[Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Rozgrywki indywidualne i klubowe. Sprawy organizacyjne klubów graczy.
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 511
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: FrankGiovanni » niedziela, 1 grudnia 2019, 07:56

Raleen pisze:
sobota, 30 listopada 2019, 17:52
Czyli ja Niemcy, chyba że Roman byłby chętny to mu odstąpię (ale na niedzielę się nie deklarował).
Gra jest pojemna jeśli chodzi o ilość graczy optymalna ilość to 4, minimum to 2, max idealny to 5,6.
Raleen pisze:
sobota, 30 listopada 2019, 22:52
519 albo 548.

Generalnie tam gdzie zwykle ;)

Do zwykłych nie należę, to się grzecznie pytam :) Z tradycji pamiętam ze najlepszy klimat w 17 był :)
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Ogmios
Sergent
Posty: 137
Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Ogmios » niedziela, 1 grudnia 2019, 12:53

Zaraz idę na pociąg i przy dobrych wiatrach będę z 20min przed 15tą na miejscu.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35751
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Raleen » niedziela, 1 grudnia 2019, 13:52

Ja myślałem, że dziś będzie jeszcze z rana rozgrywka w Chain of Command (system figurkowy), ale się kolega rozchorował, natomiast wcześniej nie dał mi nikt znać, dlatego byłem o 11-tej. Wywietrzyłem salę, potem przyszła ekipa eurograczy, którzy będą na pewno gdzieś do 16-tej, więc kto się zjawi wcześniej to całkiem się nudził nie będzie, a sala 519 jest przestronna. Można też jakby co wziąć salę 548.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3119
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Silver » niedziela, 1 grudnia 2019, 19:42

W piątek czy ktoś chętny na: Battlestar Galactica, Bogowie wikingów, Command Color epic, Europe in turmoil, Eclipse (mam komplet pudełek ale potrzebny master by w ta grę wprowadzić graczy i kontrolować), Rebel Raiders, Semper Fidelis (tylko co zrobić by Ukraińcy nie mieli takiej przewagi), Sword of Rome (na 4 lub 5 graczy), Talon, W imieniu Ziemi?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35751
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Raleen » niedziela, 1 grudnia 2019, 22:49

Udało się dziś zagrać we "Wrzesień 1939" autorstwa FrankGiovanni, pod jego czujnym okiem. Grałem z Ogmiosem, który dowodził Polakami, podczas gdy mnie przypadli Niemcy.

Widziałem przed laty tę grę i z czasem jak dobre wino, coraz bardziej zyskuje. Wszystko działa coraz sprawniej, jest coraz ciekawiej. Przewaga Niemców jest wyraźna, wręcz przytłaczająca, natomiast zaletą gry jest to, że oddaje mechanizmy, które leżały u źródeł polskiej klęski, pokazuje tę kampanię trochę bardziej szczegółowo niż abstrakcyjne twory z kostkami i bloczkami (jedna taka produkcja jest szykowana do wydania, więc mam punkt odniesienia). Mnie to się podoba i wrażenia z rozgrywki ogólnie mam bardzo pozytywne. Być może wiąże się to z tym, że grałem Niemcami, a z grubsza wiadomo jaki był przebieg kampanii wrześniowej.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Ogmios
Sergent
Posty: 137
Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Ogmios » poniedziałek, 2 grudnia 2019, 01:39

To teraz od strony polskiej, pod kątem grywalności (historycznie wyglądało ok), okiem mało grającego.

Podobało mi się:
- ładna kompaktowa mapka
- dobry balans ilości żetonów i skali
- proste żetony w stylu stare Ardeny
- karty wydarzeń (atutów?)
- karty rozkazów (za co PZ są)
- karty ataku/obrony
- warianty

Nie podobało mi się:
- miejscami niedobrana kolorystyka mapy i żetonów
- system aktywacji z niemieckim wyborem dwóch żetonów z trzech; o ile co do samego systemu jestem na ten moment neutralny, bo pierwszy raz grałem z jego użyciem, to oddanie decyzji Niemcowi co do tego, kto ma się aktywować jest za mocne
- za słaba rotacja kart wydarzeń - 5 na całą turę, czyli aktywacje wszystkich armii po parze wybranej jw. Być może niektóre karty powinny być w innej formie np. pociągi pancerne albo P11
- przymusowe "atakowanie" jednostek obok, co w efekcie często daje Niemcowi darmowy dodatkowy atak na słabą jednostkę, co jest trochę dziwne jeśli jego jednostki wcześniej się aktywowały (tj już przez trzy dni ruszały się i może nawet walczyły)
- mocarność czołgów niemieckich, zarówno w ataku jak i obronie, teren ledwo co wpływa na nie; no i się nie wykruszają, ale to wina skali
- ilość rzutów kostkami po walce i znikomość wpływu rzutu obrońcy w walce (albo nic albo -1 stopień zwycięstwa atakującego)
- czasożerność, 1 tura w 4h?

Niemniej gra wydaje się działać w porządku, blitzkrieg jest widoczny, postępy Niemców wyglądaja na historycznie możliwe. Szkoda tylko, że Polak realnie ma mało co do powiedzenia.
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 511
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: FrankGiovanni » wtorek, 3 grudnia 2019, 19:42

- O kolorystykach nie będę się wypowiadał bo to prototyp mający na celu testu. mapa i żetony chałupnicze.
- Władczość niemiecka nad aktywacjami, przyznam potężna ale to jest jedyny element gdzie pokazuje się jak słabe było dowodzenie polskie w skali strategicznej. Możliwe że przemyślę to jeszcze raz i wprowadzę modyfikacje.
- Karty "Atutów" miały być smaczkami a nie główną siłą sprawczą, nie mogą być zbyt liczne, bo staną się powszechne a z drugiej strony więcej czasu będą zajmować podczas rozgrywki. Rotacja co 2 aktywacje mogą spowodować że karta która odrzuciliśmy nagle była by potrzebna w innej aktywacji.
- To są 3 dni, walka odbywa się raz podczas aktywacji własnej armii, raz lub 2 podczas aktywacji wroga to daje średnio 3 na etap. By nie dopuścić do walki we własnej fazie aktywacji trzeba się odrywać od wroga co nie zawsze oczywiście jest możliwe i traci się teren...
- Czołgi mocne, możliwe że je będę osłabiał z czasem i wykorzystaniem.
Ilość rzutów, potrzebna jest by wiele składowych samej bitwy i różnorodności sił w niej biorących zaznaczyć. Współczynnik Morale tu powoduje zwiększenie ich ilości.
- Gra stwarza bardzo wiele możliwości, każda aktywacja, ruch, wynik walki czy zagranie "Atutu"generuje kolejne dlatego czasochłonność wzrasta dramatycznie.

Jedyne co pozostało to rewanż. Postaram się wprowadzić modyfikacje do gry. Tym razem ja zagram Polakami kontra Ty Ogmiosie Niemcami.

Dziękuję za wypunktowanie elementów na + i -
Pozdrawiam.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
SeeM
Sergent
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2012, 13:55
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: SeeM » środa, 4 grudnia 2019, 10:59

Czy granie w sobotę 7 grudnia wchodzi w grę? Będzie gdzieś miejsce?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35751
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Raleen » środa, 4 grudnia 2019, 12:11

Powinno być spokojnie tylko musisz mi dać znać o której.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 712
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Bambrough » środa, 4 grudnia 2019, 16:27

Mam nieśmiały pomysł rozegrania w najbliższą sobotę: Gandhi: The Decolonization of British India. Szukam 2 ogarniętych w mechanice COIN śmiałków. Start ok. południa lub może być później.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3119
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Silver » środa, 4 grudnia 2019, 17:42

Na piątek brakuje jeszcze 2 osób do Sword of Rome.
Awatar użytkownika
SeeM
Sergent
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2012, 13:55
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: SeeM » środa, 4 grudnia 2019, 18:46

Raleen pisze:
środa, 4 grudnia 2019, 12:11
Powinno być spokojnie tylko musisz mi dać znać o której.
Dzięki. Chcielibyśmy przyjść o 12:00.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35751
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Raleen » piątek, 6 grudnia 2019, 08:23

Trwające od kilku tygodni ustalenia z władzami Wydziału dotyczące działalności klubu w tym roku akademickim i dalszej przyszłości nie zostały jeszcze formalnie zakończone, ale dobiegają końca. Generalnie działamy dalej, jak dotychczas. Najistotniejszą zmianą jest zmniejszenie liczby uprawnionych do pobierania kluczy do sal (kluczników) do 10, co w takiej formie zostało już zaakceptowane. W związku z tym, że toczyły się różne dyskusje na ten temat, chciałbym zaznaczyć, że początkowo proponowano mi, żeby to było 6 osób. Gdy nowe ustalenia wejdą w życie, co nastąpi zapewne w ciągu najbliższego tygodnia, dam znać. Osoby, które są klucznikami, poinformowałem o tym i będą dbać zwłaszcza o to, by o newralgicznych porach (główne spotkanie w piątek i spotkania grupy testowej Moonson w środę) klub działał bez zakłóceń. Z nowości, tak jak już swego czasu informowałem, będziemy mieli na stałe salę 520, z czego w piątek już od godz. 15. Poza tym minimalnie (o godzinę) zmieni się też w piątek dostępność sal 516 i 534.

W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować Michałowi Hermanowi za przekazanie klubowi 3 gier planszowych. Gry te przekazałem Wydziałowi na potrzeby studentów, czego od nas w tym roku oczekiwano. Ja od siebie dołożyłem 2, więc w sumie przekazaliśmy 5 gier. Wyrażane są też wobec klubu inne oczekiwania. Nie będę się o nich w tym miejscu rozwodził. Jeśli ktoś będzie chciał pomóc w działalności klubu, zapraszam do kontaktu przez prywatne wiadomości albo mailowo.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35751
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: Raleen » piątek, 6 grudnia 2019, 11:24

Dziś gramy w "Ostrołękę 16 lutego 1807". Tak piszę jak by ktoś chciał się przyjrzeć.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
SeeM
Sergent
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2012, 13:55
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Klub AGRESOR (Politechnika-Inżynieria Środowiska)

Post autor: SeeM » piątek, 6 grudnia 2019, 11:47

Raleen pisze:
środa, 4 grudnia 2019, 12:11
Powinno być spokojnie tylko musisz mi dać znać o której.
Przepraszam, że robimy zamieszanie. Nie będzie nas w sobotę o 12:00. Czy w niedzielę 8 XII o 12:00 będzie ktoś grał?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spotkania, kluby”