FAQ

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3025
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium

Post autor: Comandante » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:52

Konsultowalem sie z Grzegorzem B. - jedynym znanym mi posiadaczem oryginalnej kopii gry. Twierdzi, ze Perdikkas powinien miec 4 jednostki królewskich Macedończyków.
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jax » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:53

w sumie szkoda - bo się będzie marnował 1 żeton wojsk królewskich (nie ma już jak go wprowadzić do gry ani komu przydzielić)

i pytanie też czy Grzegorz nie myśli przypadkiem o starej wersji gry? (bo podobno były jakieś 2 wersje zasad, choć nie wiem czy akurat samej gry); w końcu dla polskiej edycji zaakceptował cyfrę 6 (ale może to było przeoczenie)
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:53

Miałem przyjemność poznać Grzegorza w klubie na Smolnej i tak sobie myślę ,że Moc naszego Forum mogłaby jeszcze się zwiększyć gdyby zechciałby być tu z nami.
Ogromna wiedza, wieloletnie doświadczenie w graniu , poczucie humoru ...
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

Post autor: galliard » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:54

http://members.aol.com/elgrognard/successors/pbem1.htm

według przykładowej gry powyżej ma 4 jednostki

poza tym gdzieś w polskiej instrukcji jest napisane że 8 jednostek to zamierzona ilość: 4 z perdikassem itd. chyba w rozdziale o królewskich
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Ludy niezależne

Post autor: jax » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:56

Ludy niezależne

Mam kilka pytan odnosnie ludow niezaleznych:
1. Wejscie na ich teren oznacza, ze musze rzucac z tabeli strat
Czy musze to robic za kazdym razem nawet jak robie oblezenie ich terenu?
2. Jesli oblezenie sie powiedzie i grasz A pokona to:
- moze przechodzic przez ich teren dowoli?
- stawia garnizon na ich terenie? a jesli nie to co trzeba zrobic?

Jakos nie doczytalem tych informacji w instrukcji.
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Brigade
Posty: 3139
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 2 times

Żetony

Post autor: Anomander Rake » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:59

Żetony

Hey!Włąsnie otrzymałem SAW i otworzyłem...i zdziwiła mnie ilość pustych zetonow.Czy to jakiś błąd czy co??Czy np tyle żetonów niepodległości powinno być pustych?Jakieś 2 puste żetony wyglądające jak te dla generałów...Każdy tak ma czy co?
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1533
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:00

Jeden heksogalny zachowaj zeby nakleic kleopatre, bo dostales ja pewnie na osobnej karteczce. Reszte mozna gdzies schowac, jak cos sie zgubi/zniszczy to zeby bylo jak dorobic.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1544
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Post autor: Leo » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:00

Pewnie względy techniczne i edytorskie zadecydowały o takim nadmiarze niektórych żetonów.
Ja na ten przykład osobiście wolałbym, żeby było więcej żetonów oddziałów.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2077
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wujaw » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:01

Pytanie może niezbyt mądre, ale mam problem z włożeniem "wodzów" w podstawki.Proszę pilnie o dobre rady bez względu na to jak głupie wyda się moje pytanie.Właśnie rozkładam grę, a jutro ma być pierwsza rozgrywka.Wciskać na siłę?Bo mieszczą się"średnio".
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3926
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:02

Wciskaj dobrze, bo jak za mocno to sie polamia podstawki, a jak za slabo to nie wcisniesz...
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2077
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wujaw » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:02

Nico pisze:Wciskaj dobrze, bo jak za mocno to sie polamia podstawki, a jak za slabo to nie wcisniesz...
Rozumiem, że liczy się "czucie w palcach".A ja myślałem, że jest jakiś fortel( trening wstępny dla strategów).
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Consul
Posty: 5899
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Darth Stalin » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:03

Możesz lekko ścisnąć dolną część tekturki z wodzem (tą wchodzącą w podstawkę) np. kombinerkami, ewentualnie lekko spiłować wewnętrzne powierzchnie uchwytu na podstawce, w który wchodzi tekturka z wodzem, bądź też zastosować kombinację obydwu tych metod.
Należy to jednak czynić z rozwagą (zwłaszcza metodę nr 2), bo możesz pzresadzić... i wtedy nie pozostanie już nic innego, jak tylko zastosowanie np. żywicy epoksydowej do wklejenia tekturki wodza na stałe do podstawki...
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2077
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wujaw » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:04

Jakoś mi się udało.Tylko jeden chłopak trochę mi się z dołu pogniótł.Studiowałem przepisy sumiennie i mam wrażenie, że rozgrywka nie będzie zbyt skomplikowana.Mam wrażenie, że karty rozruchów powodują, że gra jest nieprzewidywalna.
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1629
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau » wtorek, 12 grudnia 2006, 20:05

Niektórzy ową nieprzewidywalnośc traktują jako zaletę, inne zaś - jako wadę tej gry.
Muss ich sterben, will ich fallen
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

Co wchodzi w skład prowincji Rodos?

Post autor: galliard » środa, 13 grudnia 2006, 12:24

Co wchodzi w skład prowincji Rodos?

Myślałem że tylko jedno miasto Rodos wystarczy żeby kontrolować prowincje i mieć 3 PZ

Teraz mam wątpliwości po przeczytaniu rozdziału o flotach. Zarówno w wersji PL jak i oryginalnej, jest napisane
"KONTROLA FLOTY: flotę kontroluje ten z graczy który kontroluje odpowiednią prowincję (lub miasto w przypadku Aten). Tak jakby miasto Rodos nie dawało floty tylko cała prowincja.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sukcesorzy Aleksandra Wielkiego”