Maj 1926: wieści

Gra o zamachu majowym w 1926 r.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3269
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: WarHammster » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 21:39

700 figurek fiu fiu... ja w rok wymalowałem jakieś 200 :). Wyzdrowiejesz, to wymalujesz 10.000 ^^. Dużo zdrowia Ump.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3231
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: Umpapa » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 21:46

Kwestia organizacji produkcji taśmowej. Np 450 figurek batalionu Wehrmahtu - miesiąc malowałem chlebaki, miesiąc menażki, miesiąc gazmaski i hełmy etc. Serio. Przeplatane 15 mm sci-fi, tez taśmowo. Coby z nudów nie umrzeć. Powloli to zaczęło przypominac pracę. :? Czekam na wiosnę coby polakierować.

No i kwestia jakości malowania - moje malowanie jest tak ze trzy poziomy gorsze od Twojego, toteż i szybsze. :)
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3269
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: WarHammster » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 21:56

Hehe... a co na to kobieta?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3231
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: Umpapa » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 22:06

Bardzo mnie kocha, mam najlepszą Żonę na świecie. :D Pulpit do malowania zdejmuję z szafy i kładę na stole w salonie zawsze jak oglądam TV.


W zasadzie cały salon jest zazwyczaj zawalony figurkami/makietami. :oops:


Bardzo bardzo BARDZO mnie kocha, jak tak sobie teraz o tym myślę. :D Choć malowanie figurek to taka forma terapii manualnej.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9611
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: Andy » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 22:38

Trzymaj się, Umpapo, nie dawaj się paskudnym choróbskom!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3269
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: WarHammster » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 22:42

Ump, to bardzo dobrze, taka żona to skarb, pilnuj, dbaj, poleruj i doglądaj. Co prawda żony nie mam, ale moja "przyszła" żona artylerzystka tak mnie kocha, że jeździ ze mną na potyczki i turla za mnie kośćmi, lepsze ma wyniki :).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3231
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: Umpapa » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 22:58

Wiem, widziałem na zdjęciach na blogu, śliczną masz Żonę. Niestety moja Żona za nic nie już nie chce grać ze mną, nawet w planszówki.

Bardzo dziękuję za wszystkie życzenia zdrowia, ale teraz już jest dobrze.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Maj 1926: wieści + szukam playtesterów ze Szczecina

Post autor: Strategos » środa, 25 marca 2015, 23:56

Tak dla przypomnienia (zapowiadałem to w innym miejscu, że będę to robił :) od czasu do czasu). Przyszły nabywca gry, nie zapomina o projekcie, czeka na pomyślne wieści i nieustająco trzyma kciuki. :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Umpapa
Général de Division
Posty: 3231
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści

Post autor: Umpapa » niedziela, 24 stycznia 2016, 22:56

Z dobrych wieści: wróciliśmy parę miesięcy temu do pracy nad Majem.

Po pierwsze i najważniejsze, udało się nam wreszcie rozwiązać problem nieeleganckiej i staroświeckiej Tabeli Determinacji. Pasowała do planszy jak wół do karety. Zaburzała proporcję i estetykę.

Co zrobiliśmy?

Inkorporowaliśmy Tabelę Determinacji do Kalendarza!

Kalendarz stał się zatem spójnym systemem:
- odliczania czasu gry;
- odliczania czasu przegranej;
- torem określania zdarzeń (szabas);
- torem uzupełnień reorganizowanych batalionów;
- torem Determinacji obu Graczy;
- torem Ryzyka/Strat/Eskalacji;

Jeśli Zegar Gry znajdzie się na jednym polu:
a) ze znacznikiem Determinacji gracza, ten gracz przegrywa;
b) ze znacznikiem Determinacji obu graczy, przegrywają obaj;
c) ze znacznikiem Ryzyka/Eskalacji/Strat [który to Znacznik zjeżdża od końca kalendarza wskutek ryzykownych politycznie akcji jak wykorzystanie artylerii, Miotaczy Ognia, Czołgów, zagranie "Strajku powszechnego", Mobilizacji 4 roczników", "Bracia Rusini" etc], przegrywają obaj;
d) z kostkami Batalionów Graczy [które to kostki najczęściej przesuwane są na Kalendarz wskutek rozbicia walką i reorganizacji], Gracze ci wystawiają te kostki Batalionów w opanowanych punktach rozstawienia [głównie Koszary, Cytadela etc]
(...)
Determinacja Stron to dystans pól na Kalendarzu między Zegarem Gry a Znacznikiem Determinacji.
(...)
Determinacja ogranicza możliwość zagrania niektórych Kart.
[Jeśli chcesz wykorzystać broń chemiczną, "Pułk Artylerii Najcięższej" albo "Strajk powszechny", musisz być baaaardzo zdesperowany]
(...)
Determinacja strony o niższej determinacji określa efekt wylosowania w walce Kostki Morale:
[przechodzenie na stronę przeciwnika->dezercja->odwrót->rozbijanie->eliminacja->rozstrzeliwanie jeńców i mordowanie rannych]
(...)
Różnica Determinacji Stron określa ilość losowanych Kostek Morale (jedna Kostka Morale za każde 3 pola różnicy).
Kalendarz służy teraz nie tylko do określania etapu gry, do określania warunków (noc/świt/szabas/suma w niedzielę), do określania uzupełnień - jako tor reorganizacji rozbitych batalionów.

Służy jako tor nieustannego wyścigu o przepychanie znacznika Determinacji ciut dalej, o odsuwanie w czasie klęski, o przyspieszenie upadku Polski. Wygra ten, który clausewitzowsko i historycznie dłużej zachowa wolę walki.


Osiągnęliśmy też dzięki temu lepszą, drobniejszą ziarnistość (granularity) Determinacji. Nie ma tylko kilku poziomów. Można było wprowadzić możliwość opłacania efektów silniejszych kart własną malejącą lub cudzą rosnącą Determinacją. Choć oczywiście najprostszym sposobem podniesienia Determinacji jest zagranie odpowiednich kart polityków, stronnictw etc, czasem sukces militarny pozwala odsunąć dalej znacznik D na kalendarzu. Ujmujące są detale np jeśli panujesz nad Obiektem "Nadajnik Polskiego Towarzystwa Radiotechnicznego" (wykorzystywany przez Rozgłośnię Polskie Radio S.A w Warszawie ulica Narbutta 29) przy zagrywaniu Karty Polityków celem wzrostu Determinacji otrzymujesz bonus +1.

Osiągnęliśmy też lepszą, drobniejszą ziarnistość (granularity) Ryzyko/Strat/Eskalacja. Nie ma kilku poziomów, jest kilkadziesiąt. Nawet zagranie słabszej Karty, zniszczenie pojedynczego batalionu jest odnotowane (za cenę częstszego przesuwania znacznika Ryzyka/Strat na Kalendarzu, ale to się i tak opłaca dla harmonii gry).

Oczywiście miało to i swoje wady. M.in. minimalnie trudniej liczyć Kostki Morale, nie zgarnia się ich ot tak z Tabeli, tylko trzeba odliczyć co trzecie pole na Kalendarzu między znacznikami Determinacji obu stron.

Musieliśmy odpowiednio pozmieniać treść wszystkich Kart, robimy od początku balans równowagi kart i stron, tempa gry etc, ale generalnie wydaje się, że wreszcie mamy elegancko połączone wszystkie główne systemy gry.

Opisana wyżej zmiana była na tyle duża, że traktuję to jako kolejną, szóstą wersję mojej gry. Siódmej już chyba nie będzie.

Wciąż nie rozumiem dlaczego niektóre posunięcia wojskowe obu stron wyglądały tak, jak wyglądały, ale nie jest wykluczone że będę miał w tym roku lepszy wgląd w tę sprawę (lepszy dostęp do akt).

Pokornie Was proszę nie ekscytujcie się zanadto, jeszcze długa droga przed nami.

To by było na tyle. Jak będę coś więcej mógł pokazać, to pokażę. W wolnej chwili zaktualizuję na BGG zdjęcia.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35747
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści

Post autor: Raleen » poniedziałek, 25 stycznia 2016, 07:54

Bardzo się cieszę Umpapo, że wracasz do swojego niezwykle interesującego projektu. W wolnej chwili chętnie się przyjrzę szczegółom i postaram się wspomóc.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1538
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Maj 1926: wieści

Post autor: Leo » piątek, 18 marca 2016, 22:25

Właśnie czytam "Przewrót majowy" A.Garlickiego. Analogii do obecnej sytuacji w Polsce niestety zdecydowanie za dużo. Ale poza tym czytając przypomniałem sobie o projekcie Umpapy. Myślałem, że gra umarła, ale całe szczęście nie. Trzymam kciuki za to, żeby Autor nie stracił zapału. Jakbyś miał ochotę kiedyś wybrać się na jakiś konwent i potestować, to ja bardzo chętnie :)
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Umpapa
Général de Division
Posty: 3231
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Maj 1926: wieści

Post autor: Umpapa » sobota, 19 marca 2016, 20:07

Zapału nie straciłem i grę na pewno ukończę.

W związku z projektowaną zmianą w ustawie o IPN, niewykluczone, że pod patronatem IPN (rozszerzony będzie zakres działalności IPN przed 1939).
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1538
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Maj 1926: wieści

Post autor: Leo » niedziela, 20 marca 2016, 15:11

Oby. Bo czytając takie wypowiedzi jak poniższa Ryszarda Terleckiego, to się obawiam czy w IPN-ie będą jeszcze siły i środki na robienie gier:

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/ ... c-Instytut
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maj 1926”