Errata

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Errata

Post autor: Hudson » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:25

Proponuje, abym w tym temacie podawali błędy znalezione w grze i od razu poprawki do nich. Nie jest to wyraz mojego czepialstwa, tylko próba stworzenia erraty :)

Plansza: pole 23.tys. greckich kolonistów.
JEST:Aktywowana przez kartę Tyche nr 14
POWINNO BYĆ: kartę nr 16

Instrukcja: 12.8 Ograniczenia. podpunkt 1
JEST: - można umieszczać garnizony na polach tranzytowych[...]
POWINNO BYĆ: - nie można umieszczać garnizonów na polach tranzytowych[...]

I tego nie jestem pewien: karta Tyche#27 typ BONUS, nie powinno być PREMIA? czekam na weryfikacje i wasze poprawki.
Jeżeli sam się gdzieś pomyliłem, to przepraszam za dezinformacje.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Hudson, łącznie zmieniany 1 raz.
Point d'argent, point de Suisse.
pioter
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pioter » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:26

Str. 10, Przyklad rozmieszczenia garnizonow. Wyglada na to ze pkt. B nie jest oddalony od istniejacego sojuszniczego garnizonu o wiecej niz 2 pola a zatem mozna na nim umiescic nowy garnizon.
------------------------------------------------------------------------------------

edit: oczywiscie bledu nie ma (p.n. post Hudsona)
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:27

pioter pisze:Str. 10, Przyklad rozmieszczenia garnizonow. Wyglada na to ze pkt. B nie jest oddalony od istniejacego sojuszniczego garnizonu o wiecej niz 2 pola a zatem mozna na nim umiescic nowy garnizon.
Zwroc uwage jaka linia tworzy polaczenie Twojego garnizonu z punktem B. Nie ma bledu.
Point d'argent, point de Suisse.
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:27

Karta Gracza, Tabela strat wsród wodzów:
Wodz ginie w wygranej bitwie przy rzucie 6, w przegranej przy rzucie 5 lub 6. Tabelka omylkowo mowi, ze jest odwrotnie

zeton "Cialo Aleksandra" jest na nim napisane +4PPT (Punkty Praw do Tronu), tymczasem jest on zrodlem 4 Punktow Przestizu.

jak zwykle prosze o weryfikacje

w grze klopotliwe jest to, ze 2 oddzialy srebrnych tarcz reprezentowane sa przez 1 zeton. trudno je rozdzielic, zwlaszcza jak jeden odbierze nam przeciwnik. oczywiscie mozna dorobic wlasne zetony, zwlaszcza, ze w ramkach znajdziemy sporo bialych zetonow z ktorymi mozna robic co sie chce;)
Point d'argent, point de Suisse.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:28

Hudson pisze:w grze klopotliwe jest to, ze 2 oddzialy srebrnych tarcz reprezentowane sa przez 1 zeton. trudno je rozdzielic, zwlaszcza jak jeden odbierze nam przeciwnik. oczywiscie mozna dorobic wlasne zetony, zwlaszcza, ze w ramkach znajdziemy sporo bialych zetonow z ktorymi mozna robic co sie chce;)
Nie mam przy sobie instrukcji ani karty ale chyba :
Srebrne tarcze przechodzą na drugą stronę w ten sposób ,że ich nowy dowódca otrzymuje tylko jeden oddział a drugi bezpowrotnie jest utracony .Ten " korpus gwardii" jest też nierozdzielny nawet jeśli składa się z 2 oddziałów.
Sprawdź.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
pioter
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pioter » środa, 13 grudnia 2006, 09:15

"20.1. Srebrne Tarcze wystepuja w grze jako jeden zeton reprezentujacy dwie jednostki o lacznej sile 6. Jednostki Srebrnych Tarcz nie mozna podzielic..."
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » środa, 13 grudnia 2006, 09:16

Macie racje Panowie. Zwracam honor zachodniemu projektantowi.
Point d'argent, point de Suisse.
Valmont
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Valmont » środa, 13 grudnia 2006, 09:16

