To teraz kolej na naszą ikonkę jeźdźca.
Musimy 'obrobić' obrazek, wycinając tło i zbędne elementy, odpowiednio zcieniować itd.
Mamy tu pięknego krakusa zeskanowanego z książki
Na początku radzę wykonać taką procedurę: 'ctrl+a', 'ctrl+c', 'ctrl+n' - ustawić tło na 'transparent' (jeżeli np. ikonka piechura jest zielona to dla lepszej widoczności można wybrać tło o dużym kontraście, np. czerwone) rozmiar i rozdzielczość będą takie same jak skopiowanego obrazka, a następnie 'ctrl+v'. W ten sposób w czasie usuwania tła ikonki nie pozostaną nam żadne mało widoczne resztki.
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B1.GIF
Uwaga: 'background color' należy ustawić przed stworzeniem nowego pliku ('ctrl+n') klikając w to miejsce
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B0.GIF
Jeżeli tło jest w miarę jednolite łatwo się usuwa za pomocą 'Magic Wand Tool' ('w'). Opcja ta służy do zaznaczania pola o tym samym kolorze (można dobrać tolerancję - domyślnie 32, ale najlepiej dać około 10). Zaznaczone pole porostu mażemy ('delete'). Należy uważać aby nie skasować elementu ikonki jeżeli jest on podobnego koloru jak tło...
Przykładowo po jednym zaznaczeniu i usunięciu moja ikonka wygląda tak
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B2.GIF
Teraz wyraźnie widać te nie wykasowane miejsca w prawym, górnym rogu...
Procedurę można powtarzać parokrotnie aż wymażemy spore kawałki tła.
Jeżeli tło nie jest jednolite to możemy je zaznaczyć 'Marqee Tool' ('m') i wymazać klawiszem 'delete'.
Detale natomiast najlepiej 'obrobić' samemu za pomocą gumki 'Eraser Tool' ('e'). Wybieramy typ gumki - 'Mode' (ja z przeważnie korzystam z 'Brush') i jej wielkość, a następnie na odpowiednim zoomie mażemy zbędne fragmenty. Przydatna także jest opcja 'Lasso Tool' ('l') dzięki któremu możemy zaznaczyć fragment dowolnego kształtu po prostu obrysowując go.
To był najdłuższy i najbardziej nużący fragment robienia żetonu
Po 'obrobieniu' ikonki warto ją zapisać ponieważ może się przydać w przyszłości i wtedy mamy ja jak znalazł
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B3.GIF
Radzę sprawdzić wam te dwie opcje
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B4.GIF
(jeżeli przytrzymacie dłużej przyciśnięty lewy klawisz myszy na opcji rozwinie się jeszcze małe menu), bo dzięki nim można cieniować, wyostrzać, zamazywać itp. obraz. Najlepiej się tym samemu chwilę pobawić. Jeżeli coś 'spartolimy' to z prawej strony ekranu, nad listą layer'ów mamy historię wszystkich czynności i możemy wrócić do każdego etapu...
Jak już mamy gotowa ikonkę to musimy ją odpowiednio dopasować do rozmiaru żetonu. klikamy na pasek okienka naszego obrazka prawym klawiszem myszki i wybieramy 'image size...'. Pojawia nam się takie okienko
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B5.GIF
Pamiętamy, że żeton jest w rozdzielczości 600 pix./cm i taką wartość wpisujemy do 'Resolution'. Jako że żeton ma bok na 15 mm i są tam już pewne dane, które zajmują trochę miejsca, ikonkę damy na razie rozmiaru 12 mm. Tam gdzie rozmiar jest większy (czyli w tym przypadku szerokość 'Width') ustawiamy 1,2 cm - drugi rozmiar automatycznie się dostosuje.
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B6.GIF
Zatwierdzam zmiany.
Otwieramy teraz plik z żetonem i za pomocą 'ctrl+a','ctrl+c' i 'ctrl+v' kopiujemy Krakusa do żetonu.
http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B7.GIF
Krakus jest troszeczkę za duży. Dlatego włączamy opcję 'Marqee Tool' ('m'), prawym klawiszem myszy klikamy na layer i wybieramy 'Free Transform'.
