Covenanter - silnik

Sprzęt i uzbrojenie wojsk w XX wieku.

Covenanter - silnik

Postby Profes79 » Sunday, 15 September 2013, 22:48

Grając w World of Tanks wyposażyłem się w czołg Covenanter. Jak to bywa obejrzałem dostępne moduły - i przeżyłem lekki szok.

Czołg ma dostępne w grze dwa silniki:

Meadows D.A.V o mocy 300 hp oraz Meadows D.A.V.O.C. o mocy 360hp.
Zdziwiło mnie to, że drugi silnik ma szansę na zapłon po trafieniu 40% - jest to jedyny silnik w grze który ma taka wartość; wszystkie inne najbardziej palne mają 20% ( a i tak potrafią się zapalać irytująco często).

Czy ktoś wie, co to był za silnik i dlaczego ma taki parametr? Złośliwi stwierdzili, że znając Anglików to byli oni w stanie zbudować czołg napędzany benzyną lotniczą...Przy czym możliwe, że to silnik niehistoryczny tj. w rzeczywistości na Covenanterach nie montowany a jedynie planowany.
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Covenanter - silnik

Postby Gustavus » Saturday, 28 September 2013, 20:53

Nic nie znalazłem aby do Covenantera historycznie były dwa silniki.
Był tylko jeden Meadows płaska 12ka 300hp. Sam w sobie był rewelacyjny niestety układ jego chłodzenia już nie.
Zapalać się nie zapalał za to przy byle trafieniu groził ugotowaniem załogi na parze ( silnik z tyłu, chłodnice z przodu słabo osłonięte przewody od jednego do drugiego szły przez przedział załogi.).
Patrząc na opis w Wiki miałem olśnienie.
opis silnika:
"gaźnikowy, 4-suwowy, 12-cylindrowy w układzie bokser Meadows Flat – 12 D.A.V., chłodzony płynem
o mocy 300 KM"
Dodatkowe litery OC dotyczą najprawdopodobniej wersji z dodatkowymi chłodnicami olejowymi, w wersji MK II zamontowanej na chłodncy w wersji MK III po obu stronach silnika.
W zasadzie były to główne wersje produkcyjne. Bez chłodnic olejowych było "tylko" 353 czołgów ( MK I )
Czemu chłodnice olejowe miały być łatwopalne to ja już nie wiem :D
BTW. Czytałem że z powodu ciasnoty przedziału bojowego dowódca często łamał nogi przy obrocie wieży :)
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
User avatar
Gustavus
Warrant Officer
 
Posts: 834
Joined: Friday, 2 March 2007, 19:36
Location: Włochy ;)

Re: Covenanter - silnik

Postby AWu » Sunday, 29 September 2013, 13:40

Gustavus wrote:BTW. Czytałem że z powodu ciasnoty przedziału bojowego dowódca często łamał nogi przy obrocie wieży :)

Niezły patent na dekowanie :>
User avatar
AWu
Censor
 
Posts: 18446
Joined: Monday, 16 October 2006, 13:40
Location: Warszawa

Re: Covenanter - silnik

Postby Gustavus » Monday, 30 September 2013, 16:19

W jednostkach kultywujących tradycje kawaleryjskie złamanie nogi mogło być w dobrym tonie :lol:
a ad. bezpieczeństwa zacytuję jednego z instruktorów ośrodka w Abbasya:
"Tell him that if he is so much concerned about his safety, he got a wrong address, Faruk's cavalry that's a right place for him." (B. Tymieniecki "Na imię jej było Lilly")

A wracając do Covenantera to nie był taki całkiem zły czołg.
Na papierze był idealny. Szybki, nieźle opancerzony (jak a kruzera z tego okresu) i dobrze uzbrojony (jak na kruzera z tego okresu :)). Miał niski profil i opływowe sprzyjające rykoszetowaniu kształty.
Niestety miał też awaryjne sprzęgło, przegrzewający się silnik, duży nacisk jednostkowy i straszną ciasnotę w przedziale załogi.
Na upartego mógłby być stosowany w klimacie umiarkowanym niestety w tym czasie Anglicy potrzebowali wozu sprawnego w klimacie afrykańskim. Tak więc Covenantera zostawiono do celów tzw. szkolnych na Wyspach Brytyjskich a do celów bojowych zaprojektowano Crusadera.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
User avatar
Gustavus
Warrant Officer
 
Posts: 834
Joined: Friday, 2 March 2007, 19:36
Location: Włochy ;)

Re: Covenanter - silnik

Postby Przemos19 » Tuesday, 15 October 2013, 12:30

Zasada nr 1 - nie patrz na uzbrojenie i wyposażenie w World of Tanks, nie patrz też na pancerz i efektywność pojazdów - zawsze rosyjskie są najlepsze.

War Thunder - tutaj ma nie być takich smaczków jak działo 105mm w Elefancie, 88mm w Panzer IV itp :D
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice


Return to Sprzęt i uzbrojenie wojsk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests