FAQ

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Armie niezależne (2)

Post autor: jax » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:27

Armie niezależne (2)

Kto decyduje o ruchu armii niezależnych?
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1545
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Post autor: Leo » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:28

Ten, kto ma kartę uaktywniającą daną armię.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Brigade
Posty: 3139
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 2 times

Post autor: Anomander Rake » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:28

Rozumiem, ze po zagraniu karty tak właśnie jest. Ale spotkałem się z informacją, ze w następnych "impulsach" armię niezależną może ruszyć każdy wydając na to aktywację. Jest to aby prawdą??
pioter
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pioter » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:29

Prawda jest to pod warunkiem stosowania w rozgrywce zasady opcjonalnej 40.3. W standardowej grze armie niezalezne poruszaja sie tylko po zagraniu odpowiednich kart.
pioter
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: Białystok

Karty Tyche

Post autor: pioter » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:30

Karty Tyche

Czy punkty operacyjne z kart Tyche mozna wykorzystac w jednym segmencie tylko na jeden ze sposobow opisanych w par. 12, czy tez mozna je dowolnie rozdzielac na rozne akcje (ruch, stawianie garnizonow, szkolenie wojsk)?
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jax » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:31

ha ha ha ha - to też moja jedna z dziesiątek wątpliwości co do dziurawych jak sito oryginalnych przepisów
osobiście stosuję z kumpalmi home rulesy w takich sytuacjach - w powyższej sytuacji przyjmujemy że punkty przeznaczamy tylko na 1 rodzaj akcji
Awatar użytkownika
jax
Sergent
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 9 marca 2006, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Helepolis

Post autor: jax » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:37

Helepolis

Zastanawiam się właśnie jak postępować z Helepolis. Czy usunięta może później wrócić do gry???
Jeśli może wrócić, to gracz po jej skutecznym użyciu (zdobyciu miasta), nie będzie jej demontował, po to aby jej nie zbudowali inni gracze po ponownym wyciągnięciu przez nich karty Helepolis. A usunie ją z mapy, gdy sam ponownie wylosuje kartę Helepolis aby móc ja zbudować raz jeszcze. Trochę sztuczne wszystko by to było.

Niby wychodzi na to, że Helepolis nie powinna wracać do gry, ale kurcze nie ma na to żadnej podkładki w przepisach.
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4236
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze

Post autor: leliwa » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:38

Chyba każdy z wodzów miał środki i inżynierów, by zbudować własny Helepolis. Proponuję usunąć żeton z planszy i dalej go losować.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

14.5 punkt drugi

Post autor: galliard » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:40

14.5 punkt drugi

W jaki sposob się rozgrywa walkę z siedzibą?

Ja rozumiem to tak że wchodząc na pole rzuca się na straty ale to nie oznacza walki. Być może walką jest możliwość oblęzenia a nazwali to tak żeby zaznaczyć że taka siedziba blokuje dalszy ruch.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:40

"Walka" z plemieniem jest dokładnie opisana w par 14.12. Chodzi o sytacje kiedy nie zamierzasz podporządkować plemienia tylko chesz przejsć dalej wtedy plemie zadaje Ci ewentualnie straty a Ty jemu nie..Jeśli chcesz podbić plemię i masz wystarczającą liczbę punktów operacyjnych na wejście na jego teren i akcję "oblężniczą" ,wykonujesz rzut taki jak przy oblężeniu - konieczne jest do uzbieranie 3 pkt oblężeń aby zniewolić tych barbarzyńców lub jak kto woli dzielny niezależny lud . Nie ma innych "walk " z tymi plemionami.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

5.2 - dzielenie jednostek

Post autor: galliard » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:47

5.2 - dzielenie jednostek

Ostatni akapit
"Uwaga: nie dotyczy to srebrnych tarcz oraz jednostek królewskich"

W amerykańskiej instrukcji nie jest nic wspomniane o JednKról, czyli można je dzielić.

Jak jest naprawdę?
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:48

Nie, można dzielić wyłącznie oddziały srebrnych tarcz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
galliard
Tambour
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Kontakt:

Zwycięski samotny generał vs przegrane jednostki królewskie

Post autor: galliard » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:50

Zwycięski samotny generał vs przegrane jednostki królewskie

gracz A na początku walki ma Ptolemaiosa i 1 jednostkę macedonską lojalną

gracz B ma 1 jednostkę najemników i 2 królewskie

A wygrywa ale musi stracić 1 jednostkę, gdyż nie miał podwójnej przewagi (było chyba 3-2) i zostaje sam Ptolemaios.
B przegrywa i zostają mu tylko królewskie jednostki

Czy powinny się przyłączyć do samotnego Ptolemaiosa? To trochę dziwne. Praktycznie zwycięzka armia nie istnieje.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:51

Rozumiem, ze chodzi o sytacje w której jednostki królewskie przyłaczają się do z wycięskiego wodza stronnictwa o większych prawach do tronu lub wodza który taką przewagę uzyskał w wyniku punktów prestiżu. Jeśli tak to zwycięska armia jak najbardziej istnieje dzięki zdrajcom.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8345
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Perdikkas

Post autor: Strategos » wtorek, 12 grudnia 2006, 19:52

Perdikkas

Jest rozbieżność miedzy kartą Perdikkasa w polskiej wersji gry w części opisujacej ilość królewskich jednostek macedońskich jest ich tu 6 a tym co zobaczymy grając w ACTS .W tamtejszym wykazie kart napisano bowiem ,że Perdikkas posiada 4 takie jednostki.(RA)( odpowiada to wersji opcjonalnej z polskiej instrukcji).

Musimy to wyjaśnić.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sukcesorzy Aleksandra Wielkiego”