Włączamy 'łańcuszek' pomiędzy 'W' i 'H' (wiążemy te parametry ze sobą) http://www.grenadyer.webpages.pl/B/B8.GIF
i w jednym z nich wpisujemy procentową wielkość np. 85% - kawalerzysta się nam pomniejszył 8) Zatwierdzamy zmiany i za pomocą 'Move Tool' ('m') ustawiamy kawalerzystę w odpowiednim miejscu.
W następnym odcinku zrobimy symbole szyku, impetu itp
Szybki kurs tworzenia żetonów - Adobe Photoshop cz. II
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Szybki kurs tworzenia żetonów - Adobe Photoshop cz. II
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
To jest dość skomplikowane niestety. No może nie tyle skomplkowane co pracochłonne.
Po pierwsze trzeba mieć 'kratki'. Ja je robie pod Paint'em tzn. mam zeton o boku 900 pix to robie kratki na np. 1/2, 1/3 tej długości (450, 300) i je powiekszam (juz w Adobe) odpowiednio dwu- lub trzy krotnie.
Kazdy żeton mam zapisany w pliku z zaznaczeniem awers/rewers (niektóre różniące się np. tylko nr batalionu nie zapisuje, tylko tuż przed wklejeniem w ramkę, zmieniam odp. numer).
Przed skopiowaniem zetonu w ramkę trzeba pogrupować (a dokładniej połączyć) wszystkie layer'y żetonu (o ile mnie pamięć nie myli to ctrl+e albo ctrl+shift+e) wtedy skopiuje wszystkie layery a nie tylko ten aktywny - czyli ctrl+a i ctrl+c.
Teraz wchodzimy do okienka z 'ramkami' i za momocą 'magic vand' (chyba - pisze z pamięci) zaznaczam pole gdzie będzie żeton i mażemy biale pole tak zeby bylo przezroczyste (transparency). W to 'oczyszczone' pole wklejam żeton. znajduje się on niejako 'na ramce' dlatego w liscie layer'ów trzeba zmienić kolejność - przesuwam ramkę na pierwsze miejsce listy i wtedy zeton jest 'pod ramką'.
tak wklejam kilka żetonów, zapisuję (jakby mi się miał Photoshop zawiesić ) i grupuję (czyli łączę) layer'y.
Troche może to zagmatwane ale postaram się to opisać w nastepnym odcinku (jak tylko uporam się z paniami w dziekanacie )
Po pierwsze trzeba mieć 'kratki'. Ja je robie pod Paint'em tzn. mam zeton o boku 900 pix to robie kratki na np. 1/2, 1/3 tej długości (450, 300) i je powiekszam (juz w Adobe) odpowiednio dwu- lub trzy krotnie.
Kazdy żeton mam zapisany w pliku z zaznaczeniem awers/rewers (niektóre różniące się np. tylko nr batalionu nie zapisuje, tylko tuż przed wklejeniem w ramkę, zmieniam odp. numer).
Przed skopiowaniem zetonu w ramkę trzeba pogrupować (a dokładniej połączyć) wszystkie layer'y żetonu (o ile mnie pamięć nie myli to ctrl+e albo ctrl+shift+e) wtedy skopiuje wszystkie layery a nie tylko ten aktywny - czyli ctrl+a i ctrl+c.
Teraz wchodzimy do okienka z 'ramkami' i za momocą 'magic vand' (chyba - pisze z pamięci) zaznaczam pole gdzie będzie żeton i mażemy biale pole tak zeby bylo przezroczyste (transparency). W to 'oczyszczone' pole wklejam żeton. znajduje się on niejako 'na ramce' dlatego w liscie layer'ów trzeba zmienić kolejność - przesuwam ramkę na pierwsze miejsce listy i wtedy zeton jest 'pod ramką'.
tak wklejam kilka żetonów, zapisuję (jakby mi się miał Photoshop zawiesić ) i grupuję (czyli łączę) layer'y.
Troche może to zagmatwane ale postaram się to opisać w nastepnym odcinku (jak tylko uporam się z paniami w dziekanacie )
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu