Czytelność kości do gry (k6)

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Awatar użytkownika
Torgill
General
Posty: 5431
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 33 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Torgill » środa, 1 czerwca 2016, 21:30

Jakie kostki preferujecie i uznajecie za bardziej czytelne (k6)? Z oczkami, czy z cyframi?
Awatar użytkownika
SeeM
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2012, 13:55
Been thanked: 1 time

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: SeeM » środa, 1 czerwca 2016, 21:40

Torgill pisze:Jakie kostki preferujecie i uznajecie za bardziej czytelne (k6)? Z oczkami, czy z cyframi?
Oczywiście, że z oczkami. :) Nawet karty do Combat Commander mają narysowane kości do gry, chociaż równie dobrze mogłyby mieć numery. Jest coś w klasycznej kostce, co znam i do czego mam zaufanie. Nie muszę liczyć oczek, ani długo sprawdzać czy są na swoim miejscu i na właściwej ściance. Wiem czego się spodziewać i mniej więcej jakie są szanse na k6, 2k6 i 3k6.
Ostatnio zmieniony środa, 1 czerwca 2016, 22:44 przez SeeM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
psborsuk
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 615
Rejestracja: czwartek, 8 września 2011, 22:43
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: psborsuk » środa, 1 czerwca 2016, 21:57

Też wolę oczka. O ile kostki z np. Q-workshop są ładne, to są też strasznie nieczytelne.
Awatar użytkownika
Jarek
Général de Division Commandant de place
Posty: 4596
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Been thanked: 9 times

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Jarek » środa, 1 czerwca 2016, 22:14

Stanowczo oczka.
Profes79
General
Posty: 5653
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Profes79 » środa, 1 czerwca 2016, 23:14

Wsio ryba; grając w RPG do kości znakowanych cyfrowo się przyzwyczaiłem.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2778
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: GRZ » czwartek, 2 czerwca 2016, 00:05

Hmm oczka chyba że normalne cyfry są, a nie jakieś gówno typu:
Obrazek
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4961
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Przemos19 » czwartek, 2 czerwca 2016, 08:05

GRZ - mam chyba z tej serii kości dla Niemców, poza czasem problemem z odczytaniem 2 i 5 są spoko :) Zwłaszcza krzyż niemiecki jako szóstka.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3269
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: WarHammster » czwartek, 2 czerwca 2016, 09:14

Moim zdaniem najlepsze k6 to kosteczki GW zwane Dice Cube (te starsze) w kwadratowych pojemniczkach. Sztuk 25 za 21 zł. Najnowsze z deka o odmiennym wyglądzie, sztuk tylko 20 w tej samej cenie są.

Stare DC (nie mają super czachy ;)):
Obrazek

Nowe DC:
Obrazek

Uważam, że to najbardziej optymalny wybór jeśli chodzi o ten rodzaj kostek i są czytelne.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4081
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Sarmor » czwartek, 2 czerwca 2016, 09:35

K6 najlepsze są z kropkami, bez udziwnień... Z cyframi też byłyby ok, ale jakoś nigdy się nie spotkałem z takimi bez zbędnych ozdóbek.
Choć ja tam wolę więcej ścianek. :P
Przemos19 pisze:GRZ - mam chyba z tej serii kości dla Niemców, poza czasem problemem z odczytaniem 2 i 5
Na tym właśnie polega nasz problem z tymi kostkami. :P
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4961
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Przemos19 » czwartek, 2 czerwca 2016, 15:15

Ja już się przyzwyczaiłem, moi stali przeciwnicy też :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2778
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: GRZ » czwartek, 2 czerwca 2016, 15:26

Nienawidzę tych kości. :P Niemieckie są odrobine lepsze.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 611
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Radosław Kotowski » czwartek, 2 czerwca 2016, 18:21

Takich jakie poleca WarHammster albo większych o ściance 16mm.
Lubię różne fikuśne wzory na kostkach albo półprzezroczyste.
Byleby nie przesadzić, czytelność jest ważna..
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 730
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: MKG » sobota, 4 czerwca 2016, 15:38

Dla mnie klasyka, tylko oczka. O wiele łatwiej odczytać, nie ważne jak się kość ułoży. Ważne szczególnie w przypadku gier, gdzie się rzuca całymi wiaderkami.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3940
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: xardas12r » poniedziałek, 27 czerwca 2016, 05:30

Ja bardzo lubię swoje kości od Flamesów. Sierp i Młot to miły akcent, po 2 tygodniach nauczyłem się bez problemu rozróżniać 5 i 2. W bonusie dostajemy możliwości zagotowania ludzi z odchyłami power-gamerskimi.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4081
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Re: Czytelność kości do gry (k6)

Post autor: Sarmor » poniedziałek, 27 czerwca 2016, 09:59

xardas12r pisze:W bonusie dostajemy możliwości zagotowania ludzi z odchyłami power-gamerskimi.
Grasz z jedną taką osobą, która gotuje się i bez tego. ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”