Może to ja czegoś nie rozumiem, ale czy ktoś próbował sobie rozegrać przykłądową partyjkę z instrukcji? W drugiej turze gracz S rusza jednostkami, które nie znalazły się wcale w danych miejscach po pierwszej turze. Tak mi się wydaje przynajmniej. Np. jednostka w Macedonii i 2 jednostki w Syrii (było wyraźnie napisane że Peridikkas się nie rusza, a Krateros idzie do Fenicji)...
Wpieriod!
Awatar użytkownika
Hudson
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson » środa, 13 grudnia 2006, 09:17

nie probowalem, ale w tej przykladowej rozgrywce podane sa jakies dziwne nazwy kart, zupelnie inne niz w rzeczywistosci wystepuja na kartach.
Point d'argent, point de Suisse.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » środa, 13 grudnia 2006, 09:18

Bardzo ważne :!: :W związku z ustaleniami na linii El Comandante - Grzegorz
-patrz temat Perdikkas należy wprowadzić poprawkę na karcie tego wodza


Perdikkas ma 4 jednostki królewskie Macedończyków a nie 6 jak na karcie w polskim wydaniu gry.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jax » środa, 13 grudnia 2006, 09:19

Ważna rzecz:

Ponieważ polska instrukcja podaje trzy sprzeczne metody (jedną w przepisie (błędną) i 2 w przykładach (1 błędny)) na sprawdzenie czy dany wódz z armią może uniknąć bitwy, podaję za instrukcją angielską (wersja 2) jedynie słuszną metodę:
Rzucamy kostką. Jeśli wynik jest większy od inicjatywy wodza głównodowodzącego, wówczas można uniknąć bitwy.

Druga rzecz - też ważna: w polskiej instruckji jest mowa że unikając bitwy można wykonac ruch za 2PR. Nie jest jasne czy można też wykonać ruch za 1PR. Otóż wg instrukcji angielskiej (wersja 2) można: "General or army can be moved up to 2 MP (movement points)"

I link do zasad po angielsku:
http://www.bggfiles.com/viewfile.php3?fileid=1177
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jax » środa, 13 grudnia 2006, 09:19

Modyfikatory oblężeń dużych miast (niektórych) wynoszą +1 - na mapie. To ułatwia oblężenie->zdobywanie punktów oblężenia. Początkowo myślałem że to błąd na polskiej mapie. Ale widzę że na angielskiej jest to samo! O co chodzi? Babylon, Memphis itd. były łatwiejsze do zdobycia niż inne duże miasta?? (bez modyfikatorów) - mniej znane i zapewne słabiej ufortyfikowane??
Te modyfikatory to powinny być -1.

A, czy ktoś mógłby podać linka do treści angielskich kart? - bo chciałbym się dowiedzieć jak działa karta 'Ratunek w ostatniej chwili' (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnej nazwy)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3025
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium

Post autor: Comandante » środa, 13 grudnia 2006, 09:20

podobno mury tych miast zostaly zniszczone w trakcie kampanii prowadzonych przez Aleksandra, stąd latwiej je oblegac


opis kart jest tu:

http://acts.warhorsesim.com/resources/s ... cards.html
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jax » środa, 13 grudnia 2006, 09:21

comandante pisze:podobno mury tych miast zostaly zniszczone w trakcie kampanii prowadzonych przez Aleksandra, stąd latwiej je oblegac

wow, nie pomyślałem o tym
comandante pisze:opis kart jest tu:

http://acts.warhorsesim.com/resources/s ... cards.html
no i wszystko jasne jeśli chodzi o 'Ratunek w ostatniej chwili' [polski tekst karty nie jest jasny i trzeba go koniecznie poprawić w odpowiedniku erraty Andy'ego dla Sukcesorów - jeśli kiedykolwiek powstanie :) ]
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9594
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Andy » środa, 13 grudnia 2006, 09:21

Na mnie nie liczcie, tak jak napisałem w profilu: zainteresowania - historia od połowy XIX w. :wink:
Ale wśród miłośników dawniejszej historii też pewnie znajdzie się jakiś wariat :oops:
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sukcesorzy Aleksandra Wielkiego”