Strona do gry MAJ 1926 na BoardGameGeek

Gra o zamachu majowym w 1926 r.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Strona do gry MAJ 1926 na BoardGameGeek

Post autor: Umpapa » wtorek, 12 stycznia 2010, 21:25

http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
MiG
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: MiG » wtorek, 12 stycznia 2010, 21:42

Niestety, jak widzę premiera dopiero w 2011?:(
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez MiG, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piotro
Sergent-Major
Posty: 183
Rejestracja: wtorek, 19 maja 2009, 23:09
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa

Post autor: Piotro » wtorek, 12 stycznia 2010, 21:44

Ręce bolą od dawania ci kciuków pod obrazkami ;)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Piotro, łącznie zmieniany 1 raz.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » wtorek, 12 stycznia 2010, 21:44

Tak jak to było zapowiedziane od początku, na 85 lecie zamachu majowego.

Na Wielkanoc.

Darmowy marketing. ^^


Dziękuje bardzo, Piotro, odwdzięczę się pod Lasem Teutoburskim. ;)
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
MiG
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: MiG » wtorek, 12 stycznia 2010, 21:49

Zawsze można poczekać do 100 rocznicy. Darmowy marketing będzie jeszcze lepszy ;)

a tak na serio to (i to pewnie nie tylko mnie) niecierpliwość zżera:) To jeden z najciekawszych projektów o jakich słyszałem.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » wtorek, 12 stycznia 2010, 21:56

Bardzo bardzo dziękuje, MiG. :*

Zawsze będziesz mógł pograć w Warszawie albo Łodzi (albo Krakowie albo Szczecinie), już za parę miesięcy (jak grafika dopisze).

Zachęcam wszystkich projektantów gier do umieszczania swoich projektów na BGG, Aldie (admin od nowych gier na BGG) jest bardzo uczynny (choć do Raleena mu daaaaleko ;) ).

A "designer badge" jest "so cool"! ^^

P.S.: A wiesz, że Konin jest na mapie strategicznej?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
MiG
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: MiG » wtorek, 12 stycznia 2010, 22:02

Umpapa pisze: P.S.: A wiesz, że Konin jest na mapie strategicznej?
Pewnie nasi kolejarze tory rozkręcali, żeby wsparcie do Wawy nie dojechało ^^
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez MiG, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3027
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium

Post autor: Comandante » czwartek, 21 stycznia 2010, 13:37

Trafilem na cos takiego: http://www.1936guerracivil.com/index_en.htm

Wyglada na koncept miejscami podobny do Maj'26 http://boardgamegeek.com/boardgame/2768 ... erra-civil

Mam zamiar nabyc, jak tylko namierze sklep z grami w Sewilii, skad gorąco pozdrawiam! (19C) :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Comandante, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » czwartek, 21 stycznia 2010, 13:52

Dzięki za link. Kiedyś juz zassałem całość gry, było ponad 500 kart.

Jest to bardzo specyficzna symulacja wojny domowej.

Autor miał kłopot z eliminacją nadmiaru pomysłów (idei i postaci) do kart, to wrzucił wszystkie. :D Ale zrobił to pomysłowo, mianowicie zalecił składanie indywidualnych talii obu stron ala CCG (np MtG).

Tak więc jest to gra dla układaczy talii, poszukiwaczy combosów etc. Karciarzy strice.
Poza tym IMVHO dziwnym pomysłem sa Karty Pól Bitew.

Graficznie jak na PnP bardzo dobre.

Serdecznie pozdrawiam. :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Umpapa, łącznie zmieniany 1 raz.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35413
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » czwartek, 18 lutego 2010, 19:35

Umpapa pisze:Poza tym IMVHO dziwnym pomysłem sa Karty Pól Bitew.
Z ciekawości, jak to działa?

Do Maja 1926 chyba się nie przyda rzecz jasna :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » czwartek, 18 lutego 2010, 19:53

Karty Military i Polictical Objectives są losowane. Np Madryt, albo Salamanca. :crazy:

Następnie gracze zagrywają karty na poszczególne Objectives próbując je przejąć.
Each board can hold up to two objectives of its type (political objectives in the political board, military objectives in the military board). If there are two objectives of the same type active, each of them has to be defended by a different side. When an objective is activated, it is placed in the appropriate side of the board, depending on which side
attacks and which side defends.

When an objective is activated, the markers are placed in the positions indicated in
the objective itself: Diplomacy in the case of political objectives, Resistance Points (units
and tens) and Resistance Turns in the case of military objectives. During the game the
markers are moved to reflect the evolution of these concepts.

The maximum value for Diplomacy is the value indicated in the political objective card
itself. The minimum (and initial) value for Diplomacy is (marked in red). If it reaches
the maximum value, it cannot decrease again.

The maximum value (and initial) value for the Resistance Points is the value indicated
in the military objective card itself. The minimum value for Resistance Points is . If it
reaches the minimum value, it cannot increase again.

The maximum value (and initial) value for the Resistance Turns is the value indicated
in the military objective card itself. The minimum value for Resistance Turns is . If it
reaches the minimum value, it cannot increase again.

Resistance Points. Defense of a military objective. The goal of the attacking side is
to reduce the Resistance Points to in order to win the objective.
Through the game Resistance Points may increase or decrease, but they can never
exceed their initial value (indicated in the military objective card itself) nor their minimum
value ( ).

