Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)

Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Postby J.jaszczur.ss » Friday, 20 January 2017, 09:12

Witam ponownie.

Cos mi sie przypomniało.

Nurtuje mnie kwestia kart niemieckich dających możliwość pominięcia wpływu okopów przy ataku.
Czy ta reguła działa do końca walki? Chodzi mino to czy jeżeli Niemcy atakują czysty teren z okopami i wygrywają walkę zmuszając tym samym przeciwnika do wycofania to czy strona broniąca sie ma prawo wykorzystać okopy, ponieść dodatkowy poziom strat i pozostać czy tez wpływ okopów jest do końca pomijany i musi sie wycofać?
J.jaszczur.ss
Chasseur
 
Posts: 11
Joined: Thursday, 19 January 2017, 14:40

Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Postby Kpt. Bomba » Friday, 20 January 2017, 11:02

Nie. Okopy są ignorowane wiec zarówno przesunięcie w tabeli crt jak i anulowanie wycofania kosztem poniesienia dodatkowej straty musi być pominięte.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
User avatar
Kpt. Bomba
Général de Brigade
 
Posts: 2386
Joined: Monday, 22 August 2011, 20:14
Location: Warszawa/Jabłonna

Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Postby J.jaszczur.ss » Friday, 20 January 2017, 15:56

No właśnie w instrukcji która czytałem jednoznacznie nie było to określone. Teraz popatrzę w tą wersje living rules która kolega podesłał w poprzednim wątku i jeszcze sprawdzę.
Na razie nie czuje sie na 100% przekonany.

Dzięki za wyjasnienie
J.jaszczur.ss
Chasseur
 
Posts: 11
Joined: Thursday, 19 January 2017, 14:40

Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Postby Raubritter » Friday, 20 January 2017, 16:09

Na kartach takich jak "Michel" albo "Peace offensive" ("Ofensywa dla pokoju") jest wyraźnie napisane: "Cancels all trench effects for 1 GE attack." Jak wszystkie, to wszystkie, możliwość utrzymania się na polu również.

Przypominam również o standardowej dla CDG ("card-driven games") zasadzie, że jeśli tekst na karcie jest sprzeczny z ogólnym zasadami gry, to karta ma pierwszeństwo.
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?
User avatar
Raubritter
Padpałkownik
 
Posts: 1483
Joined: Thursday, 22 December 2005, 20:14
Location: Miasto Stołeczne Warszawa

Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Postby Kpt. Bomba » Friday, 20 January 2017, 17:01

J.jaszczur.ss wrote:No właśnie w instrukcji która czytałem jednoznacznie nie było to określone. Teraz popatrzę w tą wersje living rules która kolega podesłał w poprzednim wątku i jeszcze sprawdzę.
Na razie nie czuje sie na 100% przekonany.

Dzięki za wyjasnienie


Bez względu na to czy czujesz się przekonany czy nie tak właśnie jest ;)
Wszystkie efekty są unieważnione.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
User avatar
Kpt. Bomba
Général de Brigade
 
Posts: 2386
Joined: Monday, 22 August 2011, 20:14
Location: Warszawa/Jabłonna

Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart

Postby J.jaszczur.ss » Saturday, 21 January 2017, 13:01

Dziękuje za wyjaśnienie. Prostujecie moje Ścieżki ;)

Pozdrawiam i zapewniam ze to nie koniec pytań.
J.jaszczur.ss
Chasseur
 
Posts: 11
Joined: Thursday, 19 January 2017, 14:40


Return to Ścieżki chwały

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest