[PoG] Pytania o przepisy

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Raubritter » Thursday, 25 August 2011, 10:42

Połączenia Londynu z kontynentem są oznaczone liniami kreskowanymi, z napisem "BR only", "BR units" albo coś w tym stylu. To oznacza, że z tych połączeń mogą korzystać wyłącznie jednostki brytyjskie. Zatem żadnych inwazji na Wielką Brytanię, to nie ta wojna :-)

Swoja droga, co się w tej Waszej rozgrywce wyrabia? Porty francuskie pozajmowane przez Niemców? Coś tak czuję, że gracz aliancki już by się mógł poddać, teraz to już będzie dobijanie leżącego :-)
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?
User avatar
Raubritter
Padpałkownik
 
Posts: 1483
Joined: Thursday, 22 December 2005, 20:14
Location: Miasto Stołeczne Warszawa

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Profes79 » Thursday, 25 August 2011, 11:15

Raubritter wrote:Połączenia Londynu z kontynentem są oznaczone liniami kreskowanymi, z napisem "BR only", "BR units" albo coś w tym stylu. To oznacza, że z tych połączeń mogą korzystać wyłącznie jednostki brytyjskie. Zatem żadnych inwazji na Wielką Brytanię, to nie ta wojna :-)

Swoja droga, co się w tej Waszej rozgrywce wyrabia? Porty francuskie pozajmowane przez Niemców? Coś tak czuję, że gracz aliancki już by się mógł poddać, teraz to już będzie dobijanie leżącego :-)


Tak, ale jak rozumiem chodziło o to, czy Brytyjczycy mogą próbować operacji Overlord o 30 lat wcześniej i próbowac desantem odbić porty zajęte przez PC :)
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Raubritter » Thursday, 25 August 2011, 13:05

Ups, teraz mi trochę wstyd - nie przeczytałem uważnie pytania :oops:

Brytyjczykami można atakować z Londynu tylko jeśli w ten sam atak zaangażowane są jednostki alianckie uderzające z pola we Francji lub Belgii.

Swoją drogą, przez to wyjaśnianie zasad narasta we mnie chęć zagrania w PoG-a. To by było piękne, taki powrót do źródeł. W końcu moja pierwsza CDG :-)
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?
User avatar
Raubritter
Padpałkownik
 
Posts: 1483
Joined: Thursday, 22 December 2005, 20:14
Location: Miasto Stołeczne Warszawa

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby maciunia » Sunday, 4 December 2011, 00:05

Po dzisiejszej partii z Hermanem mam dwa pytania do bardziej doświadczonych kolegów.
1.Czy atakując samotną twierdzę z sąsiedniego pola i niszcząc ją w wyniku walki mogę wejść na jej pole?
2. Co się dzieje po wyparciu z pola z twierdzą i okopami "2" wrogich jednostek (sama twierdza nie została zniszczona)? Wchodzimy na twierdzę i oblegamy zamieniając okopy na naszą "1", czy wchodzimy na twierdzę, oblegamy i wrogie okopy spadają?
User avatar
maciunia
Porucznik
 
Posts: 758
Joined: Friday, 1 February 2008, 17:00
Location: WWY

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Match » Sunday, 4 December 2011, 00:47

Co do pierwszego - tak, na podstawie przepisów z 2004
12.7.1 Wszystkie atakujące jednostki, które pozostały w
pełnej wartości bojowej mogą wykorzystać powodzenie,
jeśli broniące się jednostki wycofały się lub zostały
wyeliminowane. Dotyczy to także korpusów, które
zastąpiły armie w wyniku poniesionych przez nie strat.
Wyjątek: w przypadku ataku na pole z twierdzą, na
którym nie znajdują się żadne inne wrogie jednostki,
atakujący nie może wykorzystać powodzenia
(niezależnie od różnicy w wysokości zadanych strat),
chyba że twierdza została zniszczona.


Co do drugiego, to na logikę okopy zachowują się jak zawsze - po zajęciu pola (zniszczeniu twierdzy) zmieniasz poziom 2 przeciwnika na swój 1, ale tutaj nie znalazlem uzasadnienia w przepisach dla tego konkretnego przypadku.
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Image
User avatar
Match
Captain
 
Posts: 1658
Joined: Monday, 30 January 2006, 16:57
Location: Warszawa

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby maciunia » Sunday, 4 December 2011, 01:07

Match wrote:Co do drugiego, to na logikę okopy zachowują się jak zawsze - po zajęciu pola (zniszczeniu twierdzy) zmieniasz poziom 2 przeciwnika na swój 1, ale tutaj nie znalazlem uzasadnienia w przepisach dla tego konkretnego przypadku.