Resistance Turns. Time needed by the defending side to secure the control of the
military objective. The goal of the defending side is to make the Resistance Turns drop
down to before the Resistance Points do the same. Resistance Turns decrease each
turn, but only if the current Resistance Points are at least half their maximum value
(rounded up).

Activating an objective. Indicates intention of starting the fight over a political or
military objective.

An objective may be activated by any side (each one has different activation conditions).
When activated, the objective is placed in the appropriate board.

An active objective is the one placed on a board. The rest are either resolved or not
yet activated objectives.

A resolved objective cannot be activated again.

Activating conditions. Indicates conditions to be met by either side in order to activate
the objective.

Political objectives are activated based on the number of characters without military
bonus that are present in the rearguard. The time this condition may be ignored is when
the enemy loses Diplomacy and there is no active objective where Diplomacy may be
moved.

Military objectives are activated based on the number of armies in play (attacking side)
or in limbo (defending side).
Mało symulacjonistyczne.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3186
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Arteusz » czwartek, 18 lutego 2010, 21:14

Dajta sobie spokój z tą karcianką o wojnie w Hiszpanii. Tylko ESPANA 1936 i długo dalej nic. :>
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » środa, 20 października 2010, 11:52

Umpapo zapytam może w tym miejscu ( chciałoby się dać jak najszybciej tę dziesiątkę polskiej grze :) ) czy termin wydania gry Maj 1926 czyli rok 2011 będzie dotrzymany ?
Jak przebiegają testy gry, czy inspirują do jakiś zmian czy też raczej przekonują o słuszności założeń ?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Umpapa
Général de Division
Posty: 3200
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa » poniedziałek, 25 października 2010, 21:19

Przepraszam, że odpowiadam dopiero po paru dniach, ale byłem przez weekend off-line.
Czy termin wydania gry Maj 1926 czyli rok 2011 będzie dotrzymany ?
Nie wiem. Serio. Postaram się, bardzo mi zależy, bo mam dopięty nawet marketing, w tym redaktora z Rzepy.

Ale jak to odpowiedział kiedyś Czesław Niemen dziennikarzom dopytującym się o nową płytę: "Muzyka będzie skończona jak będzie skończona."

Wciąż mam nowe pomysły na ulepszenie gry, a każdy pomysł wymaga playtestingu na który niestety nie mam tyle czasu ile bym mieć chciał.
Jak przebiegają testy gry, czy inspirują do jakiś zmian czy też raczej przekonują o słuszności założeń ?
Podstawowe założenia zawsze są bez wątpienia słuszne, cokolwiek by mówili playtesterzy. ;)

Serio: założenia są bez wątpienia słuszne. Wszystko działa. Pragnę jednak wycisnąć co się da z mojej nietradycyjnej mechaniki. Wciąż igram z pomysłem Kostek Zmęczenia. Opiszę moje pomysły w osobnych wątkach.

Stale obcinam strategie wygrywające.

Testuje też sytuację minimaxowe, skrajne, typu jeden gracz losuje wszystkie karty warszawskie, a drugi pozawarszawskie. Wykorzystuję tutaj w testach mechanizm licytacji o karty., jakie wylosuje Przeciwnik. Karty o które toczy się zacięta walka osłabiam.

Muszę też zmienić wszystkie pliki graficzne: z czarnej obwódki rewersu kart na obwódkę białą. Choć czarne obwódki są ładniejsze i twardsze (przynajmniej w drukarni Artscrow, albowiem czarny kolor wymaga nałożenia farby, która działa jak usztywniający lakier), to szybciej podlegają uszkodzeniu ułatwiającemu ich identyfikację. Białe obwódki (ramki) na rewersie uniemożliwiają rozróżnianie kart Przeciwnika i na stosie.

Borykam się z siecią kolejową: ściśle historyczny układ jest mało fajny, nudny, powtarzalny - zmuszą graczy do powtarzania co grę takich samych transportów koleją. Wpuszcza ruch strategiczny koleją w (nomen omen) koleiny. Nieco ahistoryczny jest ciekawszy, fajniejszy i dający więcej alternatyw. Ponieważ nie ma możliwości wydrukowania dwóch plansz, chyba trochę nagnę rzeczywistość. Mogły się tu i ówdzie tory popsuć, wydłużając czas podróży eszelonów. Regrywalność ponad historyczność, mniemam. Poza tym, w gruncie rzeczy nie wiadomo jaki był w maju 1926 rzeczywisty stan techniczny istniejącej sieci kolejowej, choć terminy remontów znamy.
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=mapa

Pozdrawiam zainteresowanych i pokornie proszę o uzbrojenie się w cierpliwość.
Gra wyjdzie na pewno.
Wtedy kiedy będzie tak dobra, jak tylko będę to w stanie osiągnąć.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 25 października 2010, 21:30 przez Umpapa, łącznie zmieniany 2 razy.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Strona do gry MAJ 1926 na BoardGameGeek

Post autor: Strategos » poniedziałek, 3 marca 2014, 01:39

Czy stęsknieni i nieustępliwi :) przyszli nabywcy gry mogą uzyskać informację na temat przybliżonej daty wydania gry :) ?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maj 1926”