FAQ

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » środa, 13 grudnia 2006, 12:25

Kontrola Rodos (wyspy) daje flotę.
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

Cieśniny

Post autor: galliard » środa, 13 grudnia 2006, 12:26

Cieśniny

Czy są jeszcze jakieś cieśniny poza drogą Chersonez - Ilion? I czy jest to droga morska czy lądowa?
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » środa, 13 grudnia 2006, 12:26

Cieśnina jest traktowana jak droga lądowa ( nie trzeba floty aby się przedostać). Z mapy wynika ,że nie ma innej cieśniny.
Dio
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: środa, 13 grudnia 2006, 12:29
Lokalizacja: Sękowa

Post autor: Dio » środa, 13 grudnia 2006, 12:27

jest jeszcze cieśnina między Lesbos a Smyrną
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » środa, 13 grudnia 2006, 12:27

I Bizancjum- Nikaja :) Moja mapa była wczoraj "wirtualna". W każdym badź razie przechodząc z pola na pole w tych miejscach nie potrzebujesz floty.
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

Paragraf 4.6, jednostki nieoznaczone

Post autor: galliard » środa, 13 grudnia 2006, 12:31

Paragraf 4.6, jednostki nieoznaczone

"Na pole pokonanych trafiają także jednostki które znalazły się na nieprzyjaznym polu bez własnego dowódcy

JEDNOSTKI NIEOZNACZONE: jeśli w dowolnym momencie gryu nie bedzie można oznaczyć przynależności jednostek, należy je przenieść na pole pokonanych."

W jaki sposób może zaistnieć taka sytuacja skoro jednostki muszą być wydzielane z dowódcą? Ja wyobrażam sobie tylko 1 sposób, kiedy to już 4 dowódców jest w polu i umiera nagle wódz armii i trzeba go zastąpić. Czy potraficie wymysleć inne sytuacje? Dość dużo miejsca w instrukcji zabiera ten problem.
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Post autor: maciunia » czwartek, 1 października 2009, 18:28

Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy po zwycieskiej bitwie morskiej przejmujemy następców tronu płynących z przegraną flotą? Czy też razem z przegraną armią wracają na pole zaokrętowania?
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2037
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Itagaki » czwartek, 1 października 2009, 21:09

Armia wraca na pole zaokrętowania i ponosi straty z atrycji. Jeżeli się zdarzy, że w jej wyniku armia utraci wszystkie CU to potomkowie i ciało Alexa pozostaje na polu z samym generałem.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Post autor: maciunia » piątek, 2 października 2009, 09:04

Dzięki za odp.
wheeski
Adjudant
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Post autor: wheeski » wtorek, 20 października 2009, 18:57

Witam..

Po ostatniej rozgrywce postanowiłem porównać przepisy 3ed i wydania polskiego (2ed.)
Niestety nie udało mi się znaleźć 2ed w wydaniu orginalnym.

Niniejszy fragment wzbudził moje zainteresowanie..
Successors ed.3

/.../
EXAMPLE OF PLAY
/.../
strona 29
Tyche segment
/.../
After moving, Nevin resolves the Unrest. A roll
of 7 on the Unrest Table results in one space in Armenia converting
to Independent control (Nevin chooses Artaxata), and Nevin must
roll again on the Table. The second die roll is a 10, which is Syria.
He places an Independent Control marker in Edessa. In both cases,
Nevin must select spaces that contained no CUs.
/.../
Czy dobrze rozumiem ten zapis, iż rozruchy dotyczą tylko JEDNEGO POLA danej prowincji, a nie jej w całości..?? Czy jest to zmiana między 2 a 3 edycją? Czy też do tej pory źle rozumiałem ten przepis i błędnie buntowała się CAŁA prowincja...

Pozdrawiam
Wheeski
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1175
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: RyTo » wtorek, 20 października 2009, 21:35

http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... 2nd_ed.pdf

....If all spaces in the indicated province contain independent markers and/or CUs,
then the unrest occurs in an adjacent province chosen by the active player (this represents the unrest spreading).

Ja, do czasu 3 edycji i gier z kolegami, grałem, że "zielone" opanowują całą prowincję. Czy dobrze - to już nie chcę się spierać :)

W każdym razie, wygląda na to, że 3 edycja faktycznie mówi o jednym (sąsiednim?) polu w prowincji obok.

edyt:

Wygląda na to, że źle grałem. No to mam ileś tam partii do powtórzenia...

Cytat z 2ed. (ang.)

#20-23. Unrest/Unrest Spreads. Only one independent
marker is placed per card. You may target Major City
spaces. See 12.4
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sukcesorzy Aleksandra Wielkiego”