Match, chodzi o to że twierdza nie zastała zniaszczona, ale po uciekającym zostały okopy dwójka.
User avatar
maciunia
Porucznik
 
Posts: 758
Joined: Friday, 1 February 2008, 17:00
Location: WWY

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Match » Sunday, 4 December 2011, 01:14

W takim razie nie zdobywasz kontroli nad polem - moim zdaniem okopy powinny zostać aż do upadku twierdzy, po którym zmieniasz je na poziom 1. Ale tutaj nie jestem pewien i czekam na opinię innych.
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Image
User avatar
Match
Captain
 
Posts: 1658
Joined: Monday, 30 January 2006, 16:57
Location: Warszawa

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby janekbossko » Friday, 13 January 2012, 01:54

Co oznaczają podkreślone tytuły kart i czym się różnią od tych niepodkreślonych?
User avatar
janekbossko
Adjudant
 
Posts: 201
Joined: Tuesday, 13 February 2007, 15:56
Location: Szczecin

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Kpt. Bomba » Friday, 13 January 2012, 09:08

O ile pamiętam są to zdarzenia, które trwają dłużej. Np. całą turę lub do końca gry. Każda taka karta powinna mieć przypominajkę w postaci żetonu z nazwą zdarzenia. Kładzie się taki żeton na planszy, żeby przypominał, że karta cały czas obowiązuje.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
User avatar
Kpt. Bomba
Général de Brigade
 
Posts: 2385
Joined: Monday, 22 August 2011, 20:14
Location: Warszawa/Jabłonna

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Andy » Friday, 13 January 2012, 09:31

Jak to ktoś mądrze powiedział: "Gdy wszystko zawiedzie, spróbuj zajrzeć do instrukcji" ;)
3.0 Nazwa wydarzenia: podkreślenie nazwy wydarzenia
wskazuje na to, że wydarzenie to jest konieczne dla
pojawienia się innych wydarzeń. Oznacza też, że w
grze występuje żeton z nazwą wydarzenia, który może
być zastosowany jako przypomnienie faktu, że dane
wydarzenie nastąpiło.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Kpt. Bomba » Friday, 13 January 2012, 10:31

O właśnie :)
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
User avatar
Kpt. Bomba
Général de Brigade
 
Posts: 2385
Joined: Monday, 22 August 2011, 20:14
Location: Warszawa/Jabłonna

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby nahar » Saturday, 18 February 2012, 10:48

Czy dozwolone jest przesunięciem ruchem strategicznym (SR) korpusu BEF mając na planszy ciągle Armię BEF? Sensowność tego jest duża bo i tak BEF jest eliminowany na stałe, a tak mamy od razu do dyspozycji bardzo dobrą jednostkę. Ale czy jest to zgodne z przepisami?
User avatar
nahar
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 972
Joined: Tuesday, 31 July 2007, 12:32
Location: Warszawa

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby Andy » Saturday, 18 February 2012, 14:57

Rozumiem, że chodzi Ci o ruch strategiczny z pola rezerwy na mapę. Ja nie widzę niczego, co zabraniałoby wprowadzenia korpusu BEF na mapę "za życia" armii BEF. Jedyne co się z tym wiąże, to że gdy armia BEF zostanie wyeliminowana, to na tym polu nie pojawi się w jej miejsce korpus BEF (jeśli będzie gdzie indziej na mapie).
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Re: [PoG] Pytanie o przepisy

Postby nahar » Saturday, 18 February 2012, 16:59

To że się nie pojawi może popsuć szyk, ale i tak z RB można przerzucać korpusy tylko do miejsc zaopatrzenia i/lub na pola na których jest już jakaś jednostka tego państwa. W związku z tym, że raczej w pierwszych rundach na NE nic się nie dzieje, korpus wyląduje na tym samym polu co BEF. 7 to nie 5, i zawsze te 2 pkt siły mogą się przydać w BRX.
User avatar
nahar
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 972
Joined: Tuesday, 31 July 2007, 12:32
Location: Warszawa

Re: [PoG] Pytania o przepisy

Postby Teufel » Sunday, 12 February 2017, 11:02

Chciałem się upewnić, czy po wejściu Włoch do Wojny w każdym etapie dodajemy 1PZ?
Co z kapitulacją Rumunii (nie widzę takiego przepisu i przy okazji z Bułgarią) jeśli ma zajętą stolicę i drugie punktowane miasto? Rozumiem, że nie można odtwarzać jednostek rumuńskich w takiej sytuacji?
Legiony i ja mamy się dobrze.
User avatar
Teufel
Legatus Legionis
 
Posts: 2281
Joined: Thursday, 22 December 2005, 16:55
Location: Stadt Thorn/Festung Posen

Previous

Return to Ścieżki chwały

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest