (analizjąc koszt krańcowy produktu), przede wszystkim ze względu na konieczność stworzenia formy.

Gdyby grę wydać w 10 000 egzemplarzy to byłoby to rzeczywiście tanie rozwiązanie, ale w naszej skali wydawniczej byłoby to nie do przyjęcia, niestety.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Umpapa
Général de Division
 
Posts: 3081
Joined: Thursday, 10 September 2009, 01:58
Location: Szczecin

Postby wizun » Tuesday, 28 September 2010, 21:12

A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma :)
Last edited by wizun on Thursday, 1 January 1970, 02:00, edited 1 time in total.
User avatar
wizun
Lieutenant
 
Posts: 537
Joined: Tuesday, 1 January 2008, 22:55
Location: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Postby Monthion » Wednesday, 29 September 2010, 12:22

Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?
User avatar
Monthion
Sous-lieutenant
 
Posts: 453
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:55
Location: Kraków

Postby Umpapa » Wednesday, 29 September 2010, 13:34

A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma

Kosztów nie, ale gra robi się odrobinkę zręcznościowa...

Zatem raczej nie.

Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?


Problem pierwszy, taka speckostka mogłaby byc mylona z normalnymi kostkami z gry.

Problem drugi, wykonalne byłoby jedynie dołączanie gołej kostki oraz nalepek z kolorami do montażu wewłasnym zakresie. :?

Toteż aczej nie.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Umpapa
Général de Division
 
Posts: 3081
Joined: Thursday, 10 September 2009, 01:58
Location: Szczecin

Postby Monthion » Wednesday, 29 September 2010, 14:16

No to może "ence pence w której ręce", przy użyciu jednej czerwonej i jednej niebieskiej kosteczki.
User avatar
Monthion
Sous-lieutenant
 
Posts: 453
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:55
Location: Kraków

Postby brathac » Wednesday, 29 September 2010, 14:44

Wszystko zależy od częstotliwości z jaką ma być wykorzystywany mechanizm. Jeśli rzadko, to nie ma sensu wprowadzać dodatkowych gadżetów, zwykła moneta wystarczy.
User avatar
brathac
Major
 
Posts: 1167
Joined: Tuesday, 17 October 2006, 12:19
Location: Łódź


Return to Maj 1926

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron