Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926

Gra o zamachu majowym w 1926 r.
ODPOWIEDZ
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926

Post autor: Umpapa » poniedziałek, 27 września 2010, 22:16

W Maju 1926 sporadycznie potrzebne jest uzyskanie czysto losowego rezultatu.

Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej (coby uniknąć mylenia k6 i drewnianych kosteczek).

Nie chcę też komplikować i podrażać samej gry.

Losowanie karty z talii kart odpada, m.in. z racji tego, że w scenariuszu historycznym (grywalnym co najwyżej dwa razy, więc rzadko używanym, ale jednak) kolejność kart w talii jest ściśle określona i zgodna z numeracją.

Dotąd stosowałem mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród własnych kart odrzuconych/usuniętych z gry (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery).

Wczoraj mój Brat złamał mechanike, poprzez zagrywanie/odrzucanie tylko kart nieparzystych (wg numeracji). Następnie zagrał karty, których wynik określany był pseudolosowo poprzez wymóg wylosowania odrzucnej karty nieparzystej. :/ Oczywiście najpierw nieparzyste.
OK, miał szczęśliwą ręke do dociągu, ale skoro sie zdarzyło, może sie powtórzyć.

Niedobrze.

Rozważaliśmy mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród kart odrzuconych/usuniętych z gry przez przeciwnika (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery). To jednakże tylko przesuwa problem: zagrywając/odrzucając karty o numeracji parzystej ograniczasz możliwości przeciwnikowi. To dość ciekawy sposób meta-gry, ale łamie klimat. "Hmm, nie skorzystam jeszcze z poparcia PPS, bo to może umożliwić mocniejszy efekt ostrzału" :?

Ostatecznie uznalismy, iż mechanika uzyskiwania losowego rezultatu poprzez wyrzut zwykłej monety będzie OK. Mechanika tania, niekłopotliwa, choć niekoniecznie klimatyczna (choć te byłby bardzo klimatyczne, ale za drogie:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?i ... nge_view=1 , może jako bonus dla pre-orderowców...).

Nawet nie byłoby trzeba dokładać monety, w końcu w każdym domu gracza jakaś moneta występuje....

Co myślicie o tym, by sporadycznie (parę razy w ciągu gry) gracze zmuszeni byli rzucać monetą?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
brathac
Major
Posty: 1192
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: brathac » wtorek, 28 września 2010, 10:53

Umpy masz kolorowe klocki i woreczek w mechanice. Możesz zastosowac ten mechanizm do losowych wyborów. Chyba że wybór jest między A i B. Wtedy moneta może być.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » wtorek, 28 września 2010, 11:12

Też myślałem o kostkach.

Tylko, że zwięźlej jest napisać na karcie:
"Rzuć trzy razy monetą. Za każdą wyrzuconą reszkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
niźli
"Do woreczka włoż X czerwonych kostek i Y niebieskich. Nie stosuj procedury walki. Za każdą wylosowaną czerwoną kostkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
brathac
Major
Posty: 1192
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: brathac » wtorek, 28 września 2010, 11:24

No wszystko zależy od tego jaki wynik chcesz uzyskać i ile masz zmiennych.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » wtorek, 28 września 2010, 11:52

Losowanie kosteczek w innym mechanizmie niż bitewny mogłoby konfudować graczy, obawiam się.

Wykorzystywane to byłby rzadko, nie więcej niź 3-4 razy w ciągu gry.

Ale czy taki mechanizm nie jest za bardzo "od czapy"? Czy jest to rozwiązanie akceptowalne?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
brathac
Major
Posty: 1192
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: brathac » wtorek, 28 września 2010, 12:22

Mnie nie przeszkadza. Jeden rzuci monetą, drugi pójdzie po k6. Wynik będzie ten sam.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9611
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Andy » wtorek, 28 września 2010, 13:08

A mnie ta moneta jakoś nie zachwyca, jest jakaś taka... prowokacyjna w wymowie. ;)

Wolę K6 i klasyczne 1, 2, 3 versus 4, 5, 6. A może dla odmiany 1, 3, 5 vs. 2, 4, 6? Ale skoro:
Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej
to pozostaje chyba tylko rzut. Sugerowałbym tylko zamiast monety żeton: na jednej stronie portret Piłsudskiego, na drugiej Witosa. Koszt niewielki, a byłby chrom. :)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
brathac
Major
Posty: 1192
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: brathac » wtorek, 28 września 2010, 18:12

Też myślałem o ekstra żetonie, ale jeśli ma być wykorzystywany tylko 3-4 razy na grę to nie ma sensu zwiększać kosztów gry.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » wtorek, 28 września 2010, 20:18

Koszt niewielki, a byłby chrom.
Pomysł wyśmienity, niestety produkcja plastikowego żetonu o zadanych parametrach byłaby kosztowną imprezą (analizjąc koszt krańcowy produktu), przede wszystkim ze względu na konieczność stworzenia formy.

Gdyby grę wydać w 10 000 egzemplarzy to byłoby to rzeczywiście tanie rozwiązanie, ale w naszej skali wydawniczej byłoby to nie do przyjęcia, niestety.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
wizun
Lieutenant
Posty: 537
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Post autor: wizun » wtorek, 28 września 2010, 21:12

A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez wizun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant
Posty: 459
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: Monthion » środa, 29 września 2010, 12:22

Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » środa, 29 września 2010, 13:34

A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma
Kosztów nie, ale gra robi się odrobinkę zręcznościowa...

Zatem raczej nie.
Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?
Problem pierwszy, taka speckostka mogłaby byc mylona z normalnymi kostkami z gry.

Problem drugi, wykonalne byłoby jedynie dołączanie gołej kostki oraz nalepek z kolorami do montażu wewłasnym zakresie. :?

Toteż aczej nie.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant
Posty: 459
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: Monthion » środa, 29 września 2010, 14:16

No to może "ence pence w której ręce", przy użyciu jednej czerwonej i jednej niebieskiej kosteczki.
Awatar użytkownika
brathac
Major
Posty: 1192
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: brathac » środa, 29 września 2010, 14:44

Wszystko zależy od częstotliwości z jaką ma być wykorzystywany mechanizm. Jeśli rzadko, to nie ma sensu wprowadzać dodatkowych gadżetów, zwykła moneta wystarczy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maj 1926”