[A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Goldi
Sous-lieutenant
Posty: 362
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Goldi »

Hmmm po odpowiedniej prezentacji np na dzien dziecka, calodzienna nauka, promocje...tydzien potem tur na 500pkt (border patrol) zapowiedziany w dzien dziecka i w bardzie pojawilo sie okolo 20kilku dzieciakow z figurkami...mowa ofcourse o WFB ale pytales wiec odpowiadam...
Potem prezentacje WH40k w knajpie pare lat temu, tur 2 tyg potem tez na mae i bylo z 15 nowych...
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: xardas12r »

Wydaje mi się, że faktycznie projekty grupowe powinny być podstawą naszej działalności hobbystycznej. Pozwalają przy wzajemnej motywacji uczestników w krótkim czasie wystawić grywalne armie. Przy czym projekt powinien:
a) Uwzględniać istniejące już kolekcje graczy - eliminuje to czas przygotowania do 1 gry - często ubija to projekt zanim się zacznie.
b) Uwzględniać realia czasowe, ekonomiczne i "zapałowe" uczestników.

Na ten moment problemem projektu "Cypr", który był swojego czasu popularny jest to, że armie na poziomie mojej wiedzy grywalne mają dwie osoby, przy czym są to armie niestety sojusznicze i nie da się zacząć kampanii. Sam powoli skubie tereny śródziemnomorskie w 1:600, jednak robię to sam i przygotowanie ich może zająć sporo czasu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Sarmor »

@Goldi
Ok, uściślę - gdzie masz takie środowisko, że na pierwszy turniej danego systemu przychodzi 30 osób?

Bo że dzieciaki da się wkręcić w system działający w Polsce od huhu, to jestem w stanie uwierzyć.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: AWu »

Sarmor pisze:A potem ekipa organizująca turnieje nie będzie miała na to czasu i system w okolicy umrze. :P
Ale na poważnie, to gdzie masz takie środowisko, że na pierwszy turniej przychodzi 30 osób?

Quoted for truth..

Na pierwszy przychodzi 5 osób i zostaje z tego 0.5 osoby :>
Goldi
Sous-lieutenant
Posty: 362
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Goldi »

No to mi smutno z waszego powodu....będziecie sie kusić i grać ambitnie w ambitne gry :roll:
Sarmor: ale ja ci juz napisałem, krakowski bard, dzień dziecka, promocje, pokazy, sretytety i po tyg na pierwszy organizowany tur przyszło 20 kilka bachorkow. Zreszta to jest jeszcze to czego "nauczał" palladinus Szyndler jak miał być program outrider (Nie pamietam już, to było z 12 lat temu).
Sprzedaj dzieciakowi pudełko piechoty, albo dwa, daj mu w sklepie możliwość sklejenia i pochlapania farba, i za tydzień albo dwa rywalizacja z kolegami w turnieju...
I tak sie nakręca dzieciory/studentów itd....
Działać działa.
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: AWu »

Smutno?
Czemu?
Gramy z fajnymi ludźmi w najlepsze gry.
Nie dlatego, że mamy na nie hordę chętnych tylko bo są dobre i mamy na nie ochotę :)

Smutne to potrzeby wałowania by cię tłum nie wyśmiał :>
Inna sprawa to lubienie ogrywania dzieci nieudolnie grających w twoją ulubiona grę :shock:

My po prostu nic nie musimy..
Kompromis to zło w trakcie zabawy :)
Ostatnio zmieniony środa, 9 kwietnia 2014, 13:56 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Telamon »

No to mi smutno z waszego powodu....będziecie sie kusić i grać ambitnie w ambitne gry
Nie sądzę aby większość tego co pojmujesz za "ambitną grę" było nią w rzeczywistości. ;)
Użyłbym raczej określenia "gry ze słabym marketingiem w Polsce" jak Field of Glory, które mają szanse trwać (wegetować?) jedynie w środowisku licznym i stosunkowo zwartym jak Warszawa.

Do turniejów natomiast nic nie mam, wszystko zależy od środowiska i samych uczestników, a faktycznie potrafią przyciągnąć graczy jak to chociażby w OiM jest w Krakowie.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Sarmor »

Ale cały czas operujemy na przykładzie najpopularniejszych systemów w Polsce. Znasz kogoś, kto zrobił coś podobnego krótko po założeniu sklepu z nowym w Polsce systemem, bez wsparcia reprezentanta firmy? (Już pomijając fakt, że zakładasz posiadanie sklepu lub bliską współpracę z takowym.)
Poza tym ile w Polsce przetrwały AT-43, Starship Troopers, Mein Panzer, Operation Squad - promowane właśnie na modelu natychmiastowego startu ligi ze wsparciem sklepu, który właśnie dodał któryś z tych systemów do asortymentu?

I też nie wiem, czemu jest Ci z naszego powodu smutno, ani też dlaczego Twoim zdaniem się "kisimy". Grywamy sobie tak od roku czy półtora, w najróżniejsze systemy i w nieco zmiennym gronie (choć prawdą jest, że są wśród nas raczej wyjadacze) i jest bardzo spoko. Ja nie czuję potrzeby wciągania w system miliarda dzieciaków, bo i po co?
TheNode.pl – zapraszam!
Goldi
Sous-lieutenant
Posty: 362
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Goldi »

Cieszę sie ze tylko gry w które Wy gracie są najlepsze, winszuje..
I małe sprostowanie, ja z tymi dziećmi nie gram, Sarmor spytał, to mu odpowiedziałem. W krk jeśli chodzi o tury WFB/WH40k jest zawsze podział na tury dla dzieciaków (początkujących) i tury nazwijmy normalne. I o ile dzieciak na tur w którym gram ja może śmiało wpaść i zagrać, ja w turze dla początkujących zagrać nie mogę...
A smutne to jest wybacz Twoje pitolenie non stop o walowaniu...no ale może tak trzeba gadać jak gra sie tylko w jedynie dobre gry.
Hawk 8-)
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Sarmor »

Czynisz jakieś nadinterpretacje, nikt nigdzie nie napisał, że najlepsze są tylko te gry, w które my gramy.
TheNode.pl – zapraszam!
Goldi
Sous-lieutenant
Posty: 362
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Goldi »

Sarmor: ja lubię nowych ludzi i z nowymi ludźmi grać. Jak zacznę grać z Tele w M&T to pewnie potem będę usiłował w system wciągnąć nowych graczy bo mi dla przykładu juz jego heska gębą obrzydnie - zważywszy ze jeszcze nie pali i nie pije ;) ;)
Aha....sklep Valkiria w krk (prowadzony przez artuta) wprowadzili OiM, pokrecili sie z pokazami, drugi tur i bum 12 osób, całkiem sporo jak na niszowych system co? 100% ludzi grających w OiM w krk wyszło właśnie od Artura.
Sarmor: za szybko piszecie to było odnośnie posta AWu :D
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: AWu »

Niszowy?
OiM to najpopularniejszy system historyczny w kraju (no dobra, drugi po FOWie, ale nieporównywalna skala i zaplecze producenckie).
W dodatku z świetnym suportem i promocją.

:)

I masz problemy pewnie z logicznym wynikaniem.
Nie wszystkie systemy w które my gramy są najlepsze bo my w nie gramy.. :lol:

Ale gramy w wiele systemów, ale wybieramy sobie te najlepsze..
Nie dlatego, że ktoś w nie grywa.. tylko bo chcemy spróbować. I potem się kontynuuje te fajne.

Na rynku są tysiące systemów do setki epok..
Rynek jest po stronie odbiorcy zdecydowanie.

Ale jeśli wolisz młócić w te mierności ze stajni GW to twoja wola (tylko bulwers na nasz elitaryzm jest nieszczery trochę :)). Faktycznie zawsze będziesz miał jakieś dzieci do ogrania. Kiedyś sprzedawał im te narkotyki Szyndler, teraz też pewnie jest ktoś taki :>
BTW w sklepie GW na poczatku puszczali metal... ale potem przestali, bo zniechęcał dzieci (zachodzę tam z żoną i wyciągnęła na spytki sprzedawcę kiedyś jak szukałem farbek) i teraz katują Bibera i Miley Cyrus :P
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Sarmor »

AWu pisze:BTW w sklepie GW na poczatku puszczali metal... ale potem przestali bo zniechęcał dzieci (zachodzę tam z żoną i wyciągnęła na spytki sprzedawce kiedyś jak szukałem farbek) i teraz katują Bibera i Miley Cyrus :P
To już offtop, ale - poważnie? :shock: :lol: (Nigdy w tym sklepie nie byłem.)
W Twierdzy puszczają jakieś Sabbatony (strasznie mierny zespół), ale to i tak lepiej.
TheNode.pl – zapraszam!
Goldi
Sous-lieutenant
Posty: 362
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: Goldi »

Rozumiem ze w swej wspaniałości pozwalasz mi grać w WFB? Good, bo bardzo lubię ten system :D
Z tym metalem to nie po lini GW...
A co do OiM, czasy sklepu Artura to jeszcze czasy gdzie w OiM grali na zasady testowe i nie było nawet tych "starterow" więc wtedy popularny nie był...
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [A] Projekty, projekty i jeszcze raz projekty!

Post autor: AWu »

xardas12r pisze: Na ten moment problemem projektu "Cypr", który był swojego czasu popularny jest to, że armie na poziomie mojej wiedzy grywalne mają dwie osoby, przy czym są to armie niestety sojusznicze i nie da się zacząć kampanii. Sam powoli skubie tereny śródziemnomorskie w 1:600, jednak robię to sam i przygotowanie ich może zająć sporo czasu.

Ale tu problemem jak ci mówiłem, było zarządzanie projektem.. które się nagle urwało.
Ja odpuściłem, bo byłem przekonany, że wszyscy po rezygnowali i projekt zdechł.. :)

Ja ci Goldi nic nie pozwalam, mi nic do tego w co grasz poza WT, ale w to już nie grasz (powiem więcej, nic mnie to nie interesuje).
To ty wskakujesz z ogrywaniem dzieciaczków w watek zdecydowanie nie o Battlu a o tych elitarnych niszowych grach do których odczuwasz taką niechęć (i jakiś kompleks niższości chyba bo non stop się czepiasz tego w co grywamy :>)
A my z Battla po prostu wyrośliśmy... jak te dzieci :)
Ostatnio zmieniony środa, 9 kwietnia 2014, 14:19 przez AWu